Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 1 stycznia 2014, 14:00

autor: Filip Grabski

9 wydarzeń ze świata gier, których nie doczekamy w 2014 roku

Zazwyczaj staramy się przewidzieć trendy i wydarzenia nadchodzących miesięcy. Tym razem zebraliśmy w jednym miejscu rzeczy, których w 2014 roku na pewno nie doczekamy.

Spis treści

Square Enix zadowolone z wyników sprzedaży swoich gier

Wiosną ubiegłego roku firma Square Enix podzieliła się ze światem swoimi troskami. Wydane przez giganta nowe, świetne, skierowane do zachodnich graczy tytuły bardzo słabo się sprzedały. Zdarza się, prawda? Potem jednak poznaliśmy szczegóły. Restart Tomb Raidera w ciągu miesiąca doczekał się wysyłki 3,5 miliona pudełek do sklepów, ostatnia część Hitmana sprzedała się w liczbie niecałych 4 milionów egzemplarzy, zaś Sleeping Dogs zdrowo przekroczyło 1,5 miliona kopii. I nie mówimy tu o kopiach cyfrowych. Biedne Square Enix założyło sobie wyciągnięte z krainy fantazji wyniki, które były niemal dwukrotnie wyższe niż osiągnięty rezultat. „Szefie, nasze gry sprzedały się w mniejszej liczbie egzemplarzy niż puszki coli w analogicznym okresie!” „Biada, wszystko stracone!”.

Były szef Square Enix chciał zarabiać więcej. - 2013-12-30
Były szef Square Enix chciał zarabiać więcej.

Najbliższa duża premiera tego wydawcy to Thief. Jest spora szansa na wynik 2–3 milionów egzemplarzy wysłanych do sklepów po miesiącu od debiutu. Czyli jednak porażka. Chyba że ktoś w firmie zacznie tworzyć rozsądniejsze prognozy finansowe.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej