Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

World War 3 Przed premierą

Przed premierą 5 czerwca 2016, 13:47

autor: Jakub Mirowski

Miłośnik gier dla jednego gracza – niby przez lepszy klimat, ale tak naprawdę jest słaby w multi.

World War 3 - Jak The Farm 51 rozpęta trzecią wojnę światową?

World War 3 co prawda dopiero niedawno wyszło z powijaków, jednak po rozmowie z Kamilem Bilczyńskim ze studia The Farm 51 możemy mniej więcej wyobrazić sobie, w co celują deweloperzy swoim najnowszym, darmowym FPS-em.

Zapowiadana premiera gry: 2019.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

  1. darmowy, sieciowy FPS osadzony w realiach fikcyjnego konfliktu w trzeciej dekadzie XXI wieku;
  2. dzieło studia The Farm 51, znanego m.in. z Deadfall Adventures oraz Painkiller Hell & Damnation;
  3. połączenie realizmu z jak największym naciskiem na grywalność;
  4. grywalność oparta na współpracy zespołowej oraz wykonywanie zadań, a nie zabijaniu żołnierzy;
  5. metagra oparta na wyborach gracza oraz ich konsekwencjach w świecie gry.

Gdy przychodzi co do czego, fani bardziej dojrzałych FPS-ów naprawdę nie mają lekkiego życia. Z jednej strony bardzo zręcznościowe strzelanki, kompletnie na bakier z realizmem, z drugiej zaś produkcje z aspiracjami do symulacji prawdziwego pola walki, jak np. Arma czy nadchodzący Escape from Tarkov, których skrajny poziom skomplikowania może być dla wielu odrzucający. Z pomocą przychodzi gliwickie studio The Farm 51, którego nadchodzący projekt, World War 3, ma pogodzić maksymalną frajdę z rozgrywki z poważnym podejściem do przedstawienia sytuacji na froncie.

World War 3 - Jak The Farm 51 rozpęta trzecią wojnę światową? - ilustracja #2

Aby jak najmocniej wykorzystać doświadczenia, zdobyte podczas współpracy z przemysłem zbrojeniowym, The Farm 51 ma zamiar stworzyć także specjalny moduł symulacyjny World War 3 dedykowany dla jednostek mundurowych min. policji oraz służb specjalnych. Postawi on na całkowity realizm, dzięki czemu wykorzystujący go żołnierze będą mogli ćwiczyć poruszanie się na polu walki, pomniejsze manewry oraz konkretne sytuacje taktyczno-bojowe. Ciekawe, czy farmerzy udostępnią go też cywilnym graczom?

W kwestii tego tytułu trudno rozmawiać o szczegółach, jako że prace nad nim są jeszcze w początkowej fazie. Studio tworzy obecnie grywalny prototyp, który ma zaprezentować wszelkie najważniejsze elementy oraz sprawdzić, które z nich trafią do finalnego produktu. Mimo to po rozmowie z Kamilem Bilczyńskim, dyrektorem kreatywnym oraz jednym z założycieli studia, mamy pewne wyobrażenie tego, jak World War 3 będzie ostatecznie wyglądać. Na pewno pojawi się tu fikcyjny konflikt, toczący się w trzeciej dekadzie XXI wieku – a więc w przyszłości na tyle niedalekiej, by nie pozwalać sobie na bardziej futurystyczne pomysły. Deweloperzy stawiają na nieprzesadny, ale jednak realizm: „To w pewnym sensie skanalizowanie naszych doświadczeń z współpracy z wojskiem i przemysłem zbrojeniowym, przedstawione w formie gry komputerowej” – ujawnia nam główny projektant WW3 i dyrektor kreatywny Farm 51.

Jak przełoży się to na rozgrywkę? Na pewno nie ma co liczyć na czołganie się kilometrami pod ostrzałem snajpera, gdzie jedna kula od razu wyłącza nas z walki. Samo strzelanie i poruszanie się ma być wykonane tak, by nie zabijać przyjemności z rozgrywki. „Całkowicie realistyczny symulator służy temu, by szkolić ludzi w konkretnych działaniach” – twierdzi Bilczyński – „A wierne odzwierciedlenie tego w grze może sprawić, że stanie się ona niegrywalna”. Większą rolę odgrywać ma za to współpraca pomiędzy jednostkami. W każdym meczu przede wszystkim wykonujemy zadania: próbujemy obronić jakieś terytorium, przełamać linię frontu czy zdobyć obiekt. Zabicie każdego, kto stanie na naszej drodze, może dawać satysfakcję, ale niekoniecznie zapewni zwycięstwo. W World War 3 najlepiej będą sobie radzić ci, którzy zrozumieją, że ich osobiste osiągnięcia i niesamowite killstreaki to tylko przystawka do głównego dania.

