Lista publicystyki 2003
Platformówki, które... nauczyły mnie skakać
artykuł14 marca 2003
To zastanawiające, że gatunek, który jeszcze niecałą dekadę temu tak dumnie przewodził wszystkim wydawanym ówcześnie produkcjom, w chwili obecnej – nie licząc kilku wyjątków rocznie, coraz mniej zresztą znaczących – przestał istnieć...
Platformówki, które... nauczyły mnie skakaćGry wielokrotnego użytku
artykuł9 kwietnia 2003
Gry sie zmieniają, widać to na przykładzie coraz to nowszych tytułów. Wystarczy przypomnieć sobie jak wyglądały kilkanaście lat temu i jak wyglądają aktualnie...
Gry wielokrotnego użytkuRok Matrixa
artykuł15 maja 2003
Stało się. Za sprawą Neo wszyscy wybraliśmy czerwoną pigułkę, która pokazała nam jak głęboka jest królicza nora. Tak przynajmniej myśleliśmy po projekcji Matrixa...
Rok MatrixaKonsole - PlayStation
artykuł4 czerwca 2003
PlayStation – to proste słowo jest w stanie przebudzić z głębokiego snu prawie każdego, kto pasjonuje się grami wideo. Za nim kryje się jeden z największych komercyjnych sukcesów rynku elektronicznej rozrywki.
Konsole - PlayStationPlatformówki, które... nauczyły mnie skakać (cz. 2)
artykuł19 marca 2003
Prezentujemy drugą część artykułu poświeconego ewolucji najpopularniejszych niegdyś gier - platformówek.
Platformówki, które... nauczyły mnie skakać (cz. 2)S.W.A.T. - recenzja filmu
artykuł9 grudnia 2003
Nazywając rzeczy po imieniu – SWAT to synonim zmarnowanego potencjału. Nie oznacza to jednak, że film jest zły. Wręcz przeciwnie, ogląda się go miło, łatwo i przyjemnie...
S.W.A.T. - recenzja filmuGdzie jest Nemo... - recenzja filmu
artykuł12 grudnia 2003
Jakie jest najbardziej znane studio animacji komputerowej w showbiznesie? Pierwsze nazwy, które powinny paść, to bez wątpienia Disney i Pixar...
Gdzie jest Nemo... - recenzja filmuPatch w modzie, czyli gry strategiczne w bandażach
artykuł18 kwietnia 2003
Coraz cześciej gry pojawiające sie na rynku wymagaja natychmiastowych uaktualnień w postaci łatek, gdyż w przeciwnym razie zabawa staje sie bezsensowna a czasem w ogóle nie możliwa.
Patch w modzie, czyli gry strategiczne w bandażachE3 2003: I po burzy...
artykuł21 maja 2003
Ostatni dzień targów E3 2003 nie był już tak fascynujący jak poprzednie, ale również posiadał kilka zaskakujących akcentów...
E3 2003: I po burzy...Konsole - GBA
artykuł7 maja 2003
Nintendo jest mocne w dziedzinie konsol przenośnych, tzw. kieszonkowych – tego faktu nikt nie zaprzeczy. Cała seria konsol Gameboy osiągała bardzo wysokie wyniki sprzedaży na całym świecie i nie inaczej historia ma się z Gameboyem Advance...
Konsole - GBALiga niezwykłych dżentelmenów
artykuł24 października 2003
I tak doczekaliśmy się adaptacji kolejnego komiksu. „Spiderman”. „Hulk”. „X- men”. “Daredevil”. Teraz przyszedł czas na „The League of Extraordinary Gentlemen” czyli “Ligę niezwykłych dżentelmenów”.
Liga niezwykłych dżentelmenówMatrix Rewolucje - recenzja
artykuł7 listopada 2003
Czy „Matrix” oraz dwie kolejne części, majce być jego kontynuacją, zostały nakręcone przez tych samych reżyserów? Takie pytanie zadaje sobie zapewne niejeden widz po obejrzeniu wszystkich trzech części. A jednak, tak!
