Zanim zagrasz w Wiedźmina 3: Krew i wino - przewodnik po Toussaint - Strona 4
Drugi dodatek do Wiedźmina 3, zatytułowany Krew i wino, zabiera nas w nowy region świata – wyrwane jakby z bajek i rycerskich legend Toussaint. Przekonajcie się, co czeka Geralta, czytając nasz przewodnik po tej niezwykłej krainie.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, czego pragniesz od dodatku

Niebezpieczeństwo chyha nie tylko w podziemiach. Oto jeden z nowych potworów, najpewniej skolopendromorf.
Jednak to, co znajduje się na powierzchni, stanowi dopiero połowę atrakcji omawianej krainy. Toussaint może pochwalić się również rozległą siecią jaskiń i podziemi. Praktycznie każda winnica ma pod zameczkiem przepastną piwnicę, która dodatkowo łączy się z niezbadanym kompleksem lochów, ciągnących się kilometrami pod księstwem i obejmujących naturalne jaskinie, starożytne kopalnie czy elfie ruiny. No i podziemia te są oczywiście zamieszkane. W „Pani Jeziora” Geralt zarówno polował na mniej lub bardziej pospolite potwory (chociażby kuroliszka), jak i spotykał inteligentne humanoidalne stworzenia, np. gremlina i korreda. Krótko mówiąc, raczej żaden gracz nie będzie narzekał na niedobór znaków zapytania do odkrycia na mapie w Krwi i winie. Również „fabularnych” zachęt do zwiedzania lochów nie zabraknie – w książce do wiedźmina tłumnie zgłaszali się rządcy winnic, prosząc o oczyszczenie z bestii piwnic, które świetnie nadałyby się do składowania beczek z winem (a w obliczu wojny i osłabionego handlu potrzeba posiadania składów jest większa niż zazwyczaj).
Jedno z często słyszanych w Toussaint powiedzeń brzmi: „Tradycja każe, a u nas tradycja rzecz święta”. Przykładem tejże tradycji jest chociażby październikowe Święto Kadzi. W jego trakcie dwie skąpo odziane młode kobiety (Piękne) zostają zaniesione przez mężczyzn (Młodych) do kadzi, a następnie gniotą stopami winogrona przy aplauzie tłumu, muzyce i występach kuglarzy. Wszystko po to, by uczcić koniec zbiorów i początek okresu produkcji wina.

W "Pani Jeziora" wymienione są nazwy aż dziesięciu różnych winnic (a i to tylko część całego przemysłu Toussaint), ale wątpliwe, byśmy w grze mieli uświadczyć tyle samo lokacji tego rodzaju.
Przyjaciele i kochanki
Zbliżając się do końca naszego przewodnika, wróćmy jeszcze do kwestii, nazwijmy to, społecznych. Skoro w przygodzie z Serc z kamienia oferowano nam towarzystwo Shani, również drugi dodatek powinien dać graczom okazję do powalczenia o serce jakiejś pięknej kobiety, może nawet więcej niż jednej – tym bardziej jeśli mamy do czynienia z miejscem tak „urocznym, miłosnego czaru pełnym” jak Toussaint. Niewykluczone, że CD Projekt RED zechce złożyć ukłon książkowemu pierwowzorowi i jakimś sposobem umieści na naszej drodze czarodziejkę Fringillę Vigo, która była blisko związana z Geraltem podczas jego pierwszego pobytu w Beauclair (w „Pani Jeziora”), a w Dzikim Gonie odegrała w zasadzie marginalną rolę (poza tym korzenie jej rodziny zahaczają o Toussaint). Jednak z różnych względów pobyt Fringilli na dworze Anny Henrietty mógłby być trudny do fabularnego uzasadnienia – chyba że zawartość Krwi i wina odblokowywałaby się dopiero po przejściu „podstawki” – zatem równie prawdopodobne jest, iż przyjdzie nam romansować z kimś zupełnie innym. Może to być nawet jakaś zupełnie nowa postać (lub postacie).