Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 czerwca 2004, 11:03

autor: Daniel Sodkiewicz

Soldiers: Ludzie Honoru - przed premierą - Strona 6

Soldiers: Heroes of World War II to gra strategiczna, w której naszym zadaniem jest dowodzenie oddziałem świetnie wyszkolonych żołnierzy, wykonujących rozmaite działania, przeważnie na tyłach wroga, w czasie II Wojny Światowej.

Opis przejścia dema

Po pierwsze najważniejsze jest przetrwać pierwszy i drugi atak, poczym jak najszybciej przedostać się na samą górą mapy, w celu zniszczenia trzeciej fali ataku i stacjonującego tam później Nebelwerfer41 [E].

Do pierwszej części defensywy, musimy zaprzątnąć wszystkie dostępne środki, zaś naszą centralną siłą oporu uczynić czołg (uwaga – mamy paliwa na przejechanie tylko kilkuset metrów) [2] i działo [1]. Aby wrogie czołgi nie dostały się na niebezpiecznie bliską odległość od tych punktów (szczególnie pilnujemy łatwe do zniszczenia działo [1]), na drodze [3] możemy ustawić kilka min, które znajdziemy w miejscu [A] (wróg może je jednak zauważyć i sprytnie ominąć). Dodatkowo co najmniej jeden z naszych ludzi, powinien przeglądnąć paczki z ekwipunkiem [A, B i C] (btw: w domku z rannym oficerem znajdziemy apteczkę), w których znajdziemy świetnie nadające się do niszczenia czołgów koktajle Mołotowa i bazookę. Kiedy nastąpi pierwsza fala ataków, skupiamy się na niszczeniu czołgów (artylerią i za pomocą wspomnianego ekwipunku) oraz niedopuszczeniu wrogich żołnierzy (szczególnie tych z bazookami) na wdarcie się w głąb naszego frontu. W tym celu wspomagamy sterowanych przez komputer towarzyszy, zamontowanym w czołgu [2] karabinem maszynowym. W miarę możliwości (gdy teren będzie dość bezpieczny) wysyłamy jednego z naszych ludzi, aby naprawił chociaż jeden zniszczony przez nas niemiecki czołg (walcząc z wrogiem niszczymy go w miarę delikatnie, aby można było później naprawić jego sprzęt ;)) i uzupełnił braki paliwa w naszej maszynie. Jeżeli zostały nam jakieś miny (lub ich nie wykorzystaliśmy – na Easy warto zostawić miny właśnie na ten moment), podkładamy je trochę wyżej niż poprzednio, koło przejścia dla pieszych [D] i odpieramy nieopodal ulokowanymi (już naprawionymi) dwoma czołgami atak (znów wspomagając się wybuchowymi zabawkami piechoty). Tą nawałnicę, musimy odeprzeć w miarę szybko, aby jak najprędzej (zanim pojawi tam przeciwnik) zająć północną część mapy [E]. Walczymy dość rozważnie, jednak nie oszczędzając zbytnio sprzętu (mamy określony czas na wykonanie zadania), za chwilę bowiem powinny dołączyć do nas posiłki.

P.S. Zachowanie komputera jest bardzo nieprzewidywalne i przy kolejnych podejściach, ta sama misja za każdym razem może diametralnie się od siebie różnić (komputer prawie za każdym razem zmienia mobilizację wojsk), utrudniając znalezienie złotego, uniwersalnego środka na wygraną.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.