autor: Bartosz Świątek
Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
Wydanie gry na konsoli często wymaga różnego rodzaju kompromisów w zakresie poziomu oprawy graficznej w porównaniu do PC. Czasem są one sensowne, a końcowy efekt pracy programistów sprawia dobre wrażenie. Bywa jednak zupełnie odwrotnie…
Spis treści
- Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
- Skyrim
- Control
- The Evil Within
- Lichdom: Battle Mage
- ARK: Survival Evolved
- Mutant Year Zero: Road to Eden
- Assassin’s Creed: Unity
- Borderlands 2
- Dragon’s Dogma
- Bloodstained: Ritual of the Night
Lichdom: Battle Mage
LICHDOM: BATTLEMAGE:
- Producent: Xaviant
- Wydawca: Xaviant
- Gatunek: RPG
- Platformy: PS4, Xbox One, PC
- Premiera: 26 sierpnia 2014 roku (PC), 19 kwietnia 2016 roku (PS4, Xbox One)
- Problemy na: PS4, Xbox One
Kolejną produkcją, która zasłużyła sobie na miejsce w tym rankingu jest Lichdom: Battlemage od niewielkiego studia Xaviant. Tytuł pojawił się na PlayStation 4 i Xboksie One w 2016 roku - dwa lata po premierze wydania pecetowego. Niestety, nie była to udana premiera, głównie z uwagi na porażająco kiepską optymalizację. Eksperci Digital Foundry stwierdzili, że jest to najgorzej działająca gra na PS4 i Xboksa One, jaką kiedykolwiek testowali. Wydajność niemal permanentnie utrzymywała się w przedziale 10-20 klatek animacji na sekundę - i to pomimo kompromisów graficznych względem wersji komputerowej.
Na szczęście, z biegiem czasu sytuacja znacząco się poprawiła - kilka miesięcy po premierze wypuszczono patch, który wyeliminował niemal wszystkie problemy z wydajnością. Ceną za płynne działanie gry była rozdzielczość, która na obydwu konsolach musiała zostać obniżona do 900p. Mimo wszystko było warto, bo w pierwotnej postaci Lichdom: Battlemage był w zasadzie produkcją niegrywalną.