autor: Mateusz Kowalczyk
Od survivalu do postapokalipsy - trendy w grach w 2013 roku
Od mody na przetrwanie poprzez wzrastające znaczenie tematyki postapokaliptycznej aż po opcję wczesnego dostępu do gier. Analizujemy szczegółowo najważniejsze trendy 2013 roku.
Spis treści
- Od survivalu do postapokalipsy - trendy w grach w 2013 roku
- Szkoła przetrwania – survival w grach
- Więcej niż postacie towarzyszące – NPC nowej generacji
- Apokalipsa nie tylko zombie
- Graj wszędzie, gdziekolwiek jesteś – mobilne aplikacje powiązane z grami
- Kontrowersyjny wczesny dostęp
- Przenikanie się światów
- Bez łuku ani rusz!
Koniec roku zbliża się nieubłaganie, czas więc podsumować najważniejsze trendy, które miały istotny wpływ na rozwój branży gier komputerowych. Na kilku kolejnych stronach postaramy się przybliżyć zjawiska i tendencje, które z dużym prawdopodobieństwem będą towarzyszyć nam w najbliższej przyszłości.
Na łamach niniejszego przeglądu zajmujemy się więc modą na przetrwanie w wirtualnych światach, zastanawiamy nad wzrastającą rolą relacji pomiędzy graczem a towarzyszącymi mu postaciami niezależnymi oraz zwracamy uwagę na fakt, że w kwestii końca świata deweloperzy mają coraz więcej do powiedzenia. Innymi interesującymi nas zagadnieniami są: wzrost znaczenia aplikacji wspomagających, gry dysponujące opcją wczesnego dostępu oraz coraz częstsze przenikanie się trybu jedno- i wieloosobowego. Na koniec zostawiamy prawdziwą wisienkę na torcie, czyli najbardziej przełomowy i mający największe konsekwencje dla przyszłości branży gier komputerowych trend. Zainteresowani?