autor: Bartosz Świątek
Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
Wydanie gry na konsoli często wymaga różnego rodzaju kompromisów w zakresie poziomu oprawy graficznej w porównaniu do PC. Czasem są one sensowne, a końcowy efekt pracy programistów sprawia dobre wrażenie. Bywa jednak zupełnie odwrotnie…
Spis treści
- Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
- Skyrim
- Control
- The Evil Within
- Lichdom: Battle Mage
- ARK: Survival Evolved
- Mutant Year Zero: Road to Eden
- Assassin’s Creed: Unity
- Borderlands 2
- Dragon’s Dogma
- Bloodstained: Ritual of the Night
Dragon’s Dogma
DRAGON’S DOGMA:
- Producent: Capcom
- Wydawca: Capcom
- Gatunek: RPG
- Platformy: Xbox 360, PS3
- Premiera: 22 maja 2012 roku
- Problemy na: PS3
Dragon’s Dogma było jedną z niespodzianek 2012 roku. Japońskiej firmie Capcom udało się stworzyć świetną grę RPG, z oryginalnym, wymagającym systemem walki i paroma innymi, ciekawymi pomysłami w warstwie mechaniki (np. systemem pionków - sterowanych przez komputer towarzyszy, którzy dzięki funkcjom sieciowym mogli pojawiać się w rozgrywkach innych graczy). Niestety, o ile pod względem projektu produkcja była świetna, to warstwa techniczna pozostawiała sporo do życzenia.
Problemy były widoczne głównie w wersji dedykowanej PS3, w przypadku której gra bardzo rzadko utrzymywała stabilne 30 klatek animacji na sekundę. Najgorzej było w mieście, gdzie można było zapomnieć o jakiejkolwiek płynności (liczba FPS-ów często oscylowała tam w okolicy 20). Nie najlepiej wypadały też większe starcia, co biorąc pod uwagę poziom trudności bywało źródłem sporej frustracji. Wszystko to przy rozdzielczości na poziomie 1280x608 (podobnie jak w The Evil Within mamy tu do czynienia z czarnymi paskami na górze i dole ekranu).