Tomb Raider: Underworld - zapowiedź - Strona 2
Po hucznej balandze z okazji swoich dziesiątych urodzin Lara wraca do codziennych obowiązków, czyli podróży po świecie i eksploracji skrywających wiele tajemnic grobowców.
Przeczytaj recenzję Tomb Raider: Underworld - recenzja gry
Na całe szczęście Underworld nie będzie starał się zmieniać ogólnego podejścia do rozgrywki, tak więc w dalszym ciągu najwięcej czasu spędzimy na kombinowaniu jak dotrzeć do kolejnej komnaty. Niekiedy będziemy też zmuszeni do wykazania się małpią zręcznością. Można być niemal pewnym tego, że w grze nie zabraknie sprytnie ukrytych pułapek, zmuszających użytkowników programu do wykonywania bezbłędnych ruchów. Pojawia się natomiast spora szansa, iż rozgrywkę odmieni nieco zapowiedziana już przez producentów większa swoboda w eksploracji otoczenia, dotycząca między innymi możliwości wspinania się na wiele ścian czy kolumn. W poprzednich grach z serii miejsca te były ściśle wyznaczone przez programistów. Tym razem ma być ich zdecydowanie więcej. O tym czy faktycznie przyczyni się to do zwiększenia nieliniowości rozgrywki przyjdzie nam się jeszcze przekonać. Z dystansem podchodziłbym do zapewnień odnośnie wielkości planowanych poziomów, a konkretnie do tego, że będzie się można podczas ich eksploracji zgubić. Troszeczkę wiadomo już też na temat nowych ruchów pani archeolog. O ile wspinanie się na poziome drążki nie zaskakuje, o tyle opcja jednoczesnego przylegania do ściany i prowadzenia ostrzału faktycznie może się przydać i aż dziw bierze, że dopiero w Underworld oficjalnie będzie miała się pojawić. Mnie najbardziej zaciekawiła jednak obietnica odnośnie możliwości utraty równowagi przez Larę. W zamierzeniach będzie do tego mogło dojść na przykład podczas przemieszczania się po niestabilnym podłożu lub po terenach dotkniętych opadami deszczu.

Istotne zmiany nie ominą także zagadek. W zamierzeniach będą one teraz miały być rozwiązywane w bardziej spontaniczny sposób. Swoje trzy grosze wtrąci także kwestia interakcji z otoczeniem. Wzorem kilku innych nowych gier akcji Lara będzie musiała dokładniej rozglądać się po okolicy celem odnalezienia niezbędnych do rozwiązania danej zagadki przedmiotów. Prawdopodobny wydaje się też scenariusz, iż niektóre łamigłówki będzie można rozwiązać na dwa różne sposoby – dokładnie analizując problem lub pomagając sobie właśnie dodatkowymi obiektami. Gra będzie miała być przystępna dla wszystkich, nie tylko dla wyjadaczy serii. Przewiduje się więc, iż zawarty zostanie system podpowiedzi, oferujących zarówno pojedyncze wskazówki, jak i niemal pełne rozwiązania. W Underworld powrócą znane z Legendy gadżety. Przywiązany do liny hak w dalszym ciągu będzie więc używany do przewracania lub przyciągania do siebie przedmiotów. Jedyna różnica będzie polegała na zwiększeniu liczby interaktywnych punktów. Nie powtórzony zostanie więc błąd z Legendy, gdzie sprzętu tego używało się sporadycznie. W grze pojawią się również motocykle, choć na chwilę obecną wiadomo jedynie tyle, iż zostaną one użyte między innymi do rozwiązania niektórych łamigłówek.