Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 czerwca 2005, 10:30

autor: Jacek Hałas

Auto Assault - przed premierą - Strona 2

Koreański potentat w dziedzinie gier MMO nie ustaje w wysiłkach znalezienia kolejnych tematów do produkcji swoich gier. Tym razem na deski projektowe zawędrował pomysł postapokaliptycznych bitew samochodowych. Gra zapowiada się intrygująco i... odmiennie.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki będziemy musieli wybrać jedną z trzech frakcji zamieszkujących świat gry. W skład pierwszej grupy wchodzą ludzie, którzy nie zostali skażeni w wyniku nuklearnej zagłady. Frakcja ta będzie dysponowała najbardziej rozwiniętymi zdobyczami techniki. My sami będziemy natomiast mogli wybrać sobie jedną z czterech klas postaci – komandosa, łowcę nagród, inżyniera lub pułkownika. W skład drugiej frakcji wejdą istoty w mniejszym bądź większym stopniu zmutowane przez niekorzystne warunki świata gry. W przeciwieństwie do ludzi, którzy dysponowali cennymi wynalazkami, mutanci oprą siłę ataków na możliwości modyfikacji swojego ciała. Będzie ono na przykład mogło podlegać regeneracji. Jeśli zaś chodzi o klasy postaci, będziemy mogli wybierać pomiędzy mistrzem, szamanem, archonem (religijni przywódcy rasy mutantów) oraz mścicielem. Ostatnia z przygotowanych przez producentów frakcji zapowiada się najciekawiej. W skład Biomeks wchodzą ludzie, którzy poddani zostali działaniu obcych czynników, w wyniku czego przeobrazili się w obdarzone ciekawymi umiejętnościami istoty. Przedstawiciele tej frakcji są zazwyczaj bardziej wytrzymali od swoich przeciwników. Także i tu będziemy mogli wybierać pomiędzy czterema klasami postaci – terminatorem (nazwa mówi wszystko ;-)), budowniczym, szpiegiem lub „myślicielem”, którego podstawowym zadaniem będzie koordynacja działań pozostałych członków frakcji. Pomimo tego, iż niektóre z tych stwierdzeń mogą się wydawać skomplikowane sama zabawa ma przebiegać w wyjątkowo dynamiczny sposób, pozbawiony znanego z klasycznych gier role-playing ciągłego analizowania statystyk prowadzonej postaci.

Nie ma to jak szpanerski ogień z rur wydechowych.

Najwyższa już chyba pora powiedzieć nieco więcej na temat niezwykle ważnego elementu rozgrywki, czyli występujących w tytule gry pojazdów. Pojęcie jest to zresztą nieco mylące, gdyż oprócz tradycyjnych samochodów w końcowym produkcie będziemy mieli okazję zasiąść za sterami futurystycznych motocykli czy też świetnie opancerzonych, ale niezwykle powolnych czołgów. Każda z maszyn będzie się oczywiście cechowała specyficznymi parametrami, dzięki którym będziemy mogli określić jej szybkość, zwrotność czy inne czynniki, na które zwróci się uwagę podczas kolejnych pojedynków. Inna ciekawostka związana będzie z możliwością ulepszania swoich maszyn. Tuning wozu nie obejmie jednak dołożenia nikomu niepotrzebnych spoilerów i innych tego typu bajerów. Będziemy mogli zakupić dodatkowe elementy opancerzenia pojazdu a także nowe modele broni – działka (maszynowe, laserowe itp.), wyrzutnie rakiet a nawet miotacze ognia. Autorzy obiecują wystarczającą liczbę składników, tak aby każdy z przemierzających świat gry wehikuł w pewien sposób mógł się czymś wyróżnić.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.