Matrix Rewolucje - recenzjaFlight Simulator - relacja z pierwszej imprezy GOL Adventure
artykuł24 czerwca 2003
Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z pierwszej imprezy pod nazwą Flight Simulator, należącej do cyklu GOL Adventure.
Flight Simulator - relacja z pierwszej imprezy GOL AdventureE3 2003: Tajfun gier
artykuł15 maja 2003
Do gmachu Convention Center po raz dziewiąty wpuszczona została horda graczy, którzy przez ostatni tydzień umierali z ciekawości jakie gry zostaną zaprezentowane na targach E3 2003 ...
E3 2003: Tajfun gierMatrix: Reaktywacja - recenzja filmu
artykuł23 maja 2003
Jedna z najważniejszych produkcji kina science-fiction powraca w nowej odsłonie. Pierwszy Matrix był genialny. Drugi jest najbardziej irytującym filmem roku. Dlaczego? Bo zadaje mnóstwo pytań i na odpowiedź każe czekać do listopada.
Matrix: Reaktywacja - recenzja filmuTerminator 3: Bunt Maszyn - recenzja filmu
artykuł8 sierpnia 2003
Po wielu latach oczekiwania w końcu powraca... Terminator to już klasyka kina akcji w wydaniu s-f. Czy trzecia część będzie równie dobra jak dwie poprzednie? A może nawet lepsza?
Terminator 3: Bunt Maszyn - recenzja filmuMotyw anioła w filmach niebiblijnych
artykuł24 grudnia 2003
Studium motywu anioła w filmach niebiblijnych zawiera w sobie tematykę związaną z filmem religijnym, a także problematykę dzieł inspirowanych Biblią. Wbrew pozorom pojęcie „filmu biblijnego” nie jest tożsame z terminem „film religijny”.
Motyw anioła w filmach niebiblijnychJęzyk gier Massive Multiplayer Online cRPG
artykuł13 czerwca 2003
Niejeden raz grając na zachodnich serwerach do MMO spotykałem zagubionych i zestresowanych graczy z Polski, którzy odkrywali ze zdziwieniem, iż ich nawet całkiem niezła znajomość języka angielskiego nie na wiele się przydaje w starciu ze slangiem graczy..
Język gier Massive Multiplayer Online cRPGJestem Graczem z natury
artykuł27 lutego 2003
Zapraszamy do przeczytania megawywiadu z Piotrem Pieńkowskim, redaktorem naczelnym pisma Świat Gier Komputerowych, w którym dowiecie się jak wydarzenia mające miejsce w branży gier komputerowych w przeciągu ostatnich 10 lat wpłynęły na redakcję.
Jestem Graczem z naturyPiraci z Karaibów - recenzja filmu
artykuł8 września 2003
Piraci z Karaibów to film, któy spodoba się każdemu. Są w nim wspaniałe krajobrazy, niesamowite bitwy morskie, piekne kobiety i ogromne skarby... do tego znakomici aktorzy i świetny reżyser...
Piraci z Karaibów - recenzja filmuWładca Pierścieni: Powrót Króla - recenzja filmu
artykuł19 grudnia 2003
Bardzo dobrze, że już teraz możemy przez to wszystko przygotować się na „Powrót Króla”, gdyż Peter Jackson ostatnio w jednym z wywiadów powiedział: „Nie chcę mówić, co się stanie na końcu, ale będzie to niewiarygodnie smutne”.
Władca Pierścieni: Powrót Króla - recenzja filmuRed Baron - relacja z trzeciej imprezy GOL Adventure
artykuł7 sierpnia 2003
Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z trzeciej imprezy pod nazwą Red Baron, należącej do cyklu GOL Adventure.
Red Baron - relacja z trzeciej imprezy GOL AdventureStar Trek Nemesis
artykuł10 marca 2003
Historia Star Trek rozpoczyna się na początku lat 60, kiedy to Gene Rodenberry stworzył ten świat, nikt wówczas nie przypuszczał, że w tak krótkim czasie zyska ogromną sławę.
