Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 12 stycznia 2004, 12:58

autor: Krzysztof Bartnik

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - zapowiedź

Middle-Earth Online to pierwsza gra z gatunku MMORPG, której akcja osadzona została w świecie słynnej trylogii J.R.R. Tolkiena. Fabuła gry bezpośrednio nawiązuje do tej, jaką znamy z Władcy Pierścieni...

Przeczytaj recenzję The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Już od dłuższego czasu produkcje MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Games) zasługują na poważne traktowanie i osobną półkę w branży gier komputerowych. Liczba graczy, którzy zagłębiają się w pełni wirtualne światy, przekracza setki tysięcy, a to jeszcze nie koniec rozwoju rzeczonego gatunku. Patrząc na tytuły szykowane przez zachodnich developerów, śmiało można pokusić się o stwierdzenie, iż wszystko, co widzieliśmy do tej pory, stanowi jedynie przedsmak nadchodzącej rozrywki. Dragon Empires, EverQuest II, Mythica, Ultima X: Odyssey, The Matrix Online czy World of Warcraft - te pozycje to tylko wybrane, chociaż najciekawiej zapowiadające się, przykłady starań twórców. Każda produkcja z pewnością będzie mogła poszczycić się sporą liczbą stałych użytkowników, którzy dzień bez przynajmniej jednej godziny spędzonej na graniu online, będą uważać za stracony.

Do grona przyszłych, potencjalnych hitów należy również zaliczyć Middle-Earth Online – nową grę MMORPG autorstwa zespołu Turbine Entertainment, która (jej nazwa mówi sama za siebie) zostaje przygotowywana w oparciu o twórczość J.R.R. Tolkiena. W końcu szereg powieści (plus ich kinowe adaptacje), które traktują o fantastycznym świecie Śródziemia, to świetny materiał na przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości. Aż dziw bierze, że nikt wcześniej nie spróbował stworzyć „Śródziemia Online”, chociaż z drugiej strony tylko wytrwałość, cierpliwość, upór i konsekwencja w pracach mogą doprowadzić do opracowania tytułu, który będzie wiernym odwzorowaniem wizji Tolkiena. Programiści z Turbine Entertainment (cykl Asheron's Call to najlepsza rekomendacja) postanowili stanąć na wysokości zadania, dzięki czemu możemy bliżej przyjrzeć się cechom zapowiedzianej produkcji. A jest czemu.

Bohaterowie

Zanim jednak przystąpimy do faktycznej rozgrywki, czeka nas proces kreacji postaci. Do wyboru dostaniemy cztery rasy (Ludzie, Hobbici, Krasnoludy oraz Elfy), następnie zaś dopasujemy wygląd herosa/heroiny (kolor włosów, skóry, wzrost, postura, etc.). Autorzy pracują nad szeregiem avatarów bohaterów, pozwalających graczom na jeszcze większą różnorodność - wszystko po to, żeby podczas zmagań nie spotkała się dwójka identycznych herosów. Na początku przygody ustalimy również profesję prowadzonej postaci. Pełna lista takowych trzymana jest w tajemnicy, aczkolwiek zespół Turbine Entertainment powoli zaczął ujawniać pierwsze szczegóły. Aktualnie znamy trzy następujące klasy:

  • Zwiadowca (Elfy); podtypy: Łucznik, którego zadaniem jest strzeżenie terenów zamieszkanych przez Elfów przed wtargnięciem obcych oraz Mściciel podróżujący po całym Śródziemiu.
  • Żołnierz (Ludzie); podtypy: Champion - człowiek zajmujący się walką z siłami Mordoru, bądź też Najemnik pracujący za pieniądze.
  • Mędrzec (Ludzie);podtypy: Czarodziej oraz Nekromanta, czyli herosi władający magią (leczenie sprzymierzeńców, potężne czary destrukcyjne, wskrzeszanie wojowników, etc.).
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?