Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 stycznia 2001, 13:57

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Black & White - zapowiedź - Strona 2

Black & White to na pewno jeden z ciekawszych tytułów na jakie od dłuższego już czasu czeka wielu graczy na całym świecie. Czy okaże się, jak obiecują jej twórcy grą przełomową i jedyną w swoim rodzaju ? Na razie wszystko wskazuje na to że tak.

Przeczytaj recenzję Black & White - recenzja gry

Tytan

Brzmi znajomo? Wyobraźcie sobie małe zwierzątko. Weźmy, niewinnego pieska. Zaczynamy wychowywać je zgodnie z naszymi moralnym i etycznymi przekonaniami – a jesteśmy bardzo dobrzy i sprawiedliwi. Piesek wychowuje się w szczęściu i harmonii. Wyrasta z niego piękne zwierzę, które jest podziwiane i szanowane. A teraz wyobraźcie sobie, że jesteście zgnili do szpiku kości i wyznajecie zasadę twardej ręki. Za każde zachowanie bijecie go, nie dajecie jeść, słowem – jesteście źli. Co niego wyrośnie ? Krwiożercza bestia, która będzie budziła strach i zadawała ból innym. Tak samo wygląda schemat wychowania tytanów w grze. Wybieramy jakieś zwierzątko. Ono rośnie, a wraz z rozwojem dojrzewa jego ‘filozofia życia’, która jest zgodna z naszą. Jeśli zaczniemy źle postępować, nasz pupil zacznie przybierać brzydką, szkaradną formę i odwrotnie gdy nasze postępowanie będzie rozpoznawane jako dobre.

Nasi podopieczni będą mogli używać magii w zależności od naszego zachowania - w pokojowych zamiarach, np. lecząc, lub jako narzędzie zagłady. Wszystko zależy od nas. Dosłownie wszystko.

W grze użyty zostanie zupełnie nowy system interakcji z otoczeniem, który ma zrewolucjonizować późniejsze gry. Nie będzie żadnych menu czy niewygodnych ikonek. Wszystko będzie się odbywało intuicyjnie. Wyjaśnię na przykładzie magii. W zależności od ruchów myszki, czar może przyjąć różne formy. Gdy ruszysz myszką w jakimś kierunku, czar powędruje podobną trajektorią. Ale możesz też kliknąć i zrobić kółko – wtedy czar przekształci się w pierścień.

Tryb single-player zapowiada się bardzo ciekawie, nie wspominając już o trybie multi-player. Autorzy nie chcą za wiele o nim powiedzieć. Pewne jest, że będzie można przenosić nasze, wychowane w trybie single-player pupile do rozgrywki online. No, są jeszcze kolejne zapewnienia, że tryb sieciowy nie będzie w swojej doskonałości odbiegał od trybu single.

Chcę tam żyć...

Już nie raz Peter Molyneux zaskakiwał nas pomysłami oraz wykonaniem. Ja nie muszę przyglądać się obrazkom aby przekonać się, że ta gra warta będzie zachodu. Te rewolucyjne zmiany, które są zapowiadane, wywołują we mnie dreszczyk emocji. Zastanawiam się jednak , dla kogo ta gra będzie przeznaczona. W końcu, chodzi w niej o podejmowanie decyzji. O opowiedzenie się po dobrej lub złej stronie. Może będzie to idealna gra edukacyjna dla dzieci. Intuicyjna interakcja, wychowywanie swoich „zwierzątek” i ładna grafika. A może będzie to gra bardziej filozoficzna, która będzie się opierała na dramatach wyboru między czarnym a białym. Nie pozostaje nic, jak czekać.

Gabriel Angel

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!