Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 sierpnia 2004, 09:22

autor: Andrzej Klimczuk

Warhammer 40,000: Dawn of War - przed premierą

Klimat Warhammera 40,000 emanuje heroicznym i brutalnym pomieszaniem gotyku z wizjami przyszłości. To świat, w którym istnieje tylko wojna... "Dawn of War" ma nam przedstawić jak wygląda strategia czasu rzeczywistego nowej generacji.

Przeczytaj recenzję Warhammer 40,000: Dawn of War - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Rzeczywistość jest brutalna. Jakoś tak się składa, że komputerowe gry bazujące na licencji systemów Warhammer 40,000 do dobrej prasy nigdy nie miały szczęścia. Gracze zaś zawsze fanatycznie podchodzili do oceny kolejnych produkcji z serii – niektóre tytuły uznając wprost za kultowe. Spece od marketingu zatrudnieni w THQ nie pozostawiają nas obojętnymi. „Dawn of War” ma nas brutalnie rzucić na kolana. My zaś krzycząc mamy błagać o jeszcze! Pełny hardcore, proszę Państwa!

Klimat musi być!

Grupa developerska Relic Entertainment to zawodowcy specjalizujący się w tworzeniu strategii czasu rzeczywistego. Na swoim koncie mają bestsellerową i nowatorską swego czasu serię „Homeworld”, ale także produkcję uznaną za kiepską i niezwykle wtórną – „Impossible Creatures”. Krótko rzecz ujmując przed producentami „Dawn of War” stoją naprawdę trudne do pokonania schody pełne różnorodnych niespodzianek. Zgodnie z informacjami prasowymi jednym z najważniejszych stopni jest: nie zawieść fanów popularnego uniwersum Warhammer 40,000. No, to będzie naprawdę nie lada wyczyn. Dlaczego? Aż ciężko w to uwierzyć, że Games Workshop zgodziło się na przedstawienie znanego turowego systemu bitewnego jako... strategii czasu rzeczywistego. Tia... To naprawdę szokujące, ale... Po wzięciu udziału w testach wersji beta odniosłem wrażenie, że to jest właśnie to! Klimat Warhammera 40,000 przecież wprost emanuje heroicznym i brutalnym pomieszaniem gotyku z wizjami przyszłości znanymi z science-fiction. To jest właśnie świat, w którym istnieje tylko wojna... Jak najbardziej, aż prosi się o odwołanie do takich tytułów jak „Starcraft” czy „Ground Control”, których najlepsze elementy po prostu wymieszano z myślą o rozgrywkach w trybie multiplayer oczywiście. Wreszcie – jakkolwiek by to śmiesznie nie brzmiało – „Dawn of War” ma nam przedstawić jak wygląda...

Strategia czasu rzeczywistego nowej generacji

Masywność w tej grze będzie się przejawiać w każdym jej elemencie – około 100 jednostek mogących walczyć na ekranie jednocześnie, gigantyczne pola bitwy, różnorodne animacje śmierci jednostek, niesamowite efekty specjalne zniszczeń, dynamicznie zmieniająca się akcja... Jednym słowem – mordownia!

Postanowiono, że do dyspozycji graczy zostaną oddane 4 rasy znane z uniwersum Warhammer 40,000: Kosmiczni Marines (walczą w obronie Imperium ludzi), okrutni Kosmiczni Marines Chaosu (utożsamili się ze złem i szaleństwem przeciwstawiając się Imperatorowi), Orkowie (brutalna rasa żyjąca tylko dla prowadzenia wojny i siania zniszczenia) oraz Eldarowie (starożytna i tajemnicza rasa obcych istot, która opanowała zdolności parapsychiczne). Każda z nich ma dostęp do właściwych tylko sobie typów uzbrojenia, taktyk oraz specjalnych umiejętności. Każda prezentuje odmienny typ rozgrywki. Złośliwi zapytają, co się stało z pozostałymi rasami? Developerzy zapewniają, że dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiej im będzie zbalansować istniejące między nimi różnice oraz stworzyć bardziej spójną fabułę.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!