Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 lutego 2015, 16:05

autor: Luc

15 największych bzdur prosto z ust twórców gier

Nietrafione prognozy, absurdalne obietnice, nakręcanie hype'u, niezdarne tłumaczenia z błędów - oto 15 największych bzdur, jakie w ostatnich latach usłyszeliśmy w branży gier wideo.

Spis treści

”Nie wyposażymy PlayStation 3 w dysk (twardy)”

Nie wyposażymy PlayStation 3 w dysk, bo bez względu na to jaką pojemność podłączymy, to i tak nie wystarczy (…). Do przechowywania danych służyć będzie dysk wirtualny na osobnym serwerze, do którego możesz się dostać z dowolnego miejsca na świecie. - Ken Kutaragi, były prezes Sony Computer Entertaiment.

O zaletach przechowywania części danych w chmurze przekonywać nie trzeba (o wadach zresztą także), ale wbrew temu, co usilnie próbuje się nam wmówić – do skutecznego i efektywnego wykorzystania tej technologii w grach wideo brakuje nam jeszcze całkiem sporo. Swego czasu kompletnie odmienne zdanie miał Ken Kutaragi – były szef Sony Computer Entertaiment. Zabawnie brzmi jedno z jego zapewnień, że bez względu na to, jak wielkiego dysku by nie dołączono do PlayStation 3 i tak nie byłby on wystarczający (?). W miejsce tego operować mieliśmy wirtualną przestrzenią i to tam przetrzymywać nasze oprogramowanie – gry, aplikacje i całą resztę, którą utożsamiamy z normalnym użytkowaniem konsoli.

Powyższa wypowiedź Kutaragiego pojawiła się w roku 2005 i brzmiała wówczas jak prawdziwe science fiction. Wszystkie gry w chmurze i pudełko pod telewizorem sprowadzone do roli odbiornika danych z odległego serwera? Nawet dzisiaj, czyli 10 lat później, wciąż brzmi to absurdalnie, a jeszcze zabawniej robi się w chwili, w której przypomnimy sobie jakie wersje PlayStation 3 pojawiły się później na rynku. Ta z dołączonym fabrycznie dyskiem o pojemności 12 gigabajtów kompletnie wykluczała sens subskrypcji PS Plus czy cyfrowych zakupów. Dość powiedzieć, że wspomniana pojemność nie starczyłaby nawet na instalację jednego tytułu z serii Uncharted… Bądźmy szczerzy. Dyski twarde zostaną z nami na dobre i na złe.

Siedmiu wspaniałych – bez nich branża gier nie byłaby taka sama
Siedmiu wspaniałych – bez nich branża gier nie byłaby taka sama

Gdyby zabrakło tych wizjonerów, nasze hobby nie byłoby tym, czym jest dzisiaj. Wybraliśmy siedem najważniejszych osób, którym zawdzięczamy obecny stan elektronicznej rozrywki.