Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 marca 2001, 10:37

autor: Krzysztof Żołyński

Tribes 2 - przed premierą - Strona 4

Tribes 2 na pewno zapowiada się bardzo ciekawie. Widać, że ludzie z Sierry i Dynamixu odpowiedzialni za jej powstanie dokładają wszelkich starań, aby wyprzedzić konkurencję i wprowadzić wiele zmian w stosunku do pierwszej części gry.

Przeczytaj recenzję Tribes 2 - recenzja gry

Kolejne nowości w Tribes 2 to zmiany poczynione w kierunku polepszenia grywalności. Są one szczególnie widoczne w sposobie zarządzania posiadanymi przedmiotami i uzbrojeniem, czyli tzw. plecakiem, interfejsem poleceń i pojazdami. W obu częściach gry musimy dopasować posiadany rodzaj uzbrojenia i „pancerza” do roli, jaką mamy do odegrania w misji, bądź w drużynie. Do wyboru są trzy podstawowe klasy żołnierzy: lekki, średni i ciężki. Następnie możemy wybrać trzy rodzaje broni, zestaw specjalnego ekwipunku i pozostałe przedmioty, które uznamy za niezbędne w czasie wykonywania misji. W pierwszej części Tribes dokonywało się tego tylko raz, w czasie rzeczywistym, w stacji zaopatrzeniowej. Było to dość uciążliwe dla początkujących graczy, którzy mieli potem stanąć w jednej linii z prawdziwymi weteranami. Teraz sytuacja wygląda tak, że możemy na bieżąco podglądać ekran prezentujący posiadane przedmioty i na spokojnie dokonywać zmian, które przyniosą efekt zaraz po wejściu do stacji zaopatrzeniowej. Dodatkowo na ekranie gry cały czas jest dostępna konfigurowalna linia komend i ustawień, która pozwala w bardzo szybki i łatwy sposób dokonywać zmian.

Zaplanowano, że gra w wersji multiplayer będzie miała 40 do 50 misji. Pojedynczy gracz będzie potraktowany odmiennie, bo przygotowano dla niego długie kampanie, w których będzie mógł doskonalić swoje umiejętności niezbędne dla rozgrywek sieciowych. Swoistą ciekawostką jest możliwość rozgrywania „jednoosobowych” misji na mapach przeznaczonych dla trybu multiplayer. Takie rozwiązanie ma pozwolić graczom na przyzwyczajenie się do mapy, zanim staną w drużynowe szranki. To, z jakim rezultatem zostanie ukończona rozgrywka zależeć będzie od czasu, jaki gracz poświęci na ukończenie danej misji i osiągnięcie postawionych przed nim zadań. Taki podział chyba nikogo nie dziwi zważywszy na korzenie tej gry.

Bardzo dużo będzie się działo w trybie multiplayer. Przede wszystkim Dynamix stworzył cała masę narzędzi internetowych, przeznaczonych dla osób grających w Tribes. Zadbano też o gromadzenie wielbicieli gry poprzez stworzenie „komuny”. Na serwerach znajduje się cały szereg narzędzi niezbędnych do komunikacji między graczami. Wszyscy zainteresowani będą natychmiastowo powiadamiani przez e-mail o nowościach dotyczących gry i jej produkcji, stworzono forum dyskusyjne i automatyczne strony internetowe dla nowych drużyn, pragnących przyłączyć się do rozgrywek.

Mapy do rozgrywek w sieci będą olbrzymie. Jednocześnie będzie mogło grać nawet 64 graczy. Dla usprawnienia poruszania się na tak wielkich obszarach wymyślono rozbudowany system komunikacji i wizualizacji. Powstała trójwymiarowa mapa dowodzenia, łatwo dostępne i proste w obsłudze menu z podstawowymi wiadomościami, a także możliwość porozumiewania się za pomocą głosu. Mapa 3D jest idealnym odwzorowaniem pola walki pozwalającym w bardzo precyzyjny sposób ustawiać punkty nawigacyjne lub przemieszczać jednostki. Punkty nawigacyjne umieszczane są w taki sposób, że nawet w górzystym terenie pozwalają na doskonałą orientację i precyzyjne wydawanie poleceń liderowi grupy, np.: gdzie umieścić gniazda snajperów. Taki interfejs wprowadza do gry wiele elementów strategii i toruje drogę dla graczy, którzy mają predyspozycje, aby stać się dowódcami drużyn.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.