Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 maja 2007, 11:56

autor: Marek Czajor

Zapowiedź gry Disciples III: Odrodzenie - czy faktycznie nadciąga odrodzenie? - Strona 2

Trzecia część serii, będącej godną konkurencją dla HoMM, oferuje garść zmian. Najbardziej rzuca się w oczy nowa, trójwymiarowa szata graficzna, ale to nie koniec niespodzianek ze studia .dat.

Każda ze stron konfliktu dysponować będzie 35 typami jednostek i bohaterów, co po dodaniu oddziałów neutralnych ma zamknąć się liczbą ponad 160 różnych postaci, wodzów i formacji. Wiele z nich spotkasz pierwszy raz, jak np. Beastmastera – bohatera przywołującego stwory. Oczywiście, nadal będzie można wynająć złodzieja i „różdżkarza”. Najlepiej rozwiniętego lub też ulubionego herosa będziesz mógł przenosić między scenariuszami.

Twoje oddziały będą w stanie liczyć maksymalnie 8 jednostek. Niestety, mimo atrakcyjnej, nowej szaty graficznej tylko na bohaterach i lordach widoczne będą zmiany w wyglądzie (wraz z awansami na wyższe poziomy), opancerzeniu i posiadanej broni. Zwykłe jednostki, bez względu na posiadany ekwipunek, będą wizualnie gołe i wesołe.

Niektóre poczwary zdecydowanie należą do innej kategorii wagowej, ale i tak nie mają szans w konfrontacji z potęgą magii.

Bitwy odbywać się mają na niezbyt może rozległym, ale zróżnicowanym terenie, podzielonym na kwadraty. Niektóre elementy krajobrazu będzie można eliminować (np. drzewa). Normalne jednostki zajmą tak jak dotychczas jedno pole, większe gabarytowo (np. Gargoyle) – więcej. Postawienie stopy na danym kwadracie nie będzie bez wpływu na właściwości i możliwości danej jednostek, dlatego będziesz musiał uważać na podłoże. Dlaczego to takie ważne? Ano dlatego, że w końcu autorzy poszli po rozum do głowy i pozwolili członkom oddziału poruszać się w trakcie walki, zmieniać pozycje, iść do przodu, cofać się itd. Zdynamizuje to z pewnością rozgrywkę i uczyni po prostu bardziej ciekawą. Sama walka nie ulegnie zmianie, kolejność akcji zależna będzie od współczynnika inicjatywy, a i rozkazy pozostaną te same: atak, obrona, czekanie, odwrót i użycie przedmiotu.

Ważne zmiany dotyczyć będą używania magii. Najważniejszą modyfikacją ma być możliwość rzucania czarów nie tylko na głównej mapie, ale również na polach bitwy. No wreszcie! Jakąż bezsensowną paranoją był dotychczasowy mechanizm nie pozwalający używać w walce zaklęć typowo bojowych np. raniących, uszkadzających lub wspierających jednostki! Ale w końcu to się zmieni. Czarów będzie więcej niż w Disciples II, a do tych kilkudziesięciu starych, znanych autorzy dorzucą garść nowych. Oczywiście każda rasa używać będzie swojej unikalnej magii, Imperium rzucać będzie czary błogosławieństwa, Legiony Przeklętych przekleństwa, a Elfy mix obu rodzajów. Dodatkowo dojdą jeszcze do tego czary neutralne, które kupisz w sklepach lub znajdziesz.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.