autor: Daniel Sodkiewicz
Soldiers: Ludzie Honoru - przed premierą - Strona 3
Soldiers: Heroes of World War II to gra strategiczna, w której naszym zadaniem jest dowodzenie oddziałem świetnie wyszkolonych żołnierzy, wykonujących rozmaite działania, przeważnie na tyłach wroga, w czasie II Wojny Światowej.
Przeczytaj recenzję Soldiers: Ludzie Honoru - recenzja gry
Multiplayer
O rozgrywce wieloosobowej (do 16 graczy) wiadomo na razie tylko tyle, iż będą dostępne takie tryby jak: Deathmatch, King of the Hill, Capture the flag, Sniper Tag, Assassinate the Officer i Mine Runner. Nie obejdzie się także bez czteroosobowego cooperative; na więcej szczegółów w tej sprawie musimy jednak poczekać do wydania pełnej wersji gry.

To by było na tyle z teorii, czas na praktykę, którą umożliwia nam wypuszczone dość niedawno demo gry.
DEMO TEST
(Uwaga! Demo jest dość niestabilne i nie posiada wszystkich możliwości jakie będzie zawierać pełna wersja produktu)
Już po kilku minutach spędzonych z demonstracyjną wersją Soldiers: HofWWII wiedziałem, że wreszcie trafiłem na program, który dość skutecznie podważy moje mniemania o własnym geniuszu strategicznym ;). Demo jest wymagające, choćby patrząc z realnego punktu widzenia - zatrzymania potężnej ofensywy wroga garstką żołnierzy. Na poziomie Easy misję powinien przejść raczej każdy, schody zaczynają się jednak już na Medium i obawiam się, że tą barierę pokonają tylko nieliczni. Podczas gdy na najłatwiejszym poziomie trudności, komputer przejawia zachowania znane z innych RTSów, tak też na poziomach wyższych ujawnia się zaprzeczalny prym komputerowej inteligencji. Przeciwnik nie wysyła już zaspanych żołnierzy na pewną śmierć i nie prowadzi mało efektywnych działań na dużą odległość wycelowanych w mało znaczące cele. Już średnio wymagający wróg (medium) dąży wszystkimi siłami do zniszczenia źródeł naszej przewagi, a także synchronizuje swoje wojska i kroczy ku zorganizowanym działaniom, współpracujących ze sobą wojsk. Oto trzy najbardziej oddające im sens przykłady omawianych sytuacji z wersji demo:
1) Easy - ciężarówka z oddziałem żołnierzy podjeżdża na sam front w celu dostarczenia wojsk do walki, stając się łatwym celem naszych dział (trafione auta niszczymy wraz z pasażerami). Medium/Hard – auto zatrzymuje się w ukryciu zabudowań, na terenie nie obejmującym zasięgu naszych pocisków, gdzie rozładowuje żołnierzy, którzy na piechotę, w miarę bezpieczny sposób dostają się na linię frontu.
2) Easy – ataki na ważny element naszej obrony – działo artyleryjskie, są tym poziomie trudności zaniedbywane, co daje nam dużą przewagę na linii frontu. Medium/Hard – czołgi i piechota jako główny cel obierają nasz stalowy sprzęt.
3) Easy – w drugiej części misji, Niemcy obsługujący Nebelwerfer41 mają widoczną rozbieżność źrenic. Medium/Hard – okulista pomógł, tym razem już pierwsze rakiety dosięgają naszych czołgów i strategicznych punktów oporu.