Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 stycznia 2007, 13:24

Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - przed premierą - Strona 6

Command & Conquer 3: Tiberium Wars zapowiada się wręcz wspaniale. Gołym okiem widać, że jest to produkt skierowany przede wszystkim do największych fanów cyklu.

Oprawa audiowizualna

Jak Wam zapewne doskonale wiadomo, Command & Conquer 3: Tiberium Wars wykorzystuje zastosowany już w Generals silnik SAGE (Strategy Action Game Engine). Dzięki licznym poprawkom gra nie będzie pod względem wizualnym odbiegać od dzisiejszych standardów, co zresztą widać na publikowanych obrazkach i zwiastunach. Mimo zaledwie trzech miesięcy dzielących nas od premiery programu na rynku, wciąż niejasno przedstawia się sprawa wymagań sprzętowych. Koncern Electronic Arts nie wydał jak na razie żadnego oświadczenia* w tej sprawie, ale z wypowiedzi nadzorującego cały projekt Mike’a Verdu wynika, że do oglądania wszystkich wodotrysków na ekranie nie będzie potrzebny sprzęt za kilka tysięcy dolarów. Pozostaje wierzyć na słowo.

Osobną kwestią pozostaje niezwykle ważna w serii Command & Conquer oprawa muzyczna, która z oczywistych względów nie zostanie przygotowana przez Franka Klepackiego (ów jegomość aktualnie marnuje talent w Petroglyph). Wiadomo już, że w Command & Conquer 3: Tiberium Wars usłyszymy kompozycje Steve’a Jablonsky’ego. Ten urodzony w 1970 roku artysta ma już na swoim koncie sporo filmów (m.in. nową wersję Teksańskiej Masakry Piłą Łańcuchową i Wyspę z Ewanem McGregorem), zatem o jakość utworów nie powinniśmy się obawiać.

Baza Bractwa Nod.

Podsumowanie

Command & Conquer 3: Tiberium Wars zapowiada się wręcz wspaniale. Gołym okiem widać, że jest to produkt skierowany przede wszystkim do największych fanów cyklu, co wielu ludzi może zaskoczyć, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że za produkcją gry stoi koncern Electronic Arts. Mike Verdu i ekipa z Los Angeles wykonali kawał świetnej roboty kontynuując zapoczątkowaną przeszło dziesięć lat temu historię, dbając przy tym o tak nieistotne dla laika szczegóły jak pozyskanie do roli Kane’a Josepha D. Kucana. Z racji tego, że uważam się za wielkiego miłośnika sagi o Tiberium, ukłony w moją stronę poczynione przez autorów wręcz mi zaimponowały. Okazuje się, że odsądzany od czci i wiary moloch pamiętał nawet o tak – wydawałoby się – mało ważnej rzeczy jak instalator. Co prawda Verdu zapowiedział niedawno, że będzie on nieco odbiegał od aplikacji z poprzednich odsłon cyklu, ale na pewno nie zabraknie mu odpowiedniego klimatu. I za to twórcom gry należą się brawa.

Problem z Command & Conquer 3: Tiberium Wars polega jednak na tym, że mimo tych wszystkich cudownych wieści, chęci nawiązania do pamiętnych poprzedników, trudno tak naprawdę stwierdzić, jaką grywalność zaoferuje nam trzecia odsłona cyklu. Publikowane w sieci zwiastuny pozostawiają pewien niesmak – zmagania wydają się zbyt chaotyczne. Widać, że autorom zależy na widowiskowości, która może – choć nie musi – położyć taktyczną część programu.

Co z tego wszystkiego wyniknie? O tym przekonamy się już pod koniec marca bieżącego roku. Miejmy nadzieję, że po premierze nie będzie słychać wśród fanów jęku zawodu.

Krystian „U.V. Impaler” Smoszna

*) Według niemieckiego magazynu PC Games minimalne wymagania sprzętowe przedstawiają się następująco: procesor 1.8 GHz, 512 MB RAM, karta GeForce 3 64 MB.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.