Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Artykuły i opinie na temat gry Black & White

Dante i Claude płaczą na gotyckim, cichym wzgórzu - 10 najlepszych gier 2001 roku
Dante i Claude płaczą na gotyckim, cichym wzgórzu - 10 najlepszych gier 2001 roku

artykuł1 stycznia 2025

Wejście w XXI wiek w historii gier to istny zalew kultowych, rewolucyjnych tytułów, których legenda albo trwa do dziś, albo ich najnowsze odsłony są na liście najbardziej popularnych lub najbardziej wyczekiwanych produkcji. Trudno było wybrać tylko 10!

Najlepsze stare gry strategiczne - nasze top 20 klasyków
Najlepsze stare gry strategiczne - nasze top 20 klasyków

artykuł21 kwietnia 2023

Przygotujcie się na podróż w czasie. Dziś przygotowaliśmy dla Was zestawienie dwudziestu klasycznych retro strategii, które w większości wciąż można bezproblemowo zakupić i ograć.

Tzar i Original War to nie jedyne zapomniane strategie sprzed lat
Tzar i Original War to nie jedyne zapomniane strategie sprzed lat

artykuł11 września 2020

Dziś porozmawiamy o zasłużonych grach strategicznych, które nawet jeśli nie były doskonałe, to swego czasu robiły furorę. Gry takie jak Tzar, Myth 2, czy seria Warlords warto przypomnieć nawet tym z nas, którzy spędzili przy nich długie godziny.

Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach

artykuł28 lipca 2020

Zmiany, zmiany, zmiany... Nowe mechaniki w grach wideo rodzą się i umierają chwilę później. Niektóre zostają zapomniane, a jeszcze inne wracają do łask po latach nieobecności. Przyjrzyjmy się kilku z nich, odbywając nostalgiczną podróż w minione czasy.

Jak zaczynać, to z przytupem - najlepsze deweloperskie debiuty w branży gier wideo
Jak zaczynać, to z przytupem - najlepsze deweloperskie debiuty w branży gier wideo

artykuł15 listopada 2015

Niektórzy deweloperzy potrzebują lat, inni dekad, by przebić się na sam szczyt branży. Innym zaś wystarcza jedna gra: taka, która ustanawia nowe trendy, odnosi sukces komercyjny lub artystyczny, i nawet po latach może się pochwalić statusem kultowej.

Słynni twórcy gier - Peter Molyneux
Słynni twórcy gier - Peter Molyneux

artykuł21 października 2008

Peter Molyneux - współzałożyciel firm Bullfrog i Lionhead Studios - jest jednym z najsłynniejszych twórców gier komputerowych na świecie. W niniejszym artykule prezentujemy sylwetkę tego projektanta.

Strategie czasu rzeczywistego - krótka podróż w przeszłość i przyszłość
Strategie czasu rzeczywistego - krótka podróż w przeszłość i przyszłość

artykuł6 marca 2001

Od czasu ukazania się programów Dune II i Warcraft strategie czasu rzeczywistego biją rekordy popularności. Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Autor niniejszego artykułu skupił się, (subiektywnie, rzecz jasna) na kilku nadciągających tytułach.

Przeczytaj również:

Najlepsze gry RPG wszech czasów - ranking top 100 hitów, których historii i wyborów nie da się zapomnieć
Najlepsze gry RPG wszech czasów - ranking top 100 hitów, których historii i wyborów nie da się zapomnieć

artykuł2 czerwca 2025

Mamy dopiero czerwiec, a 2025 rok już przyniósł nam taką perełkę w gatunku RPG jak Clair Obscur: Expedition 33. To zresztą niejedyna świetna produkcja role playing, jaka ukazała się w pierwszej połowie tego roku.

Najlepsze gry z otwartym światem - top 100 open worldów
Najlepsze gry z otwartym światem - top 100 open worldów

artykuł30 kwietnia 2025

Gry typu open world i sandboxy od lat kuszą nas pięknymi widokami, mnogością aktywności do wykonania i obietnicami kilometrów niezwykłej przestrzeni do poznania. Wybraliśmy sto najlepszych gier z otwartym światem.

Wolę liniowe doświadczenia niż otwarte światy i ogrom swobody - o iluzji i ciężarze wolności w grach
Wolę liniowe doświadczenia niż otwarte światy i ogrom swobody - o iluzji i ciężarze wolności w grach

artykuł22 listopada 2024

Wolność była od bardzo dawna wartością nadrzędną dla wielu twórców gier. Dziś, po latach powtarzania mantry otwartych światów i traktowania ich jako osi designu, twierdzę, że kajdany, z których się długo wyrywaliśmy, nie ciążyły nam aż tak bardzo.