Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 czerwca 2004, 11:03

autor: Daniel Sodkiewicz

Soldiers: Ludzie Honoru - przed premierą - Strona 4

Soldiers: Heroes of World War II to gra strategiczna, w której naszym zadaniem jest dowodzenie oddziałem świetnie wyszkolonych żołnierzy, wykonujących rozmaite działania, przeważnie na tyłach wroga, w czasie II Wojny Światowej.

Nebelwerfer41

Kolejna sprawa, jaka rzuca się w oczy, szczególnie miłośnikom militariów to precyzyjne przeniesienie do gry autentycznego sprzętu używanego na frontach II wojny światowej. Bitowe repliki mają być rzetelnie odwzorowane co do najmniejszych szczegółów (takich jak zróżnicowana obudowa rury wydechowej), a rozpoznanie poszczególnego modelu pojazdu powinno (dla obytych w temacie) następować na pierwszy rzut oka, co myślę udowadniają wplecione w tekst zapowiedzi rysunki.

Sdkfz-7

Interakcja z otoczeniem wydaje się być idealna. Na własne oczy powiadam Wam widziałem, jak np. wychylonemu zza zasłony żołnierzowi zestrzelono hełm, zadziwiają też animacje, które pokazują takie szczegóły jak wypadający karabin z ręki ginącego człowieka czy nader realistycznie latające ciała, wyrzucone w powietrze siłą nieopodal eksplodującego pocisku. Miłym zaskoczeniem było dla mnie spostrzeżenie, jak zaraz po eksplozji czołgu (wjechał na minę) i wyrzuceniu w powietrze jego wieżyczki (z wirującą lufą), opadając kilkanaście metrów od zdarzenia zabiła ona przechodzącego tamtędy żołnierza. Oczywiście, każda w miarę makabryczna śmierć jest ubarwiana rozpryskującą się krwią i jękami ofiar. W grze można łamać drzewa, po wybuchach tworzą się w ziemi leje, a każdy element dekoracji można totalnie zniszczyć lub przynajmniej położyć do „parteru”, co najlepiej demonstruje poniższa historyjka:

Jak widać budynki mają swój szkielet i mogą się składać z kilku pięter, a w pełnej wersji gry (są już tego zadatki w demie) będzie można obsadzać zabudowania żołnierzami (snajperzy w oknach). Co ciekawe, przy własnoręcznym celowaniu (Direct Control) kursor namierzania celu składa się z dwóch punktów (niebieski i pomarańczowy) symbolizujących w dużym uogólnieniu muszkę i szczerbinkę (na bieżąco jest także podawana odległość celu od naszej lufy).

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.