Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 sierpnia 2007, 11:13

autor: Emil Ronda

Tom Clancy's EndWar - przed premierą

Czy w ludziach doświadczonych na takich produkcjach, jak serie Ghost Recon, Rainbow Six, Splinter Cell czy Total War, można nie pokładać nadziei? Szkoda tylko, że owa nadzieja płonąć będzie do roku 2008, wcześniej niestety jej nie zweryfikujemy.

Przeczytaj recenzję Tom Clancy's EndWar - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Konsolowa strategia. Ten zbitek dwóch wyrazów brzmi mniej więcej tak, jak „łysy blondyn” – mało prawdziwie, nienaturalnie. Strategie wydawane na konsole to zazwyczaj niestety tylko popłuczyny po pecetowych wersjach, ich marniejsze, okaleczone – głownie ze względu na utrudnione sterowanie – wersje. Owszem, ostatnio Electronic Arts udowadnia (Battle of Middle-Earth II, C&C Tiberium Wars), że można przystosować w miarę udanie joypada do skomplikowanego operowania dużą liczbą oddziałów w grze, jednak – nie oszukujmy się – nigdy nie jest to tak intuicyjne i przyjemne, jak w przypadku obsługi klawiaturą i myszą. Ten smutny i prawdziwy stereotyp ma zamiar usunąć w niepamięć studio Ubisoft Shanghai tworząc Tom Clancy’s EndWar. Już teraz nazywają swoje dzieło przełomem, w zasadzie nowym gatunkiem gier, projektem, który wyznaczy standardy dla rozbudowanych gier na konsole. Takich przechwałek na temat nie wydanych jeszcze gier jest na pęczki; w większości przypadków, gdy czytamy takie rewelacje, nie dajemy im wiary, nauczeni doświadczeniem w nikłe szanse na odzwierciedlenie tych słów w rzeczywistości. Jest jednak kilka argumentów, dla których nie powinniście podobnie postępować w przypadku EndWar.

Prawie cała Europa pod Ruskimi. Bitwę o Paryż przedstawia jedyny na razie dostępny trailer.

Nad nową strategią spod szyldu Toma Clancy’ego pracują ludzie, którzy mieli do czynienia ze wszystkimi niemal grami firmowanymi nazwiskiem znanego pisarza. Deweloperzy mają na koncie takie hity jak Tom Clancy’s Ghost Recon, Tom Clancy’s Rainbow Six oraz Tom Clancy’s Splinter Cell. Spoiwem projektu jest Michael De Plater, piastujący stanowisko dyrektora kreatywnego. Ten pan ma na swoim koncie pracę nad Medieval: Total War, Spartan Total Warrior (PS2), Rome: Total War, Shogun: Total War. Poza tym w ekipie są także przedstawiciele grup developerskich odpowiedzialnych za każdą konsolową produkcję spod znaku Toma Clancy’ego. Tak więc za grę wzięły się osoby mające doświadczenie z większością platform sprzętowych. Całe to towarzystwo skupia się jednak na strategicznej grze konsolowej, budowanej całkowicie od podstaw tylko dla PlayStation 3 i Xboksa 360. Oszaleli? Nie wiedzą co robią? Wręcz przeciwnie. Produkcja trwa już 3 lata i ani myślą przestać - wyrażają wręcz zaraźliwy entuzjazm swoim projektem.

Inny świat

EndWar będzie grą opowiadającą o konflikcie na skalę globalną, który wybuchł w 2020 roku. Przypnijmy mu metkę III wojny światowej. Oto okoliczności, w których doszło do tych tragicznych wydarzeń, jakimi było rozpoczęcie działań militarnych sił USA, Unii Europejskiej i Rosjan.

W 2011 roku podpisane zostają dokumenty w kwestii budowy Tarczy Antyrakietowej z udziałem USA i państw europejskich. Mimo oporów i sprzeciwów Rosjan, dokument nabiera mocy i prace ruszają pełną parą (zbieżność z wydarzeniami z naszego realnego świata nie jest przypadkowa). Rosjanie w odpowiedzi przystępują do budowy własnego, podobnego systemu. W 2014 roku Tarcza zostaje oficjalnie uruchomiona, a Europa i USA przeprowadzają testowy atak na siebie. Tarcza niszczy treningowe rakiety wystrzelone podczas symulowanego ataku w stu procentach zdając egzamin celująco. Strony partycypujące w projekcie nie posiadają się z radości. Mówi się o końcu zagrożenia atomowego dla USA i Europy.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.