Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 24 kwietnia 2013, 12:54

autor: Amadeusz Cyganek

Zarabianie na ekranie - porównujemy gry SimCity, Cities in Motion 2 i Cities XL 2012

Zarządzanie wielkomiejskimi metropoliami na ekranie komputera? Teraz to nie problem! Sprawdzamy, co oferują symulatory budowania miast – SimCity i Cities XL – oraz podpatrujemy proces tworzenia sprawnego systemu komunikacyjnego w Cities in Motion.

Spis treści

Transport – codzienne spóźnienia to już norma

Co zrozumiałe, zarówno SimCity, jak i Cities XL 2012 nie mogą równać się na tym poletku z Cities in Motion 2 – produkcją skupioną na tworzeniu sprawnego systemu komunikacji miejskiej. Obydwie jednak podejmują w tej dziedzinie rękawicę i starają się zaserwować graczom nieco uproszczone, ale przydatne w planowaniu miasta imitacje systemu transportowego.

Wytyczanie szlaków komunikacyjnych to w Cities XL bułka z masłem. - 2013-04-24
Wytyczanie szlaków komunikacyjnych to w Cities XL bułka z masłem.

W Cities XL 2012 istnieją dwa alternatywne sposoby zapewnienia mieszkańcom dostępu do publicznej komunikacji – stworzenie linii autobusowych oraz metra. W obydwu przypadkach schemat działania jest prosty – budujemy zajezdnię (lub stację początkową) i łączymy newralgiczne punkty tak, by trasa generowała stały przepływ pasażerów. W każdej chwili możemy dokonać korekt dotyczących wielkości taboru czy też przepustowości trasy kolejowej, co pozwala dostosować aktualną sytuację przewozową do potrzeb mieszkańców.

Zajezdnia autobusowa to jeden z podstawowych budynków w naszej działalności transportowej. - 2013-04-24
Zajezdnia autobusowa to jeden z podstawowych budynków w naszej działalności transportowej.

Produkcja studia Maxis proponuje nieco szerszy wachlarz dostępnych usług – naszych podopiecznych możemy zadowolić, planując połączenia autobusowe i tramwajowe, jak również transport drogą wodną czy kolejową. Do naszych obowiązków należy wyłącznie wybudowanie dworców oraz zajezdni, rozplanowanie przystanków i (w miarę potrzeby) położenia torów. W dalszym stadium rozwoju otrzymujemy również dostęp do regionalnych i międzynarodowych lotnisk, które napędzają ruch turystyczny, przynosząc tym samym niezłe profity.