Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 16 lipca 2004, 18:42

autor: Borys Zajączkowski

Klasyfikacja gier (część pierwsza)

Zadania polegającego na sklasyfikowaniu gier mogł podjąć się tylko szaleniec - i mieliśmy to szczeście, że trafiliśmy na takiego jednego co się zowie Shuck. Czy mu się to udało? A może popisał zupełne bzdury, z którymi w żadnym wypadku sie nie zgadzacie?

Spis treści

C.D.N.

l. Pola walki (online shooters).

Gatunek, który pojawił się stosunkowo niedawno i mimo swojego podobieństwa do FPS’ów znacznie się od nich odróżnia. Przyświecającą mu ideą jest osadzenie kilkudziesięciu graczy na maksymalnie realistycznym polu walki, oddanie im do użytku nie tylko różnego rodzaju broni, lecz również sprzętu mechanicznego, z którego będą oni w stanie korzystać oraz przeważnie podzielenie ich na dwie walczące ze sobą grupy. Możliwe jest, że komputer będzie sterował poczynaniami dalszych nawet setek postaci biorących udział w symulowanym konflikcie.

Realistyczny charakter rozgrywki zmusza graczy nie tylko do wykazania elementarnej zręczności, lecz także myślenia taktycznego, wspólnej walki, wykonywania rozkazów. Gra, od której pola walki wzięły praktycznie swój początek i od której zaczerpnąłem nazwę dla nich to „Battlefield 1942”. Innymi ich przykładami mogą być: „Battlefield Vietnam” czy „Star Wars: Battlefront”.

Shuck

Klasyfikacja gier (część druga)

Oto przed Wami druga cześć klasyfikacji gier GRY-OnLine. W artykule znajdują się wszystkie te gatunki gier, których nie zmieściły się w części pierwszej. Zapraszamy do lektury.