Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 grudnia 2017, 11:30

30 przegapionych gier 2017 roku – dobre gry, które zasługują na więcej miłości

Rokrocznie zalewa nas fala pierwszoligowych hitów. Przez to niektórym z nas umykają uwadze tytuły mniejsze, a niejednokrotnie ciekawsze. Przed Wami przegląd trzydziestu takich przegapionych bohaterów 2017 roku.

Spis treści

Darkwood

W SKRÓCIE:
  1. Platforma: PC
  2. Producent: Acid Wizard Studio
  3. Gatunek: survival horror / top-down
  4. Data premiery: 17 sierpnia 2017

Darkwood to najlepszy przykład tego, jak minimalnymi środkami osiągnąć maksymalny efekt. Ta polska produkcja Acid Wizard Studio z gatunku survival horroru prezentuje akcję z perspektywy top-down, czyli kamery umieszczonej ponad pokazywanym wycinkiem lokacji. Uczucie stałego zagrożenia zapewnia dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa i element zaskoczenia. Gęsia skórka gwarantowana.

W Darkwood zabawa została podzielona na dwie części: dzienną i nocną. W tej pierwszej mamy czas na eksplorację okolicy, zwiedzanie lasu, zbieranie surowców i przygotowywanie się na mający nadejść atak. Potwory atakują w drugiej, nocnej fazie rozgrywki. Kontakt z nimi nie pozostaje bez wpływu na psychikę głównego bohatera. Niczym w opowieściach czerpiących z mitologii Cthulhu nasza postać z czasem popada w szaleństwo i zaczyna miewać halucynacje.

Nex Machina: Death Machine

W SKRÓCIE:
  1. Platforma: PC, PlayStation 4
  2. Producent: Housemarque
  3. Gatunek: strzelanina / top-down
  4. Data premiery: 20 czerwca 2017

Twin-stick shootery od lat są bardzo popularnym gatunkiem strzelanin z kamerą umieszczoną ponad miejscem akcji, w widoku top-down. Jeszcze większy wzrost ich popularności przypadł na okres ukazania się w usłudze Xbox Live Arcade gry Geometry Wars. Wydana w tym roku Nex Machina jest jednak szczytowym osiągnięciem gatunku, po które na pewno warto sięgnąć w ramach nadrabiania zaległości.

Za Nex Machinę odpowiada mające duże doświadczenie w produkowaniu tego rodzaju tytułów studio Housemarque. W jego portfolio można znaleźć taką klasykę jak Dead Nation i Resogun, który towarzyszył startowi konsoli PlayStation 4.

Autorzy do stworzenia gry użyli silnika graficznego pozwalającego na przedstawienie na ekranie wielu efektów specjalnych i świetlnych oraz wykorzystanie technologii vokseli, dzięki czemu niektóre z elementów otoczenia podlegają pełnej destrukcji. Ponadto przyświecał im cel umieszczenia w Nex Machinie mechaniki umożliwiającej zdobywanie punktów i porównywanie wyników w internetowych rankingach, dzięki czemu zabawa nabiera posmaku obcowania z automatem arcade.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Przegapione gry pierwszej połowy 2018 roku - lista niezłych tytułów
Przegapione gry pierwszej połowy 2018 roku - lista niezłych tytułów

Pół roku 2018 minęło jak z bicza strzelił. Był to okres obfity w interesujące produkcje, zasługujące na naszą uwagę. Istnieje jednak ryzyko, że część z nich mogliśmy przegapić. Oto szesnaście niesłusznie pominiętych gier ostatnich sześciu miesięcy.

Największe niespodzianki 2017 roku
Największe niespodzianki 2017 roku

Miniony rok przyniósł kilka zaskoczeń. Powróciły w chwale spisane na straty serie, utytułowane studio zyskało niezależność po długim czasie korporacyjnej „niewoli”, a fani doczekali się potwierdzenia, że powstaje gra, w którą dawno zaczęli powątpiewać.