autor: Marek Bazielich
Driver 3 - przed premierą - Strona 2
DRIV3R (vel Driver 3) jest kolejną odsłoną popularnej serii trójwymiarowych gier akcji, zapoczątkowanej w 1999 roku na konsoli Sony PlayStation. Ponownie kierujemy poczynaniami bezkompromisowego policjanta nazwiskiem Tanner...
Przeczytaj recenzję Driver 3 - recenzja gry
Wątek fabularny po raz kolejny pozwoli nam wczuć się w rolę policjanta, tym razem nazwiskiem Tanner, mającego przeniknąć do struktur niebezpiecznej szajki, likwidując ją od środka. W tym celu przyjdzie mu zmierzyć się z około trzydziestoma misjami. Każdą z nich będzie można wykonać w dowolny sposób, po czym czekać na nas będzie kolejna porcja świeżych zadań. Driv3r , tak jak to miało miejsce w pierwszej odsłonie, nie będzie grą liniową, bowiem misje pogrupowane będą w kilku ciągach, a rozpoczęcie jednego eliminować będzie drugi. Pojawią się także misje poboczne, których wykonanie nie będzie konieczne w celu ukończenia gry, lecz które mogą bardzo się przydać. Przykładowo, jadąc ulicą może nagle rozpętać się strzelanina. Stając po stronie jednej z grup czy osób, możemy zaskarbić sobie przychylność, która zaowocuje w dalszej części gry. Może polegać ona na ochronie przed policją i innymi gangami podczas przechadzek bądź podróży po pewnych ulicach.
Akcja toczyć się będzie w trzech miastach stworzonych na podstawie zdjęć satelitarnych: Nicei (Francja), Istambule (Turcja) i Miami (USA). Każde z nich charakteryzować się ma odmiennym stylem architektonicznym czy strukturą powierzchni. Możemy więc liczyć na ujrzenie słonecznych plaż Miami, po których wolnym krokiem spacerują skąpo odziane kobiety. Nie zabraknie także dni rozpalonych słońcem podczas wędrówek po wąskich uliczkach Istambułu. Łącznie wszystkie trzy miasta składają się na 150 kilometrów kwadratowych powierzchni! Można powiedzieć, iż jest to jedno z największych dotychczasowych osiągnięć elektronicznej rozrywki. Z pewnością fakt ten odbije się na wymaganiach sprzętowych, lecz w dobie Maksa Payne’a 2, Half Life 2 czy Dooma III nie powinno nas to dziwić, a wręcz powinniśmy się przyzwyczajać.
Po wspomnianych 150 kilometrach kwadratowych powierzchni będziemy mogli podróżować rozmaitymi środkami lokomocji, poczynając od samochodów osobowych, poprzez ciężarowe, a na motocyklach kończąc. W tym miejscu warto nadmienić, iż pojazdy nie będą licencjonowane, co nie znaczy, że niepodobne do oryginałów. Na pewno pojawią się słynne Jaguary, 2CV, Cadillaci, Trans-Am’y czy inne znane nam amerykańskie pojazdy o lekko przekształconych nazwach. Ważne, że ich wygląd będzie wprost idealny. Chodzą słuchy o znakomitym dopracowaniu poszczególnych pojazdów, do tego stopnia, iż nawet drzwi zamykane mają być w realistyczny sposób. Fizyka prowadzenia pod żadnym pozorem nie będzie ustępować wyglądowi pojazdu, bowiem wiadomo, że na tę techniczną część gry położony został ogromny nacisk. W zależności od rodzaju nawierzchni, pogody czy innych pojazdów mających wpływ na naszą jazdę – będziemy dostrzegać odmienną fizykę prowadzenia. Zobaczymy, jak zachowa się auto „stuknięte” od przodu, tyłu lub boku czy też wpadające w poślizg.