Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 lipca 2005, 12:47

autor: Jacek Hałas

Tomb Raider: Legenda - przed premierą - Strona 4

Tomb Raider: Legend zapowiada się całkiem nieźle. Gra z całą pewnością nie dołączy do znienawidzonego Angel of Darkness. O tym, czy uda się jej dorównać pierwszym częściom serii, przekonamy się jednak dopiero z początkiem nowego roku.

Zaciekłych wrogów Angel of Darkness ucieszy z pewnością informacja o rezygnacji z elementów stealth. Na uwagę zasługuje również planowana możliwość demolowania wybranych obiektów otoczenia. Przykładowo, zniszczenie wybuchowej beczki będzie mogło zaowocować zawaleniem się znajdującej kawałek dalej konstrukcji. Należy jednak pamiętać, iż wszystkie te scenki będą w pełni wyreżyserowane. Na większą swobodę nie ma co raczej liczyć.

Tomb Raider: Legend ma działać na zupełnie nowym silniku graficznym. Mówi się jednak, iż będzie on stanowił udoskonaloną wersję engine’u napędzającego najnowszą produkcję Crystal Dynamics, czyli Project: Snowblind. Trzeba przyznać, iż nie nastawia to zbyt optymistycznie do zapowiadanej produkcji, gdyż wspomniana przed chwilą zręcznościówka zdecydowanie nie zachwycała poziomem oprawy wizualnej. Na opublikowanych już screenach Legend wygląda jednak całkiem przyzwoicie. Na uwagę zasługuje przede wszystkim model głównej bohaterki, który zbudowano ze znacznie większej liczby polygonów niż poprzednio (około 10000 zamiast 4400 w Angel of Darkness).

Nowa gra... przynajmniej tak nam mówią...

Otoczenie na obecnym stadium produkcji budzi mieszane uczucia. Projekty większych konstrukcji, tak jak wspomniany już wcześniej wodospad, mogą budzić respekt. Na zbliżeniach niektóre obiekty nie wyglądają jednak zbyt dobrze. Moje obawy budzi na przykład kiepsko wykonane podłoże (w tym trawa, krzaki itp.). Irytować mogą również wyraźnie zaznaczone skalne półki, na które główna bohaterka będzie się mogła wspinać. Do premiery końcowej wersji pozostało jeszcze jednak sporo czasu. Z całą pewnością znaczna część tych „uchybień” zostanie wyeliminowana lub skutecznie zatuszowana.

Tomb Raider: Legend zapowiada się całkiem nieźle. Gra z całą pewnością nie dołączy do znienawidzonego Angel of Darkness. O tym, czy uda się jej dorównać pierwszym częściom serii, przekonamy się jednak dopiero w okolicach Gwiazdki. Gra początkowo ukaże się na PC, PS2, Xboxa oraz PSP. W dalszym terminie planowana jest natomiast premiera ulepszonej wersji przeznaczonej na Xboxa 360.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • nowy producent, dzięki któremu seria może odzyskać dawną sławę;
  • zapowiadana duża liczba interesujących modyfikacji.

OBAWY:

  • czy gracze, zniesmaczeni żenująco niskim poziomem wykonania Angel of Darkness, zechcą spojrzeć na TR: Legend?

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.