Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
Top 10, Top 20? Dzisiaj czas na top 100! Zapraszamy do przeglądu największego zestawienia w dziejach gry-online.pl, opracowanego na bazie głosów naszych autorów, redakcyjnych debat i średniej ocen użytkowników serwisu.
Spis treści
- Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
- 100. Wasteland 2
- 90. Dragon Age: Inkwizycja
- 80. Paper Mario: The Thousand-Year Door
- 70. Might & Magic X: Legacy
- 60. EarthBound
- 50. Star Wars: Knights of the Old Republic II
- 40. Neverwinter Nights
- 30. Might and Magic VI: The Mandate of Heaven
- 20. Gothic
- 19. System Shock 2
- 18. Divinity: Grzech Pierworodny
- 17. Mass Effect 3
- 16. Dragon Age: Początek
- 15. Chrono Trigger
- 14. Betrayal at Krondor
- 13. Wiedźmin
- 12. Gothic II
- 11. Fallout
- 10. Fallout: New Vegas
- 9. Vampire: The Masquerade – Bloodlines
- 8. Star Wars: Knights of the Old Republic
- 7. Baldur’s Gate
- 6. Mass Effect 2
- 5. Planescape: Torment
- 4. Fallout 2
- 3. The Elder Scrolls V: Skyrim
- 2. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
- 1. Baldur’s Gate II: Cienie Amn
5. Planescape: Torment
Budzisz się na stole w kostnicy. Oglądasz swoje pokryte potworną liczbą blizn ciało, dumając nad tym, kim jesteś i skąd się tu wziąłeś, gdy nagle podlatuje do ciebie gadająca czaszka... Pamiętacie te chwile? Torment w 1999 roku zafundował nam jeden z pamiętniejszych początków... No i od pierwszych chwil wgniótł nas w ziemię swoim nieprawdopodobnym klimatem. Niby to mechanika D&D, ale świat – Planescape – był tu tak bardzo odmienny od „pospolitego” Forgotten Realms. Sigil to niesamowite miejsce, jedno z najbardziej niezwykłych, jakie kiedykolwiek odwiedziliśmy w grach. Niesamowite są też postacie, zwłaszcza kompani Bezimiennego i rozwijanie ich możliwości drogą rozmawiania z nimi. Niesamowita jest narracja, prowadzona w oknach dialogowych nie tylko przez wypowiedzi bohaterów, ale również sugestywne opisy. No i niesamowita jest wreszcie fabuła, zadająca nam nieustannie pytanie: Co może zmienić naturę człowieka? Podsumowując, lepiej, żeby Tides of Numenara okazało się godnym spadkobiercą dzieła Black Isle Studios – choć sprostać temu zadaniu będzie nadzwyczaj trudno.