Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 lipca 2005, 11:51

autor: Daniel Sodkiewicz

Company of Heroes: Kompania Braci - przed premierą

Company of Heroes wydaje się być jedną z najciekawszych gier strategicznych, jakich można się spodziewać w nadchodzących miesiącach. Oglądając pierwsze filmy z gry można się zastanawiać, czy to jeszcze RTS, czy już FPS.

Przeczytaj recenzję Company of Heroes: Kompania Braci - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Pierwsze materiały dotyczące gry Company of Heroes wywarły na mnie podobne wrażenie, jak swego czasu zapowiedzi Soldiers: Heroes of World War II. To właśnie produkt zapowiedziany przez Relic Entertainment wydaje się być jedną z najciekawszych gier strategicznych, jakich można się spodziewać w nadchodzących miesiącach. Sam zespół tworzący grę jest rozpoznawalnym znakiem wśród miłośników gier strategicznych. Bardzo udany Warhammer 40,000: Dawn of War i najlepsza w swoim gatunku kosmiczna seria Homeworld to nieprzeciętny dorobek tego teamu.

Co łączy HL2 i CoH?

Oglądając pierwsze screeny z gry i filmik, zastanawiałem się, czy to jeszcze RTS, czy już FPS. Gdyby nie końcowe napisy, byłbym święcie przekonany, iż obejrzałem właśnie trailer z nadchodzącego shootera. Zapowiada się, iż stworzony na potrzeby CoH silnik graficzny o nazwie Essence Engine wytyczy nowe standardy w przedstawianiu świata gier strategicznych. Zdumiewająca jakość tekstur i szczegółowość obrazu zostały tutaj uzupełnione przez rewelacyjny silnik fizyczny o jakże nieobcej nazwie Havok 3.0. Dla przypomnienia tylko dodam, iż technologię tę możemy podziwiać m.in. używając Gravity Guna w najnowszej odsłonie Half-Life’a.

Namiastkę zachowania poprawności praw fizyki w RTS-ach mieliśmy już np. we wspomnianych Soldiers. Company of Heroes to kolejny, milowy krok ku doskonałości. Wybuchy, burzące się zabudowania, odwzorowanie ciężaru maszyn i ich wpływ na napotykane przeszkody, dynamiczne oświetlenie (będzie to pięknie wyglądać szczególnie podczas misji w nocy), rag-doll, ogromna interaktywność świata (można zniszczyć dosłownie wszystko), dym nad ruinami, 700 odmiennych animacji ruchu (Dawn of War posiadał 150) etc. Dużo można by wymieniać, jednym słowem zapowiada się wyśmienicie. Należy się bowiem spodziewać RTS-a z grafiką i światem w standardzie najlepszych gier FPS.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?