Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 czerwca 2004, 11:03

autor: Daniel Sodkiewicz

Soldiers: Ludzie Honoru - przed premierą - Strona 3

Soldiers: Heroes of World War II to gra strategiczna, w której naszym zadaniem jest dowodzenie oddziałem świetnie wyszkolonych żołnierzy, wykonujących rozmaite działania, przeważnie na tyłach wroga, w czasie II Wojny Światowej.

Multiplayer

O rozgrywce wieloosobowej (do 16 graczy) wiadomo na razie tylko tyle, iż będą dostępne takie tryby jak: Deathmatch, King of the Hill, Capture the flag, Sniper Tag, Assassinate the Officer i Mine Runner. Nie obejdzie się także bez czteroosobowego cooperative; na więcej szczegółów w tej sprawie musimy jednak poczekać do wydania pełnej wersji gry.

Szczegółowa „mapa” zniszczeń pojazdu, jego nazwa, zawartość baku, rodzaj pocisków i ciężar maszyny

To by było na tyle z teorii, czas na praktykę, którą umożliwia nam wypuszczone dość niedawno demo gry.

DEMO TEST

(Uwaga! Demo jest dość niestabilne i nie posiada wszystkich możliwości jakie będzie zawierać pełna wersja produktu)

Już po kilku minutach spędzonych z demonstracyjną wersją Soldiers: HofWWII wiedziałem, że wreszcie trafiłem na program, który dość skutecznie podważy moje mniemania o własnym geniuszu strategicznym ;). Demo jest wymagające, choćby patrząc z realnego punktu widzenia - zatrzymania potężnej ofensywy wroga garstką żołnierzy. Na poziomie Easy misję powinien przejść raczej każdy, schody zaczynają się jednak już na Medium i obawiam się, że tą barierę pokonają tylko nieliczni. Podczas gdy na najłatwiejszym poziomie trudności, komputer przejawia zachowania znane z innych RTSów, tak też na poziomach wyższych ujawnia się zaprzeczalny prym komputerowej inteligencji. Przeciwnik nie wysyła już zaspanych żołnierzy na pewną śmierć i nie prowadzi mało efektywnych działań na dużą odległość wycelowanych w mało znaczące cele. Już średnio wymagający wróg (medium) dąży wszystkimi siłami do zniszczenia źródeł naszej przewagi, a także synchronizuje swoje wojska i kroczy ku zorganizowanym działaniom, współpracujących ze sobą wojsk. Oto trzy najbardziej oddające im sens przykłady omawianych sytuacji z wersji demo:

1) Easy - ciężarówka z oddziałem żołnierzy podjeżdża na sam front w celu dostarczenia wojsk do walki, stając się łatwym celem naszych dział (trafione auta niszczymy wraz z pasażerami). Medium/Hard – auto zatrzymuje się w ukryciu zabudowań, na terenie nie obejmującym zasięgu naszych pocisków, gdzie rozładowuje żołnierzy, którzy na piechotę, w miarę bezpieczny sposób dostają się na linię frontu.

2) Easy – ataki na ważny element naszej obrony – działo artyleryjskie, są tym poziomie trudności zaniedbywane, co daje nam dużą przewagę na linii frontu. Medium/Hard – czołgi i piechota jako główny cel obierają nasz stalowy sprzęt.

3) Easy – w drugiej części misji, Niemcy obsługujący Nebelwerfer41 mają widoczną rozbieżność źrenic. Medium/Hard – okulista pomógł, tym razem już pierwsze rakiety dosięgają naszych czołgów i strategicznych punktów oporu.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.