Grałem w grę Shadow of the Tomb Raider – i wiem czy sięgnę po „pełniaka”
Grałem w grę Shadow of the Tomb Raider – i wiem czy sięgnę po „pełniaka”

Przed premierą

Miesiąc przed premierą najnowszego Tomb Raidera spotkałem się z Larą Croft, aby przekonać się, czy twórcy Deus Ex zdołali utrzymać wysoką formę cyklu. Rewolucji co prawda nie ma, ale Shadow of the Tomb Raider zapowiada się nieźle.

Doom Eternal – tak powinno się traktować legendy!
Doom Eternal – tak powinno się traktować legendy!

Przed premierą

Doom Eternal nie zapowiada się na bezpieczny sequel. To będzie coś jak druga część Terminatora czy Obcego przy swoich pierwowzorach, a ponadto prawdziwy hołd oddany klasycznej wersji Dooma. Tak powinno się traktować legendarne marki z lat 90.!

Spider-Man na PS4 – jak w Batmanie, tylko lepiej?
Spider-Man na PS4 – jak w Batmanie, tylko lepiej?

Przed premierą

Spider-Man i inni bohaterowie uniwersum Marvela święcą triumfy na ekranach kin, ale wciąż nie mogą sobie poradzić na komputerach i konsolach. Czy kolejna efektowna piaskownica Sony ma szansę to zmienić?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
05.06.2016 14:03
6
StabbingWestward
45
Konsul

Jak to będzie coś na wzór red orchestra 2 w czasach współczesnych to biorę w ciemno!

05.06.2016 15:07
odpowiedz
1 odpowiedź
antolus
31
Centurion

Ciekawe rozwiązania. Zobaczymy co z tego wyniknie. Trzymam kciuki za wytrwałość twórców! A więc rośnie nam niejako darmowy konkurent dla Squad co mnie bardzo cieszy.

post wyedytowany przez antolus 2016-06-05 15:13:50
06.06.2016 11:55
😐
R3DEOP
2
Junior
8.0

(Grzechotnik) Tylko jeszcze nie ma nawet grywalnego prototypu, więc sobie jeszcze poczekamy... :D

05.06.2016 16:03
odpowiedz
2 odpowiedzi
marcinbvb
75
Pretorianin

Czy mi się wydaje czy na pierwszym zdjęciu jest wóz wsparcia PL-01?

05.06.2016 16:12
9.0

Tak

06.06.2016 15:00
PLATO
41
Centurion

Raczej makieta wozu wsparcia

05.06.2016 16:13
😊
odpowiedz
kowalski_the_penguin
4
Junior

Całkiem ciekawie się zapowiada, oby mikrotransakcje zostały takie jakie zapowiedzieli.

05.06.2016 17:17
odpowiedz
1 odpowiedź
Wielki Gracz od 2000 roku
110
El Kwako
0.0

Kolejny FPS w realiach realistycznej wojny? Nuda. Zrobiliby lepiej porządnego RTS'a, bo tych ostatnimi laty jak na lekarstwo.

06.06.2016 10:53
Jozef.kali
30
Pretorianin

The farm 51 robiáce strategie?
Co jeszcze, Creativ assmebly i Survival horror?
O zaraz...

05.06.2016 18:31
👍
odpowiedz
przemas478
100
Senator

Pomysł brzmi bardzo ciekawie. Problemem może być jedynie pogodzenie tych wszystkich rozwiązań z sensownym modelem F2P.

05.06.2016 18:40
odpowiedz
H4ppyRogu3
1
Junior

Jeśli będzie można postrzelać z Wintoreza to biorę :3

06.06.2016 10:07
odpowiedz
Fm6a
7
Legionista
10

Biorę w ciemno (zwłaszcza że to darmówka) :P

06.06.2016 20:58
😃
odpowiedz
rzepek2pl
18
Legionista

Tak a propos farmy. Jeden z grafików, Adam Jarosz, wykładał w tym semestrze podstawy grafiki na UŚu w Sosnowcu. Fajna sprawa, Maya, UE4 itp. :D

07.06.2016 10:16
👍
odpowiedz
karkol
8
Legionista

Ja tam wolę grać w Arme 3. Jest mnóstwo dodatków z jednostkami. Można świetnie się bawić i współpracować taktycznie. Mod ACE3, który wprowadza ekstremalny realizm ran i obsługi sprzętu (tankowanie, naprawa poszycia wozu etc). Jeśli ktoś chętny to zapraszam na www.arma4dsr.pl - 4 Dywizja Szybkiego Reagowania.

19.06.2016 10:39
odpowiedz
Nolifer
108
The Highest

Pierwsze skojarzenie jakie miałem to Heroes & Generals w realiach współczesnych, a to niestety nie jest dobre skojarzenie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze