Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 30 października 2009, 09:40

autor: Jacek Hałas

Dragon Age - jaki będzie Twój początek?

Przedpremierowo przyglądamy się jednej z głównych atrakcji gry Dragon Age: Początek, czyli sześciu scenariuszom pełniącym rolę prologu. Wyjaśniamy ich sens i omawiamy ich treść bez zbytniego zdradzania szczegółów fabuły.

Spis treści

Człowiek szlachcic

Zacznijmy może od czegoś, na co większość graczy niejako z przyzwyczajenia rzuci się zapewne w pierwszej kolejności. Historia młodego szlachcica (lub młodej szlachcianki) będzie jedynym scenariuszem zarezerwowanym dla człowieka o wybranej klasie wojownika lub łotrzyka. W trakcie zabawy wcielimy się w rolę dobrze wykształconego członka rodziny Couslandów, od wielu pokoleń sprawującej pieczę nad ziemiami Wysokoża. Do zabawy dołączymy w dość emocjonującym momencie, a mianowicie w obliczu narastającego zagrożenia ze strony mrocznych pomiotów. Od Bryce’a Couslanda, czyli ojca bohatera, dowiemy się o planowanej mobilizacji wojsk w związku z szykującymi się walkami z demonami. Sterowana przez nas postać zostanie pozostawiona w zamku z zadaniem sprawowania nadzoru pod nieobecność innych członków rodu. Pierwsze chwile w tym miejscu spędzimy na eksploracji, poznawaniu przedstawicieli innych rodów i wykonywaniu trywialnych questów, jak chociażby eksterminacji gryzoni w zamkowej spiżarni. Sprawy naturalnie dość szybko się skomplikują, wymuszając konieczność podjęcia właściwych działań w celu zniwelowania nowego zagrożenia. Wybór tego scenariusza sprawi, że w trakcie przemierzania Fereldenu będziemy dobrze rozpoznawani przez osoby z najbliższego otoczenia króla, innych szlachciców oraz zwykłych mieszkańców krainy. W pewnych sytuacjach okaże się to pomocne, a w innych wpakuje nas w niepotrzebne kłopoty.

Grając jako jeden z Couslandów, zbadamy rozległy zameki poznamy wiele interesujących osobistości.

Dalijski elf

Drugi z omawianych scenariuszy dotyczy elfa o wybranej klasie wojownika lub łotrzyka i pozwoli wcielić się w postać zdolnego łucznika. Dowiemy się, że główna postać całe swoje dotychczasowe życie spędziła z członkami wędrownego plemienia, podróżując po różnych zakątkach oddalonego od wszelkich źródeł cywilizacji lasu Brecilian. Wrodzona niechęć do ludzi, wynikająca z tego, że elfy były przez długi czas ich niewolnikami, da o sobie znać już na samym początku tej historii. W trakcie jednego z rutynowych patroli w towarzystwie zaprzyjaźnionego Tamlena wpadniemy na grupkę poszukiwaczy przygód, od których dowiemy się o istnieniu w okolicy pradawnych elfickich ruin. Na potwierdzenie tych słów otrzymamy pewien artefakt oraz zostaniemy ostrzeżeni o istnieniu potężnej bestii broniącej dostępu do najcenniejszych skarbów podziemnego labiryntu. Ciekawostką jest to, że pierwszego ważnego wyboru moralnego dokonamy już w trakcie spotkania z niechcianymi przybyszami. Wspomnianych „badaczy ruin” będziemy mogli bowiem przepędzić, dla postrachu zabić tylko jednego z nich bądź też w obawie przed wyjawieniem lokalizacji obozu elfów nie pozostawić nikogo przy życiu. Wybór tego scenariusza z jednej strony w pozytywny sposób wpłynie na relacje z innymi Dalijczykami, których spotkamy w trakcie właściwej gry, a z drugiej utrudni kontakty z ludźmi, negatywnie nastawionymi do elfów.

W ciele dalijskiego elfa zabawę rozpoczniemy w lesie Brecilian,z dala od cywilizacji.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek - PC kontra konsole
Dragon Age: Początek - PC kontra konsole

Podczas naszej wizyty w siedzibie BioWare mieliśmy okazję zagrać w Dragon Age: Początek na wszystkich platformach docelowych. Chcemy teraz przybliżyć Wam to, czego możemy spodziewać się po poszczególnych wersjach.

Wywiad z twórcami gry Dragon Age

Przy okazji specjalnego polskiego pokazu gry Dragon Age: Początek rozmawialiśmy z ludźmi, uczestniczącymi w jej developingu.

Dragon Age bez tajemnic
Dragon Age bez tajemnic

Czym jest Dragon Age: Początek? Ile procent Dragon Age to tak naprawdę Baldur’s Gate? Na te i inne pytania odpowie lekarz rodzinny o polskich korzeniach i zarazem wiceprezes BioWare – Greg Zeschuk.