Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 grudnia 2003, 14:19

autor: Marek Bazielich

Driver 3 - przed premierą - Strona 2

DRIV3R (vel Driver 3) jest kolejną odsłoną popularnej serii trójwymiarowych gier akcji, zapoczątkowanej w 1999 roku na konsoli Sony PlayStation. Ponownie kierujemy poczynaniami bezkompromisowego policjanta nazwiskiem Tanner...

Przeczytaj recenzję Driver 3 - recenzja gry

Wątek fabularny po raz kolejny pozwoli nam wczuć się w rolę policjanta, tym razem nazwiskiem Tanner, mającego przeniknąć do struktur niebezpiecznej szajki, likwidując ją od środka. W tym celu przyjdzie mu zmierzyć się z około trzydziestoma misjami. Każdą z nich będzie można wykonać w dowolny sposób, po czym czekać na nas będzie kolejna porcja świeżych zadań. Driv3r , tak jak to miało miejsce w pierwszej odsłonie, nie będzie grą liniową, bowiem misje pogrupowane będą w kilku ciągach, a rozpoczęcie jednego eliminować będzie drugi. Pojawią się także misje poboczne, których wykonanie nie będzie konieczne w celu ukończenia gry, lecz które mogą bardzo się przydać. Przykładowo, jadąc ulicą może nagle rozpętać się strzelanina. Stając po stronie jednej z grup czy osób, możemy zaskarbić sobie przychylność, która zaowocuje w dalszej części gry. Może polegać ona na ochronie przed policją i innymi gangami podczas przechadzek bądź podróży po pewnych ulicach.

Akcja toczyć się będzie w trzech miastach stworzonych na podstawie zdjęć satelitarnych: Nicei (Francja), Istambule (Turcja) i Miami (USA). Każde z nich charakteryzować się ma odmiennym stylem architektonicznym czy strukturą powierzchni. Możemy więc liczyć na ujrzenie słonecznych plaż Miami, po których wolnym krokiem spacerują skąpo odziane kobiety. Nie zabraknie także dni rozpalonych słońcem podczas wędrówek po wąskich uliczkach Istambułu. Łącznie wszystkie trzy miasta składają się na 150 kilometrów kwadratowych powierzchni! Można powiedzieć, iż jest to jedno z największych dotychczasowych osiągnięć elektronicznej rozrywki. Z pewnością fakt ten odbije się na wymaganiach sprzętowych, lecz w dobie Maksa Payne’a 2, Half Life 2 czy Dooma III nie powinno nas to dziwić, a wręcz powinniśmy się przyzwyczajać.

Po wspomnianych 150 kilometrach kwadratowych powierzchni będziemy mogli podróżować rozmaitymi środkami lokomocji, poczynając od samochodów osobowych, poprzez ciężarowe, a na motocyklach kończąc. W tym miejscu warto nadmienić, iż pojazdy nie będą licencjonowane, co nie znaczy, że niepodobne do oryginałów. Na pewno pojawią się słynne Jaguary, 2CV, Cadillaci, Trans-Am’y czy inne znane nam amerykańskie pojazdy o lekko przekształconych nazwach. Ważne, że ich wygląd będzie wprost idealny. Chodzą słuchy o znakomitym dopracowaniu poszczególnych pojazdów, do tego stopnia, iż nawet drzwi zamykane mają być w realistyczny sposób. Fizyka prowadzenia pod żadnym pozorem nie będzie ustępować wyglądowi pojazdu, bowiem wiadomo, że na tę techniczną część gry położony został ogromny nacisk. W zależności od rodzaju nawierzchni, pogody czy innych pojazdów mających wpływ na naszą jazdę – będziemy dostrzegać odmienną fizykę prowadzenia. Zobaczymy, jak zachowa się auto „stuknięte” od przodu, tyłu lub boku czy też wpadające w poślizg.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.