Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 stycznia 2020, 15:21

Rift – niezwykle gorąca premiera. Błędy w grach MMO, które przeszły do historii

W historii gier MMORPG było kilka błędów, których konsekwencje okazały się tragiczne w skutkach lub przysporzyły problemów graczom oraz deweloperom. Inne zaś do tej pory wywołują ciepłe wspomnienia lub radosne uśmiechy. Czas na małą podróż w czasie.

Rift – niezwykle gorąca premiera

Najgorszym momentem dla gry MMORPG jest jej premiera. Zazwyczaj twórcy przeprowadzają tzw. stress testy, które mają sprawdzić wytrzymałość serwerów. Organizowane są też beta-testy, otwarte i zamknięte, ale nikt nigdy nie jest wystarczająco przygotowany na hordę graczy. W przypadku Rifta jednak nikt nie był przygotowany na hordę potworów, która nadeszła w marcu 2011 roku.

W małym startowym miasteczku otworzyły się portale, będące elementem normalnej mechaniki w Rifcie. Miały się z nich wydostawać monstra, a całość służyć za ciekawe wydarzenie w świecie gry. Problemem była jednak niekontrolowana liczba potworów, która spowodowała lagi na serwerach. Zdesperowani gracze rzucali się na wrogów, by zranić chociaż kilku z nich przed własną śmiercią. Po dwóch godzinach zmagań udało się odbić miasto z rąk bestii. To jednak nie był koniec!

Po krucjacie okazało się, że z całego serwera zniknęli wszyscy przeciwnicy. Niemniej pozostawili po sobie cenne przedmioty, które zwyczajnie leżały na ziemi, gotowe do podniesienia. Z relacji graczy wynika, że nigdy w życiu nie mieli tylu tytułów „World First”, a do tego uzbrojeni byli po zęby już na maksymalnym poziomie.

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

TWOIM ZDANIEM

Grasz jeszcze w MMORPG?

Gram regularnie
21,7%
Czasem mi się zdarza
27%
Nie, nie grałem od lat
41,4%
Nigdy nie grałem w MMORPG
9,9%
Zobacz inne ankiety
League of Legends

League of Legends

World of Warcraft

World of Warcraft

Ultima Online

Ultima Online

Star Wars Galaxies: An Empire Divided

Star Wars Galaxies: An Empire Divided

Asheron's Call

Asheron's Call

Ragnarok Online

Ragnarok Online

Dofus

Dofus

Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt
Najdroższy bug w historii gier? Przez niego zniszczyli 200 tys. płyt

Błędy w grach były obecne od zawsze. Czasami są frustrujące, czasem zabawne. Niewiele z nich zapisuje się w pamięci odbiorców na dłużej. Są jednak wyjątki – niedopatrzenia, które potrafiły dotkliwie odbić się na graczu, na przykład formatując mu dysk.

Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy
Sieciowe katastrofy - 9 gier, które błyskawicznie straciły graczy

Zdarza się, że gra z pozoru ma wszystko, czego potrzeba, a mimo to nikt nie chce w nią grać. Analizujemy osiem konkretnych przypadków, w których coś poszło nie tak.

7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.