Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Test Drive: Ferrari Racing Legends Recenzja gry

Recenzja gry 12 sierpnia 2012, 12:18

autor: Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

Recenzja gry Test Drive: Ferrari Racing Legends - O Ferrari Mio!

Test Drive: Ferrari Racing Legends jest kolejnym tytułem przedstawiającym historię słynnej włoskiej marki Ferrari. 65 lat historii zaklętej w 51 samochodach.

Recenzja powstała na bazie wersji PS3. Dotyczy również wersji X360

PLUSY:
  • 65 lat historii Ferrari;
  • nieźle prezentujące się modele samochodów;
  • dobre udźwiękowienie silników.
MINUSY:
  • niezbalansowana kampania;
  • irytująco wysoki poziom trudności;
  • konieczność zaliczania zadań w kampanii w celu odblokowania torów i samochodów;
  • kiepska fizyka modelu jazdy i brak zniszczeń;
  • słaba grafika otoczenia.

Czterysta koni pod maską, rycząca V8, 240 km/h na liczniku i wiatr we włosach. Ferrari migające czerwienią przez ulice mego miasta mknie... Ach, rozmarzyłem się przez chwilę. Ferrari Racing Legends mogłoby wzbudzać właśnie tego typu uczucia wśród fanów motoryzacji. Ogromna kolekcja najlepszych wózków świata zgromadzona na jednej płytce, włoszczyzna w najlepszym wydaniu. Ferrari nowe, stare, Testarossa, Modena, California, Scaglieti, F430, Dino, co kto chce. To powinien być hit. Niestety, włoski koncern nie ma ostatnio szczęścia do branży gier i tytuły nastawione na jego promocję nie są najwyższych lotów. Nie inaczej wygląda rzecz z nowym Test Drive – grą przede wszystkim źle zbalansowaną, pełną nietrafionych założeń, którą trudno komukolwiek polecić poza największymi masochistami.

Ferrari Racing Legends zabiera nas w sentymentalną podróż przez 65 lat historii, oferując możliwość pokierowania wieloma słynnymi samochodami włoskiej marki i przejażdżkę po kilkunastu znanych torach w niemal czterdziestu różnych wersjach. To duża gratka przede wszystkim dla miłośników motoryzacji w wydaniu wirtualnym. Oczywiście w teorii, bo praktyka, jak to zwykle bywa, rozmija się z oczekiwaniami.

Wózki są, i owszem. Nawet całkiem ładnie się prezentują, również z kabiny, bo i taki widok możemy wybrać w trakcie ścigania się na torze. Chcący prowadzić ze zderzaka, z maski czy zza samochodu też nie będą mieć z tym problemu. Jednak nieźle (choć nie rewelacyjnie) wyglądające modele samochodów, dobry dźwięk i co najwyżej poprawnie wykonane otoczenie torów to niemal wszystko, za co można pochwalić autorów gry. Cała reszta, poczynając od jakości symulacji, poziomów trudności, kampanii dla jednego gracza i trybu wieloosobowego jest, krótko mówiąc, ledwie średnia.

W tej generacji konsol poświęcono włoskiej marce już co najmniej dwa tytuły. Ferrari Challenge Trofeo Pirelli autorstwa ekipy System 3 trafiło na rynek w 2008 roku i pomimo interesującego modelu jazdy i niezłej oprawy graficznej nie zdobyło dużej popularności wśród fanów wirtualnej motoryzacji. Dwa lata później to samo studio przygotowało Ferrari: The Race Experience. Obie pozycje, choć z pewnością nie najwyższych lotów, są zdecydowanie bardziej godne polecenia niż Test Drive: Ferrari Racing Legends.

Test Drive: Ferrari Racing Legends trudno nazwać symulatorem, choć model jazdy nie jest oczywiście jednakowy dla wszystkich aut. Gdybym miał go do czegoś porównać, to umieściłbym go gdzieś pomiędzy zwykłymi odsłonami serii Need for Speed a Shiftami. Zacząć jednak wypada od tego, że nie da się wyłączyć ot tak, z palca, dostępnych asyst w rodzaju kontroli trakcji, automatycznej skrzyni biegów, linii przejazdu czy automatycznego hamowania przed zakrętami. Autorzy przewidzieli trzy poziomy trudności i każdy z nich ma z góry narzucone odpowiednie ustawienia. Dla osób, które lubią sobie „podłubać”, nie jest to raczej dobra nowina. Samochody nie zachowują się naturalnie, mają dziwną tendencję do częstego dachowania przy byle sposobności i podczas gry na padzie są bardzo niestabilnie. Nieco łatwiej opanować auto, posługując się kierownicą, w innym przypadku konieczne jest drastyczne obniżenie czułości sterowania, co i tak nie do końca pomaga. Nowicjusz nawet z automatycznym hamowaniem przed zakrętami bardzo łatwo przestrzeli wyjście z łuku, bo samochód po zredukowaniu biegów natychmiast przyśpiesza przy jednostajnym duszeniu gazu, a każda wizyta poza torem w kampanii zmusza do odpalenia wyścigu od nowa, gdyż autorzy wymyślili sobie, że nie tylko nie pozwolą ścinać zakrętów, ale nawet wyjechać dwoma kołami poza tor. Jakakolwiek pomyłka skutkuje przerwaniem zabawy i restartem. O standardzie, jakim w wielu innych, nastawionych na rynek masowy, tytułach jest możliwość przewinięcia wyścigu, należy zapomnieć. Profesjonalistów odstraszy uproszczona, konsolowa fizyka i brak możliwości jakichkolwiek modyfikacji, a także brak modelu uszkodzeń z wyjątkiem odrapań lakieru czy popękanej szyby.

Pierwszym wyprodukowanym przez firmę Ferrari samochodem był model 125 S, dwuosobowy roadster o pojemności 1,5 l, którego dwa egzemplarze wyjechały z fabryki w 1947 roku. Samochód nigdy nie trafił do produkcji seryjnej, ale odnosił pewne sukcesy na torze. Niestety, do dzisiaj nie zachował się żaden oryginalny egzemplarz. W grze Test Drive: Ferrari Racing Legends można zasiąść za kierownicą jego wirtualnego odpowiednika.

Recenzja Mario Kart Live - zaledwie ciekawostka za bagatela 400 zł
Recenzja Mario Kart Live - zaledwie ciekawostka za bagatela 400 zł

Recenzja gry

Mario Kart Live na papierze brzmi jak rewolucja: niestety ta rewolucja kończy się po dwóch godzinach, mordowana przez nudę, powtarzalność i problemy techniczne.

Recenzja gry NFS Heat – nowy Need for Speed dowozi... i nie dowozi
Recenzja gry NFS Heat – nowy Need for Speed dowozi... i nie dowozi

Recenzja gry

Need for Speed: Heat to najlepszy NFS, ale tylko na tle dwóch ostatnich odsłon. Zapamiętamy go jednak na zawsze dzięki wyjątkowym przygodom z policją. Uberpolicją!

Recenzja gry Forza Horizon 4 – tak się wygrywa bitwę o Anglię
Recenzja gry Forza Horizon 4 – tak się wygrywa bitwę o Anglię

Recenzja gry

Forza Horizon 4 zmienia się w pełnoprawne, samochodowe MMO. To bardzo dobra gra, która błyszczy na tle konkurentów, a zawiedzie odrobinę jedynie weteranów serii.