Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 maja 2004, 13:15

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

E3 2004 - Epilog

Tegoroczne E3 oficjalnie zostały zakończone. Bardzo wiele się wydarzyło. Co do tego, że nadchodzący sezon nie wniesie zbyt wiele nowości, jesteśmy już pewni.

Spis treści

E3 2004 Epilog – Aftershock

Tegoroczne E3 oficjalnie zostały zakończone. Bardzo wiele się wydarzyło. Co do tego, że nadchodzący sezon nie wniesie zbyt wiele nowości, jesteśmy już pewni. Nadchodzące gry to w głównej mierze sequele i prequele kasowych przebojów. W ostatniej części omówienia targów zajmiemy się prezentacją tych gier, które jak dotąd zostały pominięte w artykule, bądź poświęciliśmy im za mało uwagi. Do tych drugich należy z pewnością Dreamfall, kontynuacja The Longest Journey, a także Aura: Fate of Ages. Nie zabraknie też Call of Cthulhu: Dark Cornes of the Earth i Vampire: The Masquarade – Bloodlines. Na najnowszej grze Troiki temat wampirów się nie urywa – firma Majesco prezentowała najnowsze materiały z BloodRayne 2. Bez zbędnego przedłużania przejdźmy do ostatniego rozdziału relacji tego, co zostało zaprezentowane na E3 2004!

Reaktywacja przygodówek

Pisałem już o tym, że na stoisku UbiSoft można było zobaczyć broszury reklamowe najnowszej części serii Myst. Longest Journey 2 Funcomu zapowiadałem jeszcze w prologu do E3 2004. Dzisiaj poświęcę przygodówkom więcej czasu. Na początek wrócimy do tematu Dreamfalla, a zaraz po nim omówimy inną grę, która zamierza rywalizować z Myst IV: Revelation. Producent Ragnar Tornquist znany jest w branży gier przygodowych właśnie za sprawą losów April, opowiedzianych w Longest Journey. Ragnar opowiadał dziennikarzom, że zdecydowali się zmienić koncepcję gry i przyrównać ja bardziej do Broken Sword 3 i Tomb Raider: Angell of Darkness, niźli do swojej poprzedniczki. Aby w pełni cel ten zrealizować zespół kompletnie przebudował silnik gry. Oparty o technologię zwaną Sprinor Shark 3D engine gwarantuje dynamicznie generowane światła i cienie, bump-mapping i inne efekty wizualne, wzorowane na efektach z Doom III oraz Far Cry. Ile z tego będzie prawdą? Przekonamy się dopiero podczas prezentacji wersji beta gry, a tymczasem pozostaje nam wierzyć na słowo autorom projektu. Akcja ponownie toczyć się będzie w światach Stark i Arcadii, a także w trzeciej krainie, określonej jako The Winter. Wszystkie trzy mają być splecione, a bohaterka ponownie będzie musiała się w nich odnaleźć. Różnica polega na tym, że April nie gra już pierwszych skrzypiec w Longest Journey 2. Fabuła skupia się na Zoe Castillu, dwudziestoletnim oszołomie, który odkrywa spisek powiązany z wizjami w snach. Oprócz Zoe, gracz wcieli się w Kiana – wojownika, któremu przyświecają własne cele. Ostatnią bohaterką jest April Ryan, starsza o 10 lat w stosunku do wydarzeń z pierwszej części gry. Losy całej trójki są ze sobą powiązane, a to którą z postaci będziemy grać w danej chwili, zależne będzie od fabuły. Nie otrzymamy więc możliwości wyboru, w którego z bohaterów wcielać się będziemy w danym momencie. Zapowiadane jest 15 godzin faktycznej rozgrywki (bez wliczania w to przerywników filmowych), w której wszystkie kwestie mają być czytane przez lektorów. Podczas targów prezentowana była gra w akcji, jednak głównie mediom, i to pod zakazem filmowania monitora, na którym tytuł był prezentowany. Producent zaznaczył, że przez długie miesiące nikt nie zobaczy postępów w produkcji Dreamfalla, a oni sami będą nad nią pracować pełnią swoich sił. Efekt ma być powalający.

Drugą przygodówką jest Aura: Fate of Ages – najnowsza propozycja wydawcy Dreamcatcher, który pragnie tym tytułem zagrozić pozycji lidera serii Myst. W ich grze bohater będzie zmagać się z porywającą fabułą, splatającą sny z rzeczywistością. Gracz przemierzy wiele światów i w każdym z nich będzie musiał zmierzyć się z zupełnie odmiennymi wyzwaniami. W jednych zagadki i fabuła będzie nawiązywać do maszynerii, w innym do magii. Scenariusz gry kręci się wokół tajemniczych pierścieni, które pojawiły się w tych światach przed wiekami. Nikt już nie pamięta historii ich pochodzenia, wiadomo o nich tylko tyle, że zjednoczone dają wielką moc i nieśmiertelność. Przez stulecia niejeden śmiałek próbował podjąć się próby odnalezienia ich i połączenia z mistycznymi artefaktami, także ukrytymi w krainach gry. Zmuszony przez okoliczności gracz również postara się tego dokonać.

E3 2004 - dzień pierwszy, drugi, trzeci

Poniższy artykuł zawiera relacje z kolejnych dni targów E3 2004 odbywających się w Los Angeles.

E3 2004 - Prolog

Dziś rozpoczynają się największe targi gier komputerowcych - pierwszy dzień to przede wszystkim konferencje oraz zamkniete pokazy organizowane dla mediów.