Star Trek NemesisHarry Potter i Komnata Tajemnic - recenzja filmu
artykuł6 stycznia 2003
Nastoletni czarodziej powraca ku uciesze swych młodych fanów. I tych trochę starszych też. Kolejny rok edukacji w szkole magów Hogwart przyniesie jeszcze więcej atrakcji, mikstur i zaklęć...
Harry Potter i Komnata Tajemnic - recenzja filmuOd Dune II do Command & Conquer
artykuł16 grudnia 2003
Brett W. Sperry, jako twórca oprogramowania rozrywkowego, ale także gracz z krwi i kości, od dawna marzył o strategii, w której nudny schemat walki z podziałem na tury, zastąpiłaby możliwość dowodzenia oddziałami w czasie rzeczywistym...
Od Dune II do Command & ConquerGorky Zero - wywiad z twórcami
artykuł10 czerwca 2003
O historii firmy Metropolis, o dziwnych kolejach losu polskiej gry „Archanioł”, która nigdy nie trafi do naszych sklepów, niskich wymaganiach sprzętowych najnowszej gry i wreszcie o tym, dlaczego „Gorky Zero” ma szansę być lepszym aniżeli Splinter Cell...
Gorky Zero - wywiad z twórcamiKonsole - GameCube
artykuł30 czerwca 2003
Niektórzy twierdzą, że GameCube to konsola dla dzieci. Większość gier to kolorowe, lekkie w odbiorze pozycje. Tyle tylko, że pewnie niejeden biznesmen zasiada późnym wieczorem przy Mario Sunshine, czy Starfox Adventures, nie mowiąc już o Zeldzie...
Konsole - GameCubeWorms SAGA
artykuł27 października 2003
Worms Gangsta, Skate Worms i Dres Worms przedstawia artykuł z serii: „Rybacy na Madagaskar!”
Worms SAGAUnderworld
artykuł1 grudnia 2003
Na ziemi w ciągu wieków, niezauważone przez ludzi, wyrosły dwie rywalizujące ze sobą rasy: arystokratyczne, dobrze wykształcone Wampiry oraz brutalni i siejący grozę Lykanie.
UnderworldKonsole - Dreamcast
artykuł23 kwietnia 2003
Sega Dreamcast, choć może zbyt często się o tym nie mówi, miała być ostatnim kołem ratunkowym dla Segi. Niestety jak zapewne wielu z nas wie tak sie nie stało...
Konsole - DreamcastJestem Graczem z natury - część 2
artykuł28 lutego 2003
Oto druga część wywiadu przeprowadzonego z Piotrem Pieńkowskim, red. naczelnym Świata Gier Komputerowych.
Jestem Graczem z natury - część 2Władca w świecie gier komputerowych
artykuł30 stycznia 2003
Wywiad z Piotrem Orcholskim, człowiekiem od prawie 10 lat związanym z redakcją Świata Gier Komputerowych, od 6 lat pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Największy fan prozy J.R.R. Tolkiena wśród redaktorów ŚGK.
Władca w świecie gier komputerowychTurniej Colin McRae Rally 3 i TOCA Race Driver - podsumowanie
artykuł7 lipca 2003
Turnieje w Empiku dobiegły końca – trochę szkoda, bo było miło. Wraz gorąca atmosferą zawodów przeminęły panujące na zewnątrz budynku upały – i chwała im za to. Czas na podsumowanie.
Turniej Colin McRae Rally 3 i TOCA Race Driver - podsumowanieQuakeCon 2003 - relacja (cz.2)
artykuł21 sierpnia 2003
Druga część relacji z imprezy pod nazwą QuakeCon 2003 - najwiekszej tego rodzaju na świecie. Tekst poświecony jest pozostałym grom, które poza Doom III, zostały zaprezentowane na tej imprezie.
