Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Sid Meier's Civilization VI Przed premierą

Przed premierą 11 maja 2016, 17:15

Sid Meier's Civilization VI - jeszcze jedna tura po raz szósty

Jesienią tego roku pojawi się długo wyczekiwana nowa Cywilizacja – szósta już odsłona kultowej strategii. By uzyskać szczegółowe informacje o najważniejszych nowościach w rozgrywce, przeprowadziliśmy wywiad z twórcami ze studia Firaxis!

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

SID MEIER’S CIVILIZATION VI TO:
  1. napisany od nowa kod gry;
  2. wyspecjalizowane miasta;
  3. aktywna rola gracza w rozwoju i badaniach;
  4. dynamiczna dyplomacja;
  5. jednostki wojskowe łączone w silniejsze formacje;
  6. więcej opcji w trybie wieloosobowym;
  7. wsparcie dla modów.

Ponoć świat powstał w sześć dni – siódmy przeznaczony był na odpoczynek. W grze komputerowej możemy łatwo uzyskać o wiele lepszy wynik – stworzyć swój wymarzony kontynent w... sześć minut? Może nawet w sześć kliknięć? Jeśli jeszcze dodamy do tego szóstą część niezwykle popularnego cyklu gier, mamy szansę otrzymać wręcz doskonały świat: cechujący się kulturą i wyważoną dyplomacją, a przy tym pełen niezwykłych odkryć lub wręcz przeciwnie – istne piekło targane wojnami i zniszczeniem przez wieki. Pewne jest natomiast jedno – nie będziemy w ogóle odpoczywać! Będziemy obserwować, zarządzać, decydować i czekać. I jeszcze trochę czekać. Tylko jedną turę. Jeszcze tylko tę jedną. Już naprawdę ostatnią... Zaraz, tylko dotrę tam osadnikiem i już koniec! Co? Już 5 rano?

Tak – czas na porządny i zdrowy sen mamy gdzieś do 21 października, później przygotujmy się na niejedną zarwaną nockę. Szósta część liczącego sobie już 25 lat słynnego cyklu strategii nadchodzi! Sid Meier’s Civilization VI znajduje się w fazie produkcji od bardzo dawna, ale dopiero po uporaniu się z premierami spin-offa Beyond Earth i niedawnego XCOM 2 studio Firaxis może w spokoju skupić się na swoim flagowym tytule. My mieliśmy niewątpliwą przyjemność przeprowadzić niedawno wywiad z jego przedstawicielami i u samego źródła wzbogacić się o wiedzę na temat paru istotnych szczegółów gry! Za powstanie najnowszej odsłony Cywilizacji odpowiedzialny jest zespół pracujący wcześniej nad dodatkami Bogowie i królowie oraz Nowy wspaniały świat. To właśnie na tym ostatnim rozszerzeniu bazuje „szóstka”, ale oczywiście nie ma mowy o zwykłym dodaniu paru świeżych rozwiązań do starej gry.

Praktycznie cały kod napisano od podstaw, koncentrując się głównie na nowościach w mechanice rozgrywki, tym razem jednak bez jej upraszczania, jak to miało miejsce w „piątce”. Weterani serii mogą być pewni, że rozwiązania zawarte w dwóch dodatkach, takie jak: religie, archeologia, szlaki handlowe czy turystyka związana z kulturą, powrócą i w kolejnej części. „Byliśmy bardzo zadowoleni z mechanik wprowadzonych w tamtych dodatkach i wszystkie je zachowaliśmy, ponieważ nie chcieliśmy stworzyć gry prostszej, bez elementów czyniących ją głębszą i bogatszą” – mówi Ed Beach, główny projektant Civilization VI. Swoistą pieczę nad grą ma nadal sam Sid Meier, omawiający dość regularnie z zespołem programistów nowe idee lub napotkane problemy. Co zatem czeka nas w Cywilizacji VI, oprócz pochłaniającego nasz wolny czas dążenia do podboju kosmosu lub wszystkich sąsiednich nacji?

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?