Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 września 2005, 10:54

autor: Emil Ronda

Burnout Revenge - testujemy przed premierą - Strona 5

Najładniejsza gra na PS2 – bez dwóch zdań. Silnik graficzny pokazuje, jak wielkim jest osiągnięciem koderów, a walka na trasie jest w Burnout: Revenge piękna i zacięta jak nigdy dotąd!

Przeczytaj recenzję Burnout Revenge - recenzja gry

Pokusa, którą odrzuciłem

Byłbym się zapomniał i ukończył nowego Burnouta w tej nie do końca sfinalizowanej wersji. W momencie, kiedy otworzyły przede mną swe podwoje trasy na Dalekim Wschodzie, na których o zmroku (pora dnia zapomniana w B3 – pamiętacie NFS: Underground? zapomnijcie o nim; dopiero tu zobaczycie przepiękną feerię neonów i wieczorną grę świateł) przyszło mi dosłownie masakrować ruch uliczny występujący tu w potwornej ilości, powiedziałem sobie – dość. Ten niedokończony tryb „Crash”, tnący split-screen w trybie dla dwóch graczy, czy dosyć częste „zwisy” gry... nie wypada mi grać dalej.

. Jest i Rzym. Autorzy odżegnują się jednak od odzwierciedlania prawdziwych odcinków tras. "Prawdziwe miejskie drogi nie mają układu, który pasowałby do Burnouta" - twierdzą. I wiedzą co robią.

Poczekam na wersję ukończoną w stu procentach i dopiero wtedy Burnout pochłonie mnie bez reszty. Jeszcze tym razem mu się nie dam, bo wiem, że będzie jeszcze lepszy, bardziej kompletny. I może wtedy nawet okrzyknę go najlepszą grą na PlayStation 2. Ale recenzji już nie napiszę. I wcale nie chodzi o to, że nie podjąłbym się tego trudnego zadania. Ja chcę w tę grę grać, a nie zastanawiać się nad nią ani chwili więcej. Wybaczcie.

Emil „Samuraai” Ronda

Graficznie Burnout: Revenge to absolutny top wśród gier nie tylko na konsole. Absolutny top wśrod gier w ogóle.

P.S. Moim zdaniem nie ma na konsole obecnej generacji gry, która dawałaby większy zastrzyk adrenaliny podczas zabawy. Momentami może dorównuje Burnoutowi sesja w Pro Evolution Soccer ze znajomymi w multiplayerze. Przy Burnoucie czuję, jak dostaje gęsiej skórki, albo przechodzą mnie dreszcze emocji. Dlatego uważam, że to gra prawie doskonała.

NADZIEJE:

  • moja nadzieja jest ogromna – to ma być dla mnie najważniejsza gra na PS2 w tym roku;
  • tryb sieciowy: w Burnout 3: Takedown wyrwał mi on ogromną ilość czasu z życiorysu. Mam nadzieję, że i tym razem to zrobi i znów uzależnię się od pięcia się po szczeblach światowego rankingu.

OBAWY:

  • przerywanie graczowi zabawy w trybie „Road Rage”, gdy zdobędzie złoty medal, w „trójce” tak nie było!
  • czy aby rezygnacja z polowania na mnożniki punktów w trybie „Crash” nie zlikwiduje przyjemnego taktycznego podejścia do karamboli, co charakteryzowało część poprzednią?
  • obawiam się, że w następnej części nie będzie można poprawić już nic, oprócz grafiki.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.