autor: Luc
15 największych bzdur prosto z ust twórców gier
Nietrafione prognozy, absurdalne obietnice, nakręcanie hype'u, niezdarne tłumaczenia z błędów - oto 15 największych bzdur, jakie w ostatnich latach usłyszeliśmy w branży gier wideo.
Spis treści
- 15 największych bzdur prosto z ust twórców gier
- „Xbox One nigdy nie będzie sprzedawany bez Kinecta”
- „Stworzenie Godus zajmie nam od pięciu do siedmiu miesięcy”
- „Call of Duty: Ghosts wprowadza niezwykle realistyczne postacie i immersyjny świat dzięki nowemu, next-genowemu silnikowi graficznemu”
- H1Z1 – w grze nie znajdziemy elementów pay-to-win
- „Drzewa oraz lasy rosną razem z przemijającym czasem – po prostu widzisz, jak świat zmienia się wraz z dojrzewaniem bohatera”
- ”Nie wyposażymy PlayStation 3 w dysk (twardy)”
- Grafika w grach rodem z Toy Story 2 – i to w roku 2001
- „Każda decyzja jaką podejmujesz będzie miała wpływ na to, jak finalnie potoczą się losy bohatera”
- Technologia 3D to przyszłość gier wideo
- „Zostaniesz cyfrowym bogiem”
- „Nie pracujemy nad żadnymi przyszłymi projektami ani rozszerzeniami dopóki nie rozwiążemy problemów z Battlefieldem 4”
- „Gry na PC? Na tym obszarze skupiamy się teraz ze zdwojoną siłą”
- „To rzeczywistość, nie ma tu krztyny science fiction” – Project Milo
- „Ten trailer reprezentuje to, jak gra aktualnie wygląda”
„Call of Duty: Ghosts wprowadza niezwykle realistyczne postacie i immersyjny świat dzięki nowemu, next-genowemu silnikowi graficznemu”
Call of Duty: Ghosts wprowadza niezwykle realistyczne postacie i immersyjny świat dzięki nowemu, next-genowemu silnikowi graficznemu (…) pozwalającemu na osiąganie poziomu detali, który nigdy wcześniej nie był możliwy. – opis pod oficjalnym wideo promującym grę Call of Duty: Ghosts
Pomimo tego, że powyższy cytat został użyty w odniesieniu do Ghosts, wydanego w 2013 roku, na dobrą sprawę można by go przypisać twórcom każdej kolejnej odsłony Call of Duty ostatnich lat. Choć Advanced Warfare faktycznie wyglądało nieporównywalnie lepiej, to w rzeczywistości zarówno Ghosts, Black Ops czy choćby Modern Warfare 2 opierały się o tę samą technologię, w zależności od czasów po prostu mocno doszlifowywaną lub modyfikowaną. Niemniej, na potrzeby promocji i reklamy niejednokrotnie słyszeliśmy zapewnienia i obietnice wizualnej rewolucji osiągniętej przy pomocy „nowego, przełomowego silnika”. Gdy przychodził moment premiery – okazywało się, że niemal wszystko wygląda jednak po staremu.
W kilkanaście godzin po opublikowaniu wideo, w którym zapewniano o „nowości” silnika, Zach Voler (główny animator projektu) rozwiał wszelkie wątpliwości. Otwarcie przyznał, że mamy do czynienia z dotychczasową technologią, choć nie omieszkał wyjaśnić, dlaczego słowo „nowy” wciąż ma w tym przypadku zastosowanie.
Kiedy mówiliśmy o „nowym silniku”, chodzi przede wszystkim o nowe usprawnienia systemu i możliwości w obrębie dotychczasowego silnika. Nie rzucimy przecież wszystkiego, co wypracowano do tej pory i nie zaczniemy tworzyć osobnej technologii od zera (…) w ciągu dwóch lat nie da się tego zrobić (jednocześnie tworząc grę – przyp. red.)
Godna pochwały szczerość.