Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 lipca 2008, 15:20

autor: Janusz Burda

World of Warcraft: Wrath of the Lich King - już graliśmy! - Strona 3

Choć największym wydarzeniem podczas WWI08 była zapowiedź trzeciej odsłony cyklu Diablo, to jednak drugi z kolei oficjalny dodatek do World of Warcraft dzielnie podążał tuż za Panem Ciemności, niemal depcząc mu po ogonie.

Informacje z pierwszej ręki, czyli twarzą w twarz z developerami

Mające miejsce podczas całego WWI08 tzw. panele były świetnym źródłem wielu mniej lub bardziej istotnych informacji o grze, zarówno o jej aspektach związanych z PvE jak i z PvP.

Dowiedziałem się z nich między innymi, że tym razem twórcy postawili sobie za zadanie udostępnienie większej zawartości gry dla szerszego grona osób. Cel ten zamierzają osiągnąć na wiele różnych sposobów, na przykład:

  • projektując walki z bossami tak, aby ich taktyki były łatwiej i szybciej przyswajalne przez nowych graczy;
  • tworząc 10 i 25 osobowe wersje tych samych dungeonów rajdowych, dzięki czemu także i mniejsze gildie będą mogły spróbować zmierzyć się z czekającymi wewnątrz wyzwaniami;
  • zmniejszając nieco stopień trudności w tak zwanych heroikach;
  • projektując lochy tak, aby czas potrzebny na dotarcie do ich końca nie przekraczał jednej godziny;
  • ułatwiając zdobywanie reputacji z poszczególnymi frakcjami, a co za tym idzie – dostęp do nowych nagród i questów.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się wszelkiego rodzaju informacje dotyczące dungeonów, które pojawią się w grze wraz z WOTLK. Mnie osobiście szczególnie przypadł do gustu The Oculus, umiejscowiona w Borean Tundra instancja przeznaczona dla graczy na 80 poziomie doświadczenia. Będzie się ona składać z zawieszonych w przestrzeni platform w kształcie pierścieni. Co najciekawsze, wewnątrz da się latać, a nawet toczyć walki na specjalnych mountach.

Gwiezdne Wrota?

Mając w pamięci wielokrotnie zakończone niepowodzeniem wyprawy gildiowe do Molten Core po składniki do Thunderfury, entuzjastycznie przyjąłem pomysł dotyczący zmiany sposobu zdobywania najbardziej szpanerskich, tzw. legendarnych przedmiotów. Przypadkowy drop z bossów zastąpiony zostanie, gdzie tylko się da, przez zapewne trudne, wieloetapowe i wymagające wsparcia ze strony wielu przyjaciół questy. Jednak ich wykonanie gwarantować będzie, że wymarzony przedmiot w końcu wyląduje w naszym plecaku w możliwej do określenia przyszłości.

Potężna dawka nieznanych do tej pory informacji przekazana została również podczas konferencji poświęconej nowym elementom dotyczącym walki gracz przeciwko graczowi, tzw. PvP.

W grze pojawią się maszyny oblężnicze oraz oczywiście struktury takie, jak: mury, budynki, mosty itp., które można będzie przy ich pomocy niszczyć. Maszyn oblężniczych ma być dostępnych kilka typów, a różnić mają się między sobą przeznaczeniem, zasięgiem i siłą ognia. Ostrzał można będzie prowadzić zarówno z ziemi jak i z powietrza. Na pokład do niektórych maszyn będzie mogło wsiąść kilka osób: działowy, kierowca i dodatkowi pasażerowie. Jednym z ciekawszych pojazdów wydał mi się Goblin Shredder. Jednoosobowy, przeznaczony głównie do niszczenia obiektów latających, swego rodzaju osobisty plecak rakietowy, przy pomocy którego można przeskakiwać ponad murami wrogich fortyfikacji.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.