Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 marca 2001, 10:37

autor: Krzysztof Żołyński

Tribes 2 - przed premierą

Tribes 2 na pewno zapowiada się bardzo ciekawie. Widać, że ludzie z Sierry i Dynamixu odpowiedzialni za jej powstanie dokładają wszelkich starań, aby wyprzedzić konkurencję i wprowadzić wiele zmian w stosunku do pierwszej części gry.

Przeczytaj recenzję Tribes 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Nie wiem ilu z Was miało okazję zagrać w Starsiege: Tribes, więc na początek króciutkie przypomnienie. Gra ukazała się w 1998 roku. Jest typową grą akcji, w której główny nacisk położono na walkę w drużynach. Można było w nią grać tylko w trybie online. Szybko została okrzyknięta prekursorskim pomysłem w swojej kategorii.

W międzyczasie konkurencja, która jak wiadomo nigdy nie śpi, zaczęła wydawać swoje produkty, także wzbogacone o elementy zespołowej gry w sieci. Mowa tu oczywiście o firmie id Software z jej sztandarowym Quakiem i Epic Games, odpowiedzialnej za powstanie Unreala.

Jak widać ukształtowała się mocna stawka konkurentów, więc firmy Sierra i Dynamix nie mogły zrobić nic innego jak pomyśleć o wydaniu kontynuacji swego przeboju. W ten oto sposób dochodzimy do sedna sprawy, którym chciałbym się zająć, czyli do gry Tribes 2.

Intryga gry nie jest wybitnie oryginalna, ale wystarczająco dobra, aby na jej kanwie zbudować wciągającą fabułę, a co za tym idzie przyciągnąć gracza. Otóż istnieją cztery skłócone ze sobą Szczepy: Krwawe Orły, Dzieci Feniksa, Diamentowe Miecze i Gwiezdne Wilki. Walczą ze sobą bezustannie, ale oto pojawia się zagrożenie, które jest tak poważne, że zmusza je do odłożenia na później zatargów i zjednoczenia się przeciwko wspólnemu wrogowi. Przez wiele lat ludzie wytwarzali całkowicie posłuszne, sztuczne stworzenia zwane BioDerms. Niestety pewnego dnia znudziła się im rola służących i postanowiły przejąć kontrolę nad całym światem, ale aby tego dokonać BioDerms musi najpierw wyeliminować ludzi. To właśnie to zagrożenie nakazało Szczepom zjednoczyć się w walce na śmierć i życie, w walce o przetrwanie...

Producenci gry wpadli na pomysł, że fabuła nie zawsze musi mieć wielki wpływ na charakter rozgrywki. W tym wypadku rozgraniczono grę multiplayer, w której gracz w ogóle nie musi myśleć o fabule gry, od gry pojedynczej, gdzie osoba grająca ma możliwość przemyślenia strategii gry i podnosić swoje umiejętności.

Tribes 2 stanowi wielki krok naprzód w porównaniu do sławnej poprzedniczki, szczególnie, jeśli chodzi o wygląd grafiki i interfejsu, ale jednocześnie bardzo mocno nawiązuje do pierwowzoru i jest do niego podobny.

Najmocniej uderzającą zmianą w Tribes 2 jak już powiedziałem jest grafika. Co ciekawe jej wygląd stale ewoluuje i ulega pewnym zmianom. Wystarczy porównać jej obecny wygląd i ten, jaki został zaprezentowany na pokazie w czasie targów E3, aby zobaczyć, że została całkowicie przerobiona i zmodernizowana. Dla potrzeb gry stworzono całkowicie nowy engine, który pozwala generować o wiele więcej wieloboków, a co za tym idzie znacznie poprawić wygląd grafiki. Spoglądając na mapy Tribes 2 widzimy imponującą perspektywę wypełnioną ostrymi szczytami gór, chmurami płynącymi po niebie, które filtrują przeszywające je promienie światła i bardzo naturalnie wyglądające tekstury podłoża. Dla modelowania efektów podłoża i dla uzyskania możliwie najwyższego realizmu, użyto specjalnie przygotowanego systemu generującego fraktale. Działa on w ten sposób, że generując podłoże bierze pod uwagę, z jakiego materiału jest ono zbudowane, czyli potrafi płynnie przechodzić z trawiastego podłoża, w usiane drobnymi skałkami i kamieniami, a następnie także w ostre, pokryte śniegiem szczyty gór. Jak widać nowy engine pozwala na bardzo precyzyjne odwzorowywanie warunków terenowych.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.