Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 29 sierpnia 2008, 08:31

autor: Marek "Vercetti" Grochowski

Sacred 2: Fallen Angel - GC 2008

Wygląda na to, że cztery lata prac nad Fallen Angel nie zostały zmarnowane i niebawem ujrzymy nader ciekawe RPG.

Przeczytaj recenzję Sacred 2: Fallen Angel - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Po czterech latach developingu Sacred 2 jest wreszcie gotowe – to główne przesłanie grupy Ascaron Entertainment w związku z minionymi targami Games Convention. Jednak zamiast odkorkowywać butelki z szampanem, niemiecka grupa musi stale promować swój produkt, by udowodnić światu, że jeszcze tej jesieni w pełni trójwymiarowe Fallen Angel będzie w stanie wywołać wśród entuzjastów RPG spore ożywienie.

Tradycja zobowiązuje, a dwa miliony klientów, które kupiły pierwszą część Sacred, wierząc, że oto nadszedł pogromca Diablo, wciąż czeka, aż szumne obietnice producentów zostaną spełnione, a wszystkie błędy z „jedynki” – poprawione. W eliminacji bugów miały pomóc przeprowadzone niedawno betatesty. Rozwianiu wątpliwości co do odświeżenia segmentu hack’n’slashy i ponownym wdarciu się na czołówki list sprzedaży posłużyła konferencja prasowa, którą autorzy gry zorganizowali w Lipsku, dając jasno do zrozumienia, że to już ostatni, publiczny pokaz tytułu przed zaplanowaną na listopad premierą.

Poza atakowaniem naszej postaci przeciwnicy będą od czasu do czasu puszczać oko do kamery.

Uwagę skupiono zatem na głównych atutach produkcji, które mogą przesądzić o komercyjnym sukcesie Fallen Angel. Jednym z nich jest bezsprzecznie ogromny, różnorodny świat o powierzchni prawie 60 kilometrów kwadratowych, w skład którego wejdą takie lokacje, jak lasy, bagna, pustynie, dżungle czy też wulkaniczne wyspy. Nie zabraknie również osad ludzkich oraz lochów. Tych ostatnich pojawi się w grze aż 200, a wchodzenie i wychodzenie z nich nie będzie wiązało się z doczytywaniem nowych plików. Wszystko w Sacred 2 ma działać płynnie do tego stopnia, że gra będzie śmigać nawet na laptopach (ze wskazaniem na maszyny marki Dell, gdyż z tą właśnie firmą Ascaron zawarł marketingowy sojusz).

Nawigacja po ogromnym świecie nie powinna przysparzać trudności, gdyż wszystkie miejsca odnajdziemy bez problemu na stylowej, wirtualnej mapce, wyglądającej jak pogięta kartka papieru, ale sprawdzającej się doskonale w wyznaczaniu kierunku, jaki chcemy obrać. Krótkie wędrówki zaliczymy bez udziwnień – na własnych nogach. Do dłuższych eskapad przyda się wierzchowiec – lub cokolwiek z napędem na cztery łapy/kopyta, niewielkim zużyciem pożywienia i w miarę groźnym wyglądem, odstającym choć trochę od image`u kucyków z serii My Little Pony.

Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG
Baldur's Gate 3 w Early Access to na razie fundament pod wielkie RPG

Przed premierą

Baldur’s Gate 3 we wczesnym dostępie sprawia wrażenie gry, w której zadurzą się fani serii Divinity: Original Sin i Dragon Age… ale niekoniecznie Baldur’s Gate. Tak czy owak szykuje się znakomite RPG – o ile zostanie należycie połatane.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy
Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy

Przed premierą

Hell, it's about time – powiedział Findlay w zwiastunie StarCrafta 2 i ten cytat idealnie pasuje do sytuacji Blizzarda. Możliwe, że Diablo 4 będzie takim hack'n'slashem, o jakim zawsze marzyliśmy i pozwoli nam wybaczyć firmie wszystkie potknięcia.