Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 października 2016, 13:10

Graliśmy w Elex – Gothic w klimatach science fiction na razie nie zachwyca - Strona 2

Po dłuższej sesji oglądania i ogrywania Elex, gry RPG niemieckiego studia Piranha Bytes, trudno uwierzyć, by następny projekt miał być powrotem do formy z czasów Gothica. W wielu aspektach tytuł jeszcze przed premierą wydaje się być przestarzały.

Znowu jedna z tych przeklętych bestii!

Z plecaka odrzutowego skorzystamy również w walce – nic nie stoi na przeszkodzie, by podlecieć na kilka metrów i z góry wyprowadzić potężny atak lub ostrzelać nieprzyjaciół. Ogólnie starcia na bliski dystans nie są szczególnie rozbudowane – mamy atak silny, szybki oraz blok, a udane uderzenia napełniają pasek ataków specjalnych. Ciekawiej robi się, gdy używamy broni palnej, bo prócz klasycznego zestawu karabinów znajdziemy również działko, które tworzy coś na kształt niewielkiej czarnej dziury, wciągającej wszystko w pobliżu. Można także wykształcić umiejętności magiczne, związane z tytułowym pierwiastkiem.

Autorski silnik nie zapewnia świetnej oprawy wizualnej. Pozwala za to zaprojektować naprawdę ciekawy świat. - 2016-10-16
Autorski silnik nie zapewnia świetnej oprawy wizualnej. Pozwala za to zaprojektować naprawdę ciekawy świat.

Na samym początku o zdolnościach magicznych możemy jednak co najwyżej pomarzyć. Zanim deweloperzy wyposażyli mnie w potężny pancerz i zestaw futurystycznych maszyn do zabijania, miałem przez chwilę okazję pokierować bohaterem na bardzo niskim poziomie i przekonałem się, że Piranha Bytes nie daje graczom taryfy ulgowej. To będzie tytuł ciężki dla początkujących – ten, kto w pierwszych minutach zabawy postanowi eksplorować okolicę na własną rękę, szybko zostanie rozszarpany przez dzikie bestie, bezlitosnych bandytów czy potężne roboty. Potrzeba solidnie rozwinąć swoją postać, by czuć się bezpiecznie w każdym zakątku kontynentu.

Graliśmy w Elex – Gothic w klimatach science fiction na razie nie zachwyca - ilustracja #2

Czym byłaby gra studia Piranha Bytes, gdyby nie żyjący świat? W Eleksie kilkukrotnie mogliśmy zobaczyć na własne oczy, że tak naprawdę bez naszego udziału ten kontynent dalej by funkcjonował – rolnicy zasiewają pola, bandyci przechadzają się na bezdrożach, szukając łatwych łupów, a zaatakowani przez stado dzikich zwierząt ludzie panicznie uciekają. Ta iluzja prawdziwego życia była obecna w produkcjach Niemców już od czasów pierwszego Gothica i miło widzieć, że w tej kwestii deweloperzy nadal nie idą na łatwiznę.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.