Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Cities in Motion 2: The Modern Days (PC)

Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska PC

Cities in Motion 2: The Modern Days

Sequel bardzo udanej strategii ekonomicznej Cities in Motion. Pracami nad tytułem ponownie zajęło się studio Colossal Order we współpracy z firmą Paradox Interactive. Akcja Cities in Motion 2: The Modern Days osadzona została we współczesnej metropolii.

Strategiczne | ekonomiczne | transport

PC Windows
Okładka Cities in Motion 2: The Modern Days (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

2kwietnia2013

5kwietnia2013

pudełko PL

Seria Cities in Motion zadebiutowała w 2011 roku na komputerach PC grą z gatunku strategii ekonomicznych, ukazującą rozwój środków transportu na przestrzeni 100 lat. Pomysł spotkał się jednak z umiarkowanym przyjęciem. Deweloperzy ze studia Colossal Order wyciągnęli wnioski i tworząc kontynuację postanowili skupić się na tym, co graczom sprawiało największą przyjemność – budowaniu złożonych sieci komunikacyjnych.

Akcja Cities in Motion 2: The Modern Days osadzona została we współczesnej metropolii. Zadaniem gracza jest zbudowanie, przy użyciu całego wachlarza środków transportu, funkcjonalnego układu komunikacyjnego, który zaspokoi potrzeby mieszkańców i pozwoli na rozwój miasta.

W palecie dostępnych pojazdów komunikacji miejskiej po raz pierwszy pojawiły się trolejbusy, które zastąpiły znane z pierwszej części helikoptery. Twórcy postarali się o kompletne przemodelowanie systemu tworzenia rozkładu jazdy, jak również znacznie rozbudowanie możliwości dotyczących ustalania cen biletów. Cities in Motion 2 pozwala także na budowanie własnych fragmentów dróg, wybierając spośród kilku różnorodnych nawierzchni cechujących się odmiennym natężeniem ruchu.

W stosunku do pierwowzoru, sequel oferuje przede wszystkim więcej trybów zabawy. Gracz może spróbować swoich sił w kampanii głównej lub swobodnej grze (sandbox). Dostępna jest również opcja rozgrywki wieloosobowej z wariantami współzawodnictwa lub kooperacji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.675 / 10 na podstawie 185 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.3 / 10 na podstawie 94 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 54,90 PLN

Gry podobne do Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska

Klasyfikacja PEGI Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP2)/Vista/7/8

Recenzja gry Cities in Motion 2: The Modern Days - symulatora współczesnej metropolii

Recenzja 7 kwietnia 2013, 12:22

Nowością w stosunku do poprzedniczki jest system budowania własnych dróg. Teraz niekoniecznie musimy dostosowywać się do panującego w mieście układu drogowego – w trymiga możemy w odpowiednim miejscu wznieść nie tylko zwykłą dwupasmówkę, ale i reprezentacyjną alejkę, likwidując problemy związane z niepotrzebnymi objazdami czy koniecznością wydłużenia trasy. Cieszy wprowadzenie do układu komunikacyjnego buspasów, dzięki którym w łatwy sposób omijamy korki w najbardziej zatłoczonych centrach dzielnic – czasami jednak można nieco podenerwować się na niezbyt logiczny pomysł zastosowania ulic jednokierunkowych, które trochę burzą nasze zapędy w procesie projektowania linii autobusowych i tramwajowych. Twórcy postarali się również o możliwość jednoczesnego budowania dwóch nitek torów tramwajowych i kolejowych – dzięki temu oszczędzamy wiele czasu, projektując trasę powrotną i zdecydowanie ułatwiamy sobie sprawę w trakcie ustawiania przystanków. Punkty postoju środków komunikacji miejskiej mają zróżnicowane funkcjonalności – możemy postawić zarówno najprostszy słupek z tabliczką rozkładu jazdy, jak i peron z wiatą przystankową i ławkami lub – w przypadku metra – podgrzewaną stację z biletomatami. Nie odniosłem jednak wrażenia, by wpływało to na zadowolenie podróżnych – opóźnienia traktowane są z jednakową dezaprobatą, a pasażerowie i tak czekają poza obrębem przystanku.