Data wydania: 2 kwietnia 2013
Sequel bardzo udanej strategii ekonomicznej Cities in Motion. Pracami nad tytułem ponownie zajęło się studio Colossal Order we współpracy z firmą Paradox Interactive. Akcja Cities in Motion 2: The Modern Days osadzona została we współczesnej metropolii. Zadaniem gracza jest zaprojektowanie i zbudowanie funkcjonalnego układu komunikacyjnego, który zaspokoi potrzeby mieszkańców. Dostępne środki transportu obejmują m.in.
GRYOnline
Gracze
Steam
Seria Cities in Motion zadebiutowała w 2011 roku na komputerach PC grą z gatunku strategii ekonomicznych, ukazującą rozwój środków transportu na przestrzeni 100 lat. Pomysł spotkał się jednak z umiarkowanym przyjęciem. Deweloperzy ze studia Colossal Order wyciągnęli wnioski i tworząc kontynuację postanowili skupić się na tym, co graczom sprawiało największą przyjemność – budowaniu złożonych sieci komunikacyjnych.
Akcja Cities in Motion 2: The Modern Days osadzona została we współczesnej metropolii. Zadaniem gracza jest zbudowanie, przy użyciu całego wachlarza środków transportu, funkcjonalnego układu komunikacyjnego, który zaspokoi potrzeby mieszkańców i pozwoli na rozwój miasta.
W palecie dostępnych pojazdów komunikacji miejskiej po raz pierwszy pojawiły się trolejbusy, które zastąpiły znane z pierwszej części helikoptery. Twórcy postarali się o kompletne przemodelowanie systemu tworzenia rozkładu jazdy, jak również znacznie rozbudowanie możliwości dotyczących ustalania cen biletów. Cities in Motion 2 pozwala także na budowanie własnych fragmentów dróg, wybierając spośród kilku różnorodnych nawierzchni cechujących się odmiennym natężeniem ruchu.
W stosunku do pierwowzoru, sequel oferuje przede wszystkim więcej trybów zabawy. Gracz może spróbować swoich sił w kampanii głównej lub swobodnej grze (sandbox). Dostępna jest również opcja rozgrywki wieloosobowej z wariantami współzawodnictwa lub kooperacji.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Recenzja GRYOnline
Cities in Motion 2 to krok naprzód w porównaniu do poprzedniczki. Mamy mocniej rozbudowane i tętniące życiem metropolie , świetnie sprawdza się przemodelowany system rozkładu jazdy oraz sprzedaży biletów, cieszy także możliwość budowania własnych dróg i modyfikowania miejskiej zabudowy. Sequel zdecydowanie bardziej kompleksowo podejmuje temat prowadzenia przedsiębiorstwa komunikacyjnego i choć nie wszystko się udało, a tu i ówdzie są techniczne babolki, to doskonale widać, że Finowie tych dwóch lat nie przespali. Jest dobrze.
Aktualizacja: 30 kwietnia 2013
W poradniku do gry Cities in Motion 2 znanej również jako Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska oprócz solucji kampanii zawarto informacje na temat pojazdów i budynków, zarządzania budżetem, interfejsu oraz rozbudowy miasta.
24 kwietnia 2013
Zarządzanie wielkomiejskimi metropoliami na ekranie komputera? Teraz to nie problem! Sprawdzamy, co oferują symulatory budowania miast – SimCity i Cities XL – oraz podpatrujemy proces tworzenia sprawnego systemu komunikacyjnego w Cities in Motion.
Dziś piszemy m.in. o wynikach sprzedaży Minecrafta na PlayStation 3, aktualizacjach strzelaniny PlanetSide 2, dodatku DLC do Cities in Motion, kontynuacji klasycznej bijatyki Shaq Fu, a także o drugim sezonie beta testów Hearthstone: Heroes of Warcraft. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
10 stycznia 2014 14:45
Gra Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska (Cities in Motion 2: The Modern Days) otrzyma wkrótce dodatek Marvellous Monorails, wprowadzający do zabawy pięć pojazdów jednoszynowych. Oprócz tego firma Paradox Interactive ujawniła, że cała seria zostanie przeniesiona na system operacyjny Linux.
gry
Kamil Zwijacz
4 stycznia 2014 16:52
Popularna symulacja transportowa doczeka się kontynuacji. Firma Paradox Interactive zapowiedziała wydanie Cities in Motion 2: The Modern Days. Gra, nad którą pracuje studio Colossal Order, ukaże się w drugim kwartale przyszłego roku w wersjach na komputery PC i Mac.
gry
Aleksander Kaczmarek
14 sierpnia 2012 19:34
Wymagania sprzętowe gry Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP2)/Vista/7/8.
Lista małych dodatków do gry Symulator współczesnej metropolii: Transport i komunikacja miejska:
DLC European Cities 11 marca 2014
DLC Marvellous Monorails 15 stycznia 2014
DLC Lofty Landmarks 29 sierpnia 2013
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 199 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 1172 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Amadeusz Cyganek
Recenzent GRYOnline.pl
2013.04.07
Finowie ze studia Colossal Order po raz kolejny próbują swoich sił w odwzorowaniu komunikacji miejskiej. Tym razem udowadniają, że skupienie się na wąskiej tematyce raczej im służy – nie zapomnijcie jednak skasować biletów!
zanonimizowany949009 Junior
MrMUCHA w CitiesXL możesz tworzyć linie transportu i budować miasto
Cziczaki Legend
Słabe te Cities in Motion 2, pierwsza część była znacznie lepsza. W CiM2 nie podoba mi się budowanie metra, słaba grafika w porównaniu do poprzedniej części, mała ilość pojazdów, jak obywatel podróżuje samochodem to po dojechaniu do celu samochód po prostu znika i pojawia się obywatel, w pierwszej części parkowali na parkingu.
W ogóle da się wyłączyć te podświetlenie rozkładów? W pierwszej części możnabyło wyłączyć te długie kolorowe linie ze strzałkami, w CiM2 nie mogę tego znaleźć, wolałbym mieć to podświetlone tylko kiedy wyznaczam nowe trasy a nie przez całą grę.
zanonimizowany1002586 Junior
Czy pójdzie na AMD Athlon Dual Core 5050e 2,61 GHz, 2 GB RAM, NVidia Geforce 9500GT 512 MB i Windows XP? W wymaganiach jest 3 GB RAM, a ja mam 2 GB, ale często wymagania są zawyżane, więc czy da radę odpalić w miarę płynnie pograć?
Cziczaki Legend
Nie, do tej gry zalecają sprzęt gdzie sama karta graficzna kosztuje ok. 14 tys. zł.
epijar Legionista
Odradzam. Gra ma się skupiać na transporcie i widać, że miała pewne ambicje mikro zarządzania, bo można wejść dość głęboko w zarządzanie linią (rozkłady jazdy dzień/noc, dzień roboczy/weekend, godziny szczytu). Jednak wszystko to zostaje postawione pod znakiem zapytania, bo twórcy nie przemyśleli fizyki czasu gry. Pojazdy na pokonanie np. 12-o kilometrowej trasy potrzebują 12 godzin. Dosłownie piesi szybciej chodzą w tej grze niż twoje środki transportu. Nie rozpisuje się już na temat kompletnego braku stopniowania złożoności gry w trybie kampania (pierwsza misja daje ci od razu dostęp do wszystkiego na ogromnym mieście w którym nie masz konkurencji). Oprócz ładnej grafiki, gra nie prezentuje sobą nic.