autor: Sebastian Zieliński
The Bard's Tale IV - szykuje się najtrudniejszy RPG ostatnich lat? - Strona 3
Bard’s Tale IV to kolejny projekt Briana Fargo polegający na przywróceniu do życia legendarnego tytułu sprzed lat, finansowany w dużej części ze zbiórki za pośrednictwem Kickstartera.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry The Bard's Tale 4 – staroszkolne RPG wraca do łask
Grafika, a właściwie elementy graficzne, stanowiły tylko skromny dodatek mający pobudzać wyobraźnię. Trzydzieści lat później gry oferują zupełnie inny rodzaj przeżywania, wczuwania się w rolę (co pierwotnie było istotą gatunku zwanego role-playing games). Wrażenia wizualne wysunęły się na plan pierwszy, wyobraźnia straciła na znaczeniu. Wskrzeszanie legendy sprzed trzech dekad nie jest łatwym zadaniem. Wydaje się, że ekipa Briana Fargo po raz kolejny znalazła udaną formułę na tego typu przedsięwzięcie. Już w tym momencie można mówić o dużym sukcesie kampanii na Kickstarterze. Wizja gry jawi się obiecująco, przynajmniej dla tych, którzy pokochali tego typu rozrywkę lata temu. A pozostali? Brian Fargo ostrożnie twierdzi, że kieruje swój nowy projekt przede wszystkim do fanów oryginalnych Opowieści Barda, ale patrząc na zainteresowanie tematem, szczególnie po zamieszczeniu prezentacji gry, można mieć nadzieję, że Bard’s Tale IV stanie się prawdziwą perełką RPG pośród tytułów z dużo większym budżetem. Nie nastąpi to niestety zbyt prędko. Wstępna data ukończenia projektu jest wyznaczona na październik 2017, ale należy liczyć się z możliwością przesunięć tego terminu. Nie powstrzymuje to fanów przed wspieraniem projektu już teraz kwotami od 5 do 10 000 dolarów(kilku takich się znalazło). Co ciekawe, skruszeni piraci za 30$ mogą otrzymać „Odpuszczenie Win”, co wiele mówi nie tylko na temat poczucia humoru autorów, ale także ich stosunku do piractwa.

Na koniec warto wspomnieć o niespotykanej, jak na amerykańskie studio, trosce o fanów z naszego kraju. Autorzy kampanii przygotowali całkowicie przetłumaczone wersje stron projektu w pięciu językach – w tym polskim. Rodzimą wersję posiada oficjalny profil na FB. Od samego początku zapowiedziana jest także polska lokalizacja gry. Na ten temat wypowiedział się sam Brian Fargo:
"Przed kickstarterowym sukcesem Wasteland 2 nie przyszło nam nawet do głowy ilu fanów mamy w Polsce oraz krajach takich jak Rosja, Czechy czy Słowacja. Jednak gdy otrzymaliśmy już po zakończonej kampanii zestawienie wyników. oszołomiło nas nieproporcjonalnie wielkie wsparcie, jakie otrzymaliśmy z Waszego regionu! Następnie, gdy zakończona kampania Torment: Tides of Numenara ujawniła podobny fenomen, nabraliśmy pewności, że to więcej niż przypadek. Pasja, jaką gracze w Polsce czy Rosji darzą klasyczne RPG jest ogromna, szczera i trwała. Moja niedawna podróż do Polski była jedną z najprzyjemniejszych, jakie zdarzyło mi się odbyć. Wszyscy byli przyjaźni, otwarci i gościnni! Z tych to powodów przywiązujemy szczególną uwagę do Waszego regionu. Chcemy mieć pewność, że dotrzemy do wszystkich naszych największych przyjaciół."

Szef inXile prezentuje bardzo otwartą postawę w kontaktach z graczami, o czym mogliśmy się przekonać w niedawnym wywiadzie. Podobny sposób komunikacji prezentuje podczas kampanii. Czytelna wizja gry, dialog z fanami, plany wsparcia produkcji dochodami z wcześniejszych produkcji studia – to rzeczy, które dobrze wróżą produkcji Bard’s Tale IV.