Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 lipca 2005, 12:47

autor: Jacek Hałas

Tomb Raider: Legenda - przed premierą - Strona 3

Tomb Raider: Legend zapowiada się całkiem nieźle. Gra z całą pewnością nie dołączy do znienawidzonego Angel of Darkness. O tym, czy uda się jej dorównać pierwszym częściom serii, przekonamy się jednak dopiero z początkiem nowego roku.

W zapowiadanej produkcji nie trzeba już będzie „liczyć kroków” czy wykonywać bezbłędnych akrobacji. Gra pozostawi nam też pewien margines błędu, co szczególnie powinno zainteresować mniej doświadczonych miłośników przygód pani archeolog. W przypadku nienajlepiej wymierzonego skoku będzie się na przykład mogło zdarzyć tak, iż Lara chwyci się przeciwległej półki jedną ręką a nie obiema. Skoro już mowa o tym aspekcie zabawy, warto dodać, iż do znanych z poprzednich odsłon serii fikołków dodana zostanie cała masa nowych „sztuczek”. O ich pożyteczności przekonamy się jednak dopiero po oficjalnej premierze sklepowej wersji gry. Producenci TR: Legend obiecują również poprawić zachowanie kamery, która tak naprawdę nigdy nie była mocnym punktem serii. Sympatyków tytułowej pani archeolog zainteresuje też z pewnością to, iż Lara w trakcie zabawy będzie zmieniła ciuszki. Podobnie jak wcześniej, modyfikacje te będą przebiegały w pełni zautomatyzowany sposób, bez ingerencji gracza.

Inna istotna ciekawostka związana jest z wykorzystywanymi przez Larę przedmiotami. Mam tu przede wszystkim na myśli uzbrojenie dzielnej bohaterki. TR: Legend będzie pierwszym tytułem, w którym zobaczymy wszystkie aktualnie posiadane przez nią obiekty. Jak można się łatwo domyślić, wpłynie to nieznacznie na zwiększenie poziomu trudności zabawy. Lara w danym momencie będzie mogła mieć przy sobie maksymalnie jedną „większą” giwerę, np. wyrzutnię rakiet czy shotguna. W ramach pocieszenia dodam, iż pozostaną słynne pistolety, najprawdopodobniej z nielimitowaną amunicją. Z innych ciekawostek warto również wspomnieć o planowanej możliwości korzystania z zaawansowanej technologicznie lornetki (przydatne przy badaniu większych konstrukcji) czy urządzeń komunikacyjnych.

Nowe stare ruchy?

Na niektórych screenach wyraźnie widać umieszczony w uchu Lary nadajnik, co może sugerować, iż główna bohaterka będzie musiała się z kimś kontaktować. W wielu miejscach trzeba będzie korzystać z latarki, miejmy tylko nadzieję, iż TR: Legend nie pójdzie w ślady trzeciej odsłony Dooma i na nieoświetlone lokacje nie będzie się wpadało zbyt często. W poprzednich odsłonach serii Lara mogła korzystać z różnorakich środków transportu. Nie inaczej będzie tym razem. Nieustraszona pani archeolog pokieruje między innymi futurystycznym motocyklem, w paru miejscach ma się też pojawić możliwość skorzystania z pontonu.

Niewiele wiadomo na temat potencjalnych agresorów, z którymi Lara będzie mogła toczyć mniej lub bardziej widowiskowe pojedynki. Na opublikowanych już materiałach można jedynie spostrzec uzbrojonych wartowników, ciekawi mnie natomiast to, czy producenci zdecydują się przygotować znanych z poprzednich odsłon serii różnorakich strażników świątyń. Tak czy siak, pojedynki mają być bardzo dynamiczne. Stanie się tak między innymi za sprawą nowych ciosów, którymi obdarzona zostanie główna bohaterka. Lara będzie mogła walczyć wręcz, w każdej chwili pojawi się też oczywiście możliwość skorzystania z posiadanych giwer. W wersjach konsolowych dodane zostanie zapewne autocelowanie, dzięki któremu będzie można sprawniej usunąć okolicznych przeciwników.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.