30 przegapionych gier 2017 roku – dobre gry, które zasługują na więcej miłości
Rokrocznie zalewa nas fala pierwszoligowych hitów. Przez to niektórym z nas umykają uwadze tytuły mniejsze, a niejednokrotnie ciekawsze. Przed Wami przegląd trzydziestu takich przegapionych bohaterów 2017 roku.
Spis treści
- 30 przegapionych gier 2017 roku – dobre gry, które zasługują na więcej miłości
- Monument Valley 2
- Outcast: Second Contact
- The Evil Within 2
- Darkwood
- Metroid: Samus Returns
- Get Even
- Regalia: Of Men and Monarchs
- SteamWorld Dig 2
- Hollow Knight
- Hand of Fate 2
- Night in the Woods
- Ultimate General: Civil War
- The Sexy Brutale
- Battle Brothers
- Mario + Rabbids Kingdom Battle
Darkwood
- Platforma: PC
- Producent: Acid Wizard Studio
- Gatunek: survival horror / top-down
- Data premiery: 17 sierpnia 2017
Darkwood to najlepszy przykład tego, jak minimalnymi środkami osiągnąć maksymalny efekt. Ta polska produkcja Acid Wizard Studio z gatunku survival horroru prezentuje akcję z perspektywy top-down, czyli kamery umieszczonej ponad pokazywanym wycinkiem lokacji. Uczucie stałego zagrożenia zapewnia dobrze dobrana ścieżka dźwiękowa i element zaskoczenia. Gęsia skórka gwarantowana.
W Darkwood zabawa została podzielona na dwie części: dzienną i nocną. W tej pierwszej mamy czas na eksplorację okolicy, zwiedzanie lasu, zbieranie surowców i przygotowywanie się na mający nadejść atak. Potwory atakują w drugiej, nocnej fazie rozgrywki. Kontakt z nimi nie pozostaje bez wpływu na psychikę głównego bohatera. Niczym w opowieściach czerpiących z mitologii Cthulhu nasza postać z czasem popada w szaleństwo i zaczyna miewać halucynacje.
Nex Machina: Death Machine
- Platforma: PC, PlayStation 4
- Producent: Housemarque
- Gatunek: strzelanina / top-down
- Data premiery: 20 czerwca 2017
Twin-stick shootery od lat są bardzo popularnym gatunkiem strzelanin z kamerą umieszczoną ponad miejscem akcji, w widoku top-down. Jeszcze większy wzrost ich popularności przypadł na okres ukazania się w usłudze Xbox Live Arcade gry Geometry Wars. Wydana w tym roku Nex Machina jest jednak szczytowym osiągnięciem gatunku, po które na pewno warto sięgnąć w ramach nadrabiania zaległości.
Za Nex Machinę odpowiada mające duże doświadczenie w produkowaniu tego rodzaju tytułów studio Housemarque. W jego portfolio można znaleźć taką klasykę jak Dead Nation i Resogun, który towarzyszył startowi konsoli PlayStation 4.
Autorzy do stworzenia gry użyli silnika graficznego pozwalającego na przedstawienie na ekranie wielu efektów specjalnych i świetlnych oraz wykorzystanie technologii vokseli, dzięki czemu niektóre z elementów otoczenia podlegają pełnej destrukcji. Ponadto przyświecał im cel umieszczenia w Nex Machinie mechaniki umożliwiającej zdobywanie punktów i porównywanie wyników w internetowych rankingach, dzięki czemu zabawa nabiera posmaku obcowania z automatem arcade.