Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 lutego 2008, 12:27

autor: Marek Czajor

Space Siege - przed premierą - Strona 4

Nadchodzi nieskrępowana strzelanina cRPG w iście konsolowym stylu - z mnóstwem broni, implantów i złych Obcych.

Przeczytaj recenzję Space Siege - recenzja gry

Oprawa graficzna Space Siege na obecnym etapie prac nie zachwyca. Większość lokacji jest podobna do siebie (i trudno będzie to zmienić – wszak akcja się dzieje tylko na statku kosmicznym) i jedyną zaletą, jaką w nich dostrzegam, jest wielopoziomowość. Korytarze generalnie świecą pustkami, a to przecież statek kolonialny i tysiące ludzi powinno na nim przebywać. Przypominam sobie bazę w stareńkim Tower Assault – po inwazji Obcych pomieszczenia usłane wręcz były ciałami ludzi. A tutaj? Pustki, jedynie gdzieniegdzie pojawia się maleńka grupka ludzi lub kilka trupków, i tyle. Słabiutko.

Grafika Space Siege nie zwala z nóg. Żeby skutecznie walczyć, trzeba znacznie oddalić widok, no ale wtedy gra przypomina tytuły sprzed jakichś 10 lat.

Wygląd bohatera w zbliżeniu nie budzi zastrzeżeń – widać uzbrojenie i implanty, jakie aktualnie nosi. Po oddaleniu widoku (co będzie konieczne w czasie walki w dużych pomieszczeniach) jest już o wiele gorzej, a Walker nie dość, że jest malutki, to ma niewielki wachlarz ruchów. Ponadto szwankuje detekcja kolizji obiektów – sam widziałem na prezentacji gameplay’a, jak HR-V bez problemu wielokrotnie przenikał się z Sethem. Twoi wrogowie – rasa Kerak – wzbudzają umiarkowaną trwogę, bo obok fajnie prezentujących się wielkich Scoutów znajdują się np. mało ciekawe, pajączkowate Swarmery. Czekamy z nadzieją na innych kosmitów. Natomiast to w oprawie graficznej, do czego nie można się absolutnie przyczepić, to efekty wybuchów, strzałów i odbicia światła, są pierwsza klasa.

Długość single’a szacowana jest różnie – od 12 do 20 godzin. Gdy uporasz się już z Obcymi na różne sposoby, pozostanie zabawa w multiplayerze. Autorzy przygotowują dla maksymalnie czterech osób 15 poziomów do przejścia w trybie kooperacji, Zadania będą typowe: oczyść lokację z kosmitów, zabij bossa itp.

Space Siege jak dotąd zapowiadany był wyłącznie na PC, ale całkiem niedawno Chris Taylor napomknął na łamach serwisu IGN o wersjach również na konsole. Jeżeli nawet tak się stanie, to i tak pierwsza pojawi się odsłona pecetowa, gdyż to nad nią trwają aktualnie prace. Jeśli lubisz więc nieskrępowane, proste strzelaniny w konsolowym stylu, zabarwione lekko cRPG-owym sosem, to poczekaj do lata. Space Siege nadciąga.

Marek „Fulko de Lorche” Czajor

NADZIEJE:

  • czysta wyżywka w niezłym wydaniu;
  • dużo ciekawej broni, implantów, specjali;
  • replayability dzięki alternatywnym zakończeniom;
  • zero stresu – nie można będzie zginąć.

OBAWY:

  • dość nudna, sztampowa fabuła – znowu inwazja Obcych;
  • mimo paru pomysłów brak czegoś absolutnie nowatorskiego;
  • nie można zginąć, więc gra jakby trochę dla idiotów;
  • nienajlepsza grafika.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.