Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 kwietnia 2001, 10:18

autor: Marcin Bojko

Neverwinter Nights - zapowiedź - Strona 3

Neverwinter Nights jest grą skazaną na sukces już na długo przed jej wydaniem. Emocje jakie pojawiają się wokół tego tytułu świadczą o tym, że mnóstwo ludzi z niecierpliwością czeka na premierę. Czy wszystkie nasze nadzieje się spełnią?

Przeczytaj recenzję Neverwinter Nights - recenzja gry

Komunikacja pomiędzy graczami została przewidziana w zasadzie na dwa sposoby: stare sprawdzone wpisywanie tekstów z klawiatury – będą się one pojawiać w dymkach znanych nam głównie z komiksów. Druga opcja to komunikacja werbalna za pomocą absolutnie nowego systemu przesyłania dźwięku umożliwiającego jego jednoczesne wysyłanie i odbieranie. Wróćmy jednak do sprawy organizacji i koordynacji poszczególnych „światów”. Nieskończoność światów będzie można zgłębiać dzięki Neverwinter Nexus. Projekt tej wielkości musi być w jakiś sposób koordynowany, a komunikacja musi być możliwa także na poziomie ponad samą grą. Wszystkie projekty zostaną zaklasyfikowane do odpowiednich domen. Będzie to przypominać zasady rządzące Internetem. Mistrz gry zarządzający swoim wycinkiem krainy będzie działał w granicach domeny, bądź pod-domeny. Taka organizacja ma ułatwić graczom wyszukiwanie interesujących pozycji. Właściwie nie tyle ułatwić, co w ogóle umożliwić. Jeśli założenia i prognozy się sprawdzą, to można spokojnie podejrzewać, że olbrzymi świat Forgotten Realms znajdzie swój wirtualny odpowiednik. Nadzór nad tym gigantycznym tworem, który niedługo powstanie ma sprawować złożony aparat „koordynatorów” wywodzących się z szeregów graczy. Widać tutaj, że autorzy gry przygotowali się na gigantyczną popularność swego produktu. Rzeczywiście jeśli liczba krain będzie aż tak astronomiczna jak się na to zanosi, to Neverwinter Nexus będzie niezbędny. Proszę pamiętać, że rozgrywki przez sieć niejednokrotnie toczą się pomiędzy graczami mieszkającymi w innych krajach, ludźmi którzy mówią innymi językami. Nie każdy z nas zna języki obce, a każdy gracz ma prawo do korzystania z sieci. Tutaj właśnie pojawia się Nexus – ma umożliwić wyszukiwanie domen i krain wedle określonych kryteriów, np. języka. Oczywiście cały ten świat z pewnością będzie tętnił życiem i wcale nie mam na myśli sfery samej rozgrywki. Niektórzy mistrzowie będą porzucać swe krainy, a ich dzieło może zostać podjęte przez kogoś innego. Z czasem konieczne będzie wprowadzanie poważnych zmian w hierarchii. Po to właśnie rozbudowany system nadzorowania krain – by nie dopuścić do chaosu, w którym niemożliwe stałoby się zwykłe granie. Poza tym zawsze pojawiają się jakieś problemy, trzeba się w jakiś sposób kontaktować itd. Taka właśnie ma być rola Nexus. Jeśli jest Was kilku, to będziecie mogli stworzyć pod-domenę i otrzymać (bądź wybrać) swój wycinek świata.

Do gry dołączony zostanie zestaw narzędzi mających umożliwić przerabianie istniejących, bądź tworzenie własnych scenariuszy (modułów). Sami twórcy od razu zaznaczają, że przy jego użyciu nie będzie można wykreować wszystkiego. Proponowany zestaw narzędzi i intuicyjny interfejs mają za zadanie umożliwić użytkownikowi przygotowanie scenariusza, który będzie już przypominał, to co jest nam potrzebne. Wyobraźnia graczy jest praktycznie nieograniczona, a możliwości oprogramowania zawsze mają jakieś granice. W przygotowanych bibliotekach znajdziemy mnóstwo gotowych obiektów. Podłoże będzie się składać z tzw. „kafelków”, na które nałożone zostaną odpowiednie tekstury. Maksymalna wielkość powierzchni będzie wynosić 32x32 kafelki. To dużo czy mało - jeden „kafelek” ma odpowiadać powierzchni 10 m2 (10x10 metrów) i jedną z trzech wysokości 0, 4, 5 albo 9 metrów – nie będzie to zatem mało. Poza tym nie stanowi on samego tylko podłoża, ale samodzielną komórkę. W przygotowanym zestawie znajdziemy większość potrzebnych nam nawierzchni: kamienną, drewnianą itd. Ustawiając „kafelki” jeden na drugim będzie można stworzyć np. piętrowy budynek. Na szczęście nie będziemy musieli sami określać wszystkiego w module, bo samodzielne meblowanie każdego pomieszczenia trwałoby stanowczo za długo.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.