Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 czerwca 2007, 13:11

BioShock - już graliśmy! - Strona 6

Bioshock to bardzo dobra strzelanina, której zaletą jest mroczny klimat, a także interesująco zapowiadająca się fabuła. Produkt nie jest pozbawiony wad, ale i tak bez wątpienia warto na niego poczekać.

Przeczytaj recenzję BioShock - recenzja gry

Podsumowanie

Na temat oferowanej przez grę grafiki nie będę się w tym miejscu rozwodzić, gdyż możecie sami wyrobić sobie zdanie o niej, oglądając statyczne obrazki oraz sporą kolekcję filmów, przedstawiających fragmenty rozgrywki. Pochwalę natomiast autorów oprawy dźwiękowej, którzy wykonali fenomenalną robotę. To właśnie to, co dane nam będzie usłyszeć podczas zmagań, w dużej mierze decyduje o świetnym klimacie Bioshocka. Przede wszystkim wyróżniają się tu mrożące krew w żyłach opowieści byłych pracowników kompleksu, które ujawniają nam kolejne elementy ponurej historii o upadku Rapture. Nagrania dostępne na taśmach magnetofonowych porozrzucane są w różnych częściach podwodnego „raju”. Oprócz tego towarzyszyć nam będzie cała plejada jęków i wrzasków, jakby co najmniej obdzierano kogoś żywcem ze skóry. Autorzy skutecznie podnoszą w ten sposób poziom adrenaliny i przygotowują gracza na nieuniknione starcie z nieznanym. Jeśli byłem w stanie poczuć klimat Bioshocka przy totalnie niesprzyjających warunkach (hałas podczas pokazu, mnóstwo ludzi krzątających się obok), to nie wyobrażam sobie, jak wielkie wrażenie zrobi na mnie gra w domowym zaciszu, w mroku i ze słuchawkami na uszach.

Mrok i klaustrofobia. Nie jeden raz stawał mi przed oczyma Doom 3.

Generalnie trudno oceniać całość przez pryzmat fragmentu gry, który zaserwowano nam podczas pokazu, ale mimo wszystko można pokusić się o próbę podsumowania kilkuletnich starań pracowników firmy Irrational Games. Po spędzeniu około trzech godzin z programem stwierdzam, że Bioshock to bardzo dobra strzelanina, której zaletą jest mroczny klimat, a także interesująco zapowiadająca się fabuła. Produkt nie jest pozbawiony wad (mini-gra związana z hackowaniem urządzeniem, uproszczenia w stosunku do drugiego System Shocka), ale i tak bez wątpienia warto na niego poczekać.

Zanim wyruszyłem do Nowego Jorku, aby zapoznać się z Bioshockiem, produkt ten był jednym z najważniejszych tytułów, na jakie ostrzyłem sobie zęby w bieżącym roku. Po pierwszym kontakcie z programem zainteresowanie nim nie osłabło – wręcz przeciwnie. Szczerze powiedziawszy, już nie mogę się doczekać, gdy ponownie udam się do Rapture, aby siać śmierć i zniszczenie wśród opętanych mieszkańców podwodnego miasta...

Krystian „U.V. Impaler” Smoszna

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.