Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 11 maja 2016, 17:15

autor: DM

Strzelam i jeżdżę – wirtualnie i w realu. Później o tym piszę – krytycznie lub z zachwytem.

Sid Meier's Civilization VI - jeszcze jedna tura po raz szósty

Jesienią tego roku pojawi się długo wyczekiwana nowa Cywilizacja – szósta już odsłona kultowej strategii. By uzyskać szczegółowe informacje o najważniejszych nowościach w rozgrywce, przeprowadziliśmy wywiad z twórcami ze studia Firaxis!

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału

Siła łączonego oręża

Ograniczenie liczby jednostek do jednej na pole w Cywilizacji V miało swoje pozytywne strony, przede wszystkim – dodanie dodatkowej warstwy strategicznej do walki. Zawsze wiedzieliśmy, gdzie znajduje się artyleria, gdzie oddział kawalerii, i mogliśmy przeprowadzać odpowiednie ataki. Z drugiej strony takie rozdrobnienie powodowało niepotrzebny tłok i bałagan na mapie, tworząc miejscami wręcz zatory przy transporcie wojsk. W najnowszej odsłonie gry niektóre jednostki bojowe otrzymają status wsparcia i będą mogły towarzyszyć innym na tym samym polu. Tarany, wieże oblężnicze, broń przeciwlotnicza czy przeciwczołgowa to w rzeczywistości wsparcie oddziałów piechoty i zamiast kazać im zajmować własne, osobne pola, połączymy je ze stosowną formacją, by uprościć transport wojsk oraz uczynić mapę bardziej przejrzystą. Skuteczną w działaniu parę będą mieli szansę stworzyć również robotnicy lub osadnicy, mogąc otrzymać teraz żołnierza jako osobistą eskortę, automatycznie towarzyszącą bezbronnemu cywilowi przy każdym posunięciu. W późniejszych fazach wraz z naszymi postępami w grze odblokujemy opcję formowania korpusów wojsk, a nawet armii jednostek tego samego typu. Dzięki temu dostaniemy do dyspozycji pionki o zróżnicowanej sile i roli na polu bitwy, z jednoczesnym zachowaniem warstwy taktycznej pojedynczych, wyspecjalizowanych formacji.

Dariusz DM Matusiak | GRYOnline.pl

Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Czy Transport Fever 2 będzie Transport Tycoonem nowej generacji?
Czy Transport Fever 2 będzie Transport Tycoonem nowej generacji?

Przed premierą

Parę dni temu odwiedziliśmy Berlin, aby wsiąść do pociągu niebyle jakiego i ruszyć w stronę Poczdamu. Na pokładzie spotkaliśmy się z deweloperami Transport Fever 2 i zagraliśmy w ich nową produkcję.

Widzieliśmy The Settlers – ta reanimacja może się udać
Widzieliśmy The Settlers – ta reanimacja może się udać

Przed premierą

Odetchnijcie z ulgą – The Settlers na razie robi wrażenie solidnego restartu serii, która od lat nie dawała o sobie znać. To dość bezpieczna gra, która raczej nie zrobi wielkiej furory, ale być może uratuje legendarną markę przed odejściem w zapomnienie.

Graliśmy w Factorio – szarobury tycoon nowej generacji
Graliśmy w Factorio – szarobury tycoon nowej generacji

Przed premierą

Czeskie Factorio jest dowodem na prawdziwość tezy, że to nie oprawa zdobi grę. Za szaroburymi sprite’ami niczym z połowy lat 90. kryje się bowiem jedna z najbardziej rozbudowanych gier ekonomicznych ostatnich lat.