Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 21 sierpnia 2008, 06:54

autor: Przemysław Zamęcki

Gra we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonuje.

NecroVision - GC 2008

NecroVision zabierze nas do okopów z czasów I wojny światowej. Ale nie będzie to do końca takie sobie zwykłe miejsce. Pola bitew przemierzają żołnierze zamienieni w zombie, a pod ziemią znajduje się królestwo wampirów.

Przeczytaj recenzję NecroVision - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Kojarzycie Painkillera? Z pewnością tak. Gra studia People Can Fly swego czasu sporo namieszała na rynku elektronicznej rozrywki. Szybka akcja w stylu Quake’a i świetny klimat, jaki udało się twórcom wykreować, to główne czynniki, dzięki którym przygody Daniela Garnera na długo zapadły nam w pamięć. Miejmy nadzieję, że nie inaczej będzie z NecroVision – grą przygotowywaną przez ekipę Farm 51, z której część pracowników przed kilkoma laty szlifowała Painkillera. Tym bardziej, że korzysta ona ze znacznie ulepszonego silnika swego starszego brata po kądzieli.

NecroVision zabierze nas w mało jeszcze wyeksploatowane przez branżę gier okopy z czasów I wojny światowej. Ale nie będzie to do końca takie sobie zwykłe miejsce. Pola bitew przemierzają żołnierze zamienieni w zombie, a pod ziemią znajduje się królestwo wampirów, które – zapuszczając się coraz głębiej w poszukiwaniu surowców – nieopatrznie otwierają przejście do królestwa demonów, co prowadzi do wyniszczającej wojny pomiędzy nimi. Demony zaczynają zdobywać przewagę i tu rozpoczyna się właśnie rola gracza.

W mrocznych korytarzach przyjdzie nam spotkać naprawdę obrzydliwe monstra.

Wielkie wojny bywają sprawdzianem dla ciała i dla ducha. Gracz wciela się w młodego Amerykanina, który zaciąga się do brytyjskiej piechoty i trafia na front gdzieś w północnej Francji. Rzeczywistość weryfikuje jego oczekiwania. Wokół tylko śmierć, krzyki umierających i żywe trupy, które wzięły się nie wiadomo skąd. W odróżnieniu od Painkillera bowiem, NecroVision dysponuje, jak zapewniali w trakcie rozmowy na tegorocznych targach Games Convention pracownicy 1C, dość bogatym tłem fabularnym. Może nie przesadnym, ale wielokrotnie przyjdzie nam znajdować chociażby wyjaśniające sytuację listy pozostawione przez zmarłych żołnierzy.

Najważniejsza jest jednak akcja, która ani na chwilę nie zwalnia. O zombie pisałem już wyżej, ale na naszej drodze staną również chociażby zakuci w metalowy pancerz wrogowie, przypominający nieco Tatuśków z BioShocka czy inni bossowie. W trakcie prezentacji producent zdecydował się pokazać mapkę rozgrywającą się w angielskim Stonehenge, okupowanym przez skonstruowanego przez Niemców wielkiego skorpiona. Walka wyglądała spektakularnie i dzięki konieczności zastosowania kilku różnych technik przypominała najlepsze chwile spędzone z Painkillerem. A kiedy dojdzie do tego jeszcze możliwość niszczenia otoczenia, to.... będzie naprawdę nieźle. Może nie należy oczekiwać opadu szczęki, ale na pewno mamy do czynienia z bardzo solidną produkcją.

Design poziomów czasem przypomina Painkillera.

Ponieważ akcja gry toczy się podczas pierwszej wojny światowej, to i część dostępnej broni będzie odzwierciedlać to, co można było spotkać wtedy na polach bitew. Z czasem jednak znajdziemy coraz bardziej wymyślne pukawki, pozwalające na sianie wokół pożogi i zniszczenia. Co ciekawe, nasza postać może również wpaść w szał i spowolnić czas reakcji otaczających ją wrogów. Pomysł nienowy, ale w tym akurat tytule mogący sprawdzić się wręcz znakomicie.

Innymi słowy, jeśli Painkiller sprawił Wam wielką frajdę, nie inaczej powinno być w przypadku NecroVision. Osiemnaście różnorakich rodzajów broni, walki z wielkimi bossami, liczne zagadki i ukryte poziomy, a do tego wszystkiego jeszcze sprawdzony system walki mogą gwarantować wspaniałą zabawę. Czy aby na pewno nie przelicytowaliśmy ciekawej prezentacji, okaże się dopiero w listopadzie tego roku.

Przemek „g40st” Zamęcki

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem
Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem

Przed premierą

„Byłem na przedpremierowym pokazie Outriders” – chwalę się ludziom, ale nikt nie wie co to jest Outriders. Niedługo się dowiedzą, bo chociaż wystartowanie z nową marką w 2020 roku nie jest łatwe, zdecydowanie warto próbować i celebrować takie próby.

Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz
Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz

Przed premierą

Pierwsza prezentacja najnowszego Far Cry’a była niezwykle krótka. Zobaczyliśmy kilkuminutowy trailer i ledwie parę screenshotów. Potem porozmawialiśmy z narrative directorem. Mimo to widzę, że taka gra nie mogła powstać wcześniej.