Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 lipca 2016, 16:36

Mass Effect: Andromeda coraz bliżej – co wiemy o kolejnym kosmicznym RPG BioWare? - Strona 3

Teoretycznie do premiery gry Mass Effect: Andromeda został niespełna rok, ale nowe dzieło studia BioWare wciąż skrywa dużo tajemnic. Na szczęście wiemy już dość, by pokusić się o wstępny obraz tego kosmicznego RPG.

Mass Effect: Andromeda to gra znajdująca się obecnie w dość specyficznej sytuacji. Jej powstawanie śledzimy już od prawie czterech lat – prowadzenie prac nad tym tytułem potwierdzono raptem parę miesięcy po wydaniu Mass Effecta 3 – a premiery spodziewamy się za jakieś pół roku, tymczasem wciąż wiemy o tym projekcie stosunkowo niewiele. Na szczęście „niewiele” nie oznacza „nic”. Do tej pory studio BioWare zdołało ujawnić na tyle dostateczną ilość informacji i materiałów związanych ze swoim najnowszym dziełem, by można było pokusić się o próbę zebrania ich w całość i stworzenia na ich podstawie jakiegoś mniej lub bardziej kompletnego obrazu tego kosmicznego RPG. Innymi słowy, zapraszamy do lektury naszego zestawienia faktów, doprawionego niewielką dozą gdybania.

BioWare chwali się, że Mass Effect: Andromeda to największa gra w jego dorobku. Zapowiedź rewolucji? Nie, raczej normalny tok ewolucji - wcześniej Dragon Age: Inkwizycja też był nazywany największą grą tego studia.

Jak zapewne wszyscy już dobrze wiedzą, akcja nowego Mass Effecta rozegra się w zupełnie innym miejscu niż trylogii o komandorze Shepardzie i Żniwiarzach – w tytułowej galaktyce Andromedy, gdzie ludzkość i inne ważne rasy Przestrzeni Cytadeli mają szukać nowego domu. Jest to obszar oddalony od naszej Drogi Mlecznej o jakieś 2,5 miliona lat świetlnych, czyli – mówiąc bardziej obrazowo – tak odległy, że nawet z przekaźnikami masy wydawał się dotąd nieosiągalny. Takie umiejscowienie wydarzeń otwiera przed studiem BioWare praktycznie nieskończone możliwości rozwoju uniwersum, jeśli chodzi o nowe rasy, technologie, środowiska etc. I to wszystko w nadchodzącej grze bez wątpienia zobaczymy. Ba, deweloper mógłby wręcz wykreować na tej podstawie zupełnie nowe uniwersum science fiction, niemające nic wspólnego z tym, co znamy z poprzednich odsłon serii.

Ludzie to nie jedyna znajoma rasa, jaka pojawi się w Andromedzie. Do tej pory potwierdzono także obecność asari, salarian i krogan.

Jednak wielomilionowa baza fanów marki wymaga, by Mass Effect pozostał Mass Effectem, rodzi się zatem pytanie, w jaki sposób stare zostanie połączone z nowym. Wiemy już, że wybory dokonane przez nas w trylogii – a zwłaszcza jej zakończenie – nie będą mieć żadnego znaczenia (czyli możemy też zapomnieć o imporcie plików zapisu). Z drugiej strony twórcy obiecują, że nie zabraknie smaczków i nawiązań tak ważnych dla sympatyków serii. Jaki wynika z tego wniosek? Teoretycznie podróż do sąsiedniej galaktyki powinna zająć setki lat, ale powyższe przesłanki wskazują, że na pewno nie rozpoczęłaby się po wydarzeniach z trylogii (w końcu nasze wybory miały ogromny – i różnorodny – wpływ na ostateczny los Drogi Mlecznej). Jej początek nie nastąpiłby też na długo przed wydarzeniami z poprzednich gier, bo wtedy w Andromedzie nie byłoby miejsca ani na nawiązania, ani na naszą rasę.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?