Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 czerwca 2006, 12:10

autor: Jacek Hałas

Test Drive Unlimited - przed premierą - Strona 3

Test Drive Unlimited zapowiada się stosunkowo dobrze, aczkolwiek spore obawy budzi model jazdy, który ma być wyraźnym ukłonem w stronę arcade...

Warto byłoby się w tym miejscu nieco zatrzymać i powiedzieć więcej na temat bardzo istotnego elementu gry, a mianowicie modelu jazdy. Niestety, opinie osób, które miały do czynienia z grywalną wersją TDU nie napawają optymizmem. Powtarzają się liczne zarzuty odnośnie sztucznie oddanego zachowania poszczególnych wozów. Szczerze mówiąc wcale mnie to nie dziwi. Z ostateczną oceną należy się jednak wstrzymać, tym bardziej iż do premiery pozostało jeszcze trochę czasu. Korzystając z okazji wspomnę także o dwóch innych rzeczach. W grze zabraknie niestety modelu uszkodzeń. Co więcej, kolejne stłuczki najprawdopodobniej nie wpłyną w żaden sposób na przebieg wyścigu. Podobnie jak w najnowszej odsłonie serii NFS, trzeba będzie uważać na stróżów prawa, którzy mogą rzucić się w pościg za sterowaną przez nas maszyną. Mówi się jednak, iż ich zachowania mają być bardzo ograniczone. Wygląda na to, iż policja w zapowiadanej ścigałce odegra co najwyżej symboliczną rolę.

Test Drive Unlimited zaoferuje około 150 aut i motocykli. To dużo, aczkolwiek miłośnicy serii (a są tacy? ;-)) nie powinni być tym zdziwieni, gdyż poprzednie odsłony Test Drive niemal zawsze oferowały dość zróżnicowany i jednocześnie ciekawy park maszyn. Wszystkie pojazdy będą oczywiście licencjonowane. Z ciekawszych modeli, które nie pojawiały się dotąd w PeCetowych ścigałkach warto wspomnieć o takich autach jak Saleen S7 czy Spyker C8 Spyder. Wygląda na to, iż największą liczbę pojazdów zaoferują trzy doskonale znane marki – Ferrari, Aston Martin oraz Lamborghini. W przypadku motocykli będzie to natomiast Ducati. Omawiana gra zaoferuje jedną ogromną mapę, która w założeniach będzie miała „symulować” hawajską wyspę Oahu. Pomysł nie jest nowy, gdyż podobne scenerie pojawiały się już w takich grach jak chociażby World Racing 2.

Teren działania ma być ogromny. Co więcej, autorzy planują zadbać o to, żeby najchętniej odwiedzane przez turystów miejsca pojawiły się również w grze. Trzeba przyznać, iż na publikowanych materiałach wyspa ta prezentuje się co najmniej dobrze. Równolegle będziemy mogli liczyć na spore zróżnicowanie odwiedzanych miejsc. Będą to zarówno tereny zurbanizowane, jak i rozległe plaże czy wzgórza. Ciekawie zapowiada się również planowany generator tras, dzięki któremu będziemy mogli w dowolny sposób rozmieszczać kolejne checkpointy, a następnie na tak przygotowanych odcinkach organizować zawody.

Uwaga na lakier! LAKIER!!!

Obiecałem przybliżyć planowany przez autorów tryb multiplayer – wspomnę o najistotniejszych (z mojego punktu widzenia) sprawach. Producenci gry zapowiadają oczywiście przełom, jeśli chodzi o organizację rozgrywek sieciowych. Zazwyczaj do podobnych stwierdzeń podchodzę z dużym dystansem. Tym razem jednak możemy faktycznie liczyć na szereg interesujących udoskonaleń. Każdy z serwerów będzie mógł pomieścić kilka tysięcy osób. Gracze będą mogli tworzyć własne kopie świata gry, czyli wspomnianej już wyspy Oahu. Do jednego wyścigu przystąpi maksymalnie ośmiu mistrzów kierownicy. Podstawowe usprawnienie zakłada, iż zabawa nie ograniczy się do brania udziału w ściśle zaplanowanych typach zawodów.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.