QuakeCon 2003 - relacja (cz.2)Wielkie łowy za wielkie pieniądze czyli Przyszłość gier sieciowych
artykuł15 stycznia 2003
Gry online są coraz bardziej popularne i wydaje się, że już za kilka lat klasyczne produkcje do rozgrywki dla pojedynczego gracza znikną zupełnie z rynku...
Wielkie łowy za wielkie pieniądze czyli Przyszłość gier sieciowychE3 2003: Dzień zero...
artykuł14 maja 2003
Oto kolejna część naszej relacji z targów E3 2003. Tym razem opisujemy co można było zobaczyć w tzw. dniu "zerowym" czyli pokazach przeznaczonych jedynie dla mediów.
E3 2003: Dzień zero...E3 2003: Cisza przed burzą...
artykuł13 maja 2003
Największa impreza poświęcona grom komputerowym właśnie sie zaczyna. Przez te kilka dni na bieżąco będziecie mogli przeczytać co takiego wydażyło sie na E3. Dzis zapraszamy na materiał wprowadzający.
E3 2003: Cisza przed burzą...Piraci - relacja z czwartej imprezy GOL Adventure
artykuł22 sierpnia 2003
Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z czwartej imprezy pod nazwą Piraci, należącej do cyklu GOL Adventure.
Piraci - relacja z czwartej imprezy GOL AdventureKonsole - PlayStation 2
artykuł29 maja 2003
Playstation 2 to kontynuatorka tradycji konsoli PSX. Godny reprezentant konsol na początku XXI w, najpopularniejsza konsola tego okresu.
Konsole - PlayStation 2Konsole - podsumowanie
artykuł23 lipca 2003
Konsole zdążyły zając na rynku elektronicznej rozrywki swe wyeksponowane miejsce. Granie w gry komputerowe i wideo stało się popularnym sposobem na spędzanie wolnego czasu...
Konsole - podsumowaniePiknik GOL 2003
artykuł31 października 2003
Doroczne spotkania Przyjaciół GRY-OnLine stają się powoli nową, świecką tradycją ;-) Kolejna, trzecia już impreza z tego cyklu odbyła się w miniony weekend, a dokładnie w sobotę 25 października, na terenie Kasyna Wojskowego przy ulicy Praskiej w Krakowie.
Piknik GOL 2003Konsole - Xbox
artykuł17 lipca 2003
Microsoft przebojem wszedł na rynek konsol stacjonarnych. Ogromne zaplecze finansowe pozwoliło Billowi Gatesowi na dalekosiężne planowanie strategii rozwoju jego produktu, z którego zresztą szef firmy był i jest bardzo dumny…i nie należy mu się dziwić...
Konsole - XboxDELTA Force - relacja z drugiej imprezy GOL Adventure
artykuł16 lipca 2003
Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z drugiej imprezy pod nazwą DELTA Force, należącej do cyklu GOL Adventure.
DELTA Force - relacja z drugiej imprezy GOL AdventureChrome - tuż przed premierą...
artykuł11 czerwca 2003
Chrome – chyba każdy polski gracz zetknął się z ta nazwą choć raz. Polski projekt, rozpoczęty prawie dwa lata temu wzbudził duże zainteresowanie nie tylko w naszym kraju, ale również poza jego granicami.
Chrome - tuż przed premierą...QuakeCon 2003 - relacja
artykuł20 sierpnia 2003
Pod koniec sierpnia, amerykańskie miasto Dallas przeżywało prawdziwy najazd wielbicieli gier akcji/FPS. Tamtejszy Hotel Adam's Mark stał się bowiem gospodarzem siódmej edycji konwentu o nazwie QuakeCon – jednej z największych imprez „growych” na świecie.
QuakeCon 2003 - relacjaTeraz Polska Mowa
artykuł3 marca 2003
Gry wydawane w polskiej wersji językowej stają się powoli w naszych sklepach codziennością. Biało-czerwony znaczek „PL” na pudełku nie jest już żadnym ewenementem, a raczej twardą rynkową koniecznością.
Teraz Polska Mowa