Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Lista publicystyki 2003

Gry wielokrotnego użytku

artykuł9 kwietnia 2003

Gry sie zmieniają, widać to na przykładzie coraz to nowszych tytułów. Wystarczy przypomnieć sobie jak wyglądały kilkanaście lat temu i jak wyglądają aktualnie...

Gry wielokrotnego użytku

Od Dune II do Command & Conquer

artykuł16 grudnia 2003

Brett W. Sperry, jako twórca oprogramowania rozrywkowego, ale także gracz z krwi i kości, od dawna marzył o strategii, w której nudny schemat walki z podziałem na tury, zastąpiłaby możliwość dowodzenia oddziałami w czasie rzeczywistym...

Od Dune II do Command & Conquer

Motyw anioła w filmach niebiblijnych

artykuł24 grudnia 2003

Studium motywu anioła w filmach niebiblijnych zawiera w sobie tematykę związaną z filmem religijnym, a także problematykę dzieł inspirowanych Biblią. Wbrew pozorom pojęcie „filmu biblijnego” nie jest tożsame z terminem „film religijny”.

Motyw anioła w filmach niebiblijnych

Platformówki, które... nauczyły mnie skakać

artykuł14 marca 2003

To zastanawiające, że gatunek, który jeszcze niecałą dekadę temu tak dumnie przewodził wszystkim wydawanym ówcześnie produkcjom, w chwili obecnej – nie licząc kilku wyjątków rocznie, coraz mniej zresztą znaczących – przestał istnieć...

Platformówki, które... nauczyły mnie skakać

Platformówki, które... nauczyły mnie skakać (cz. 2)

artykuł19 marca 2003

Prezentujemy drugą część artykułu poświeconego ewolucji najpopularniejszych niegdyś gier - platformówek.

Platformówki, które... nauczyły mnie skakać (cz. 2)

Rok Matrixa

artykuł15 maja 2003

Stało się. Za sprawą Neo wszyscy wybraliśmy czerwoną pigułkę, która pokazała nam jak głęboka jest królicza nora. Tak przynajmniej myśleliśmy po projekcji Matrixa...

Rok Matrixa

Konsole - PlayStation

artykuł4 czerwca 2003

PlayStation – to proste słowo jest w stanie przebudzić z głębokiego snu prawie każdego, kto pasjonuje się grami wideo. Za nim kryje się jeden z największych komercyjnych sukcesów rynku elektronicznej rozrywki.

Konsole - PlayStation

E3 2003: Tajfun gier

artykuł15 maja 2003

Do gmachu Convention Center po raz dziewiąty wpuszczona została horda graczy, którzy przez ostatni tydzień umierali z ciekawości jakie gry zostaną zaprezentowane na targach E3 2003 ...

E3 2003: Tajfun gier

Gdzie jest Nemo... - recenzja filmu

artykuł12 grudnia 2003

Jakie jest najbardziej znane studio animacji komputerowej w showbiznesie? Pierwsze nazwy, które powinny paść, to bez wątpienia Disney i Pixar...

Gdzie jest Nemo... - recenzja filmu

Język gier Massive Multiplayer Online cRPG

artykuł13 czerwca 2003

Niejeden raz grając na zachodnich serwerach do MMO spotykałem zagubionych i zestresowanych graczy z Polski, którzy odkrywali ze zdziwieniem, iż ich nawet całkiem niezła znajomość języka angielskiego nie na wiele się przydaje w starciu ze slangiem graczy..

Język gier Massive Multiplayer Online cRPG

Liga niezwykłych dżentelmenów

artykuł24 października 2003

I tak doczekaliśmy się adaptacji kolejnego komiksu. „Spiderman”. „Hulk”. „X- men”. “Daredevil”. Teraz przyszedł czas na „The League of Extraordinary Gentlemen” czyli “Ligę niezwykłych dżentelmenów”.

Liga niezwykłych dżentelmenów

Konsole - GameCube

artykuł30 czerwca 2003

Niektórzy twierdzą, że GameCube to konsola dla dzieci. Większość gier to kolorowe, lekkie w odbiorze pozycje. Tyle tylko, że pewnie niejeden biznesmen zasiada późnym wieczorem przy Mario Sunshine, czy Starfox Adventures, nie mowiąc już o Zeldzie...

Konsole - GameCube

Jestem Graczem z natury - część 2

artykuł28 lutego 2003

Oto druga część wywiadu przeprowadzonego z Piotrem Pieńkowskim, red. naczelnym Świata Gier Komputerowych.

Jestem Graczem z natury - część 2

E3 2003: I po burzy...

artykuł21 maja 2003

Ostatni dzień targów E3 2003 nie był już tak fascynujący jak poprzednie, ale również posiadał kilka zaskakujących akcentów...

E3 2003: I po burzy...

Terminator 3: Bunt Maszyn - recenzja filmu

artykuł8 sierpnia 2003

Po wielu latach oczekiwania w końcu powraca... Terminator to już klasyka kina akcji w wydaniu s-f. Czy trzecia część będzie równie dobra jak dwie poprzednie? A może nawet lepsza?

Terminator 3: Bunt Maszyn - recenzja filmu

Flight Simulator - relacja z pierwszej imprezy GOL Adventure

artykuł24 czerwca 2003

Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z pierwszej imprezy pod nazwą Flight Simulator, należącej do cyklu GOL Adventure.

Flight Simulator - relacja z pierwszej imprezy GOL Adventure

Władca Pierścieni: Powrót Króla - recenzja filmu

artykuł19 grudnia 2003

Bardzo dobrze, że już teraz możemy przez to wszystko przygotować się na „Powrót Króla”, gdyż Peter Jackson ostatnio w jednym z wywiadów powiedział: „Nie chcę mówić, co się stanie na końcu, ale będzie to niewiarygodnie smutne”.

Władca Pierścieni: Powrót Króla - recenzja filmu

Star Trek Nemesis

artykuł10 marca 2003

Historia Star Trek rozpoczyna się na początku lat 60, kiedy to Gene Rodenberry stworzył ten świat, nikt wówczas nie przypuszczał, że w tak krótkim czasie zyska ogromną sławę.

Star Trek Nemesis

Matrix: Reaktywacja - recenzja filmu

artykuł23 maja 2003

Jedna z najważniejszych produkcji kina science-fiction powraca w nowej odsłonie. Pierwszy Matrix był genialny. Drugi jest najbardziej irytującym filmem roku. Dlaczego? Bo zadaje mnóstwo pytań i na odpowiedź każe czekać do listopada.

Matrix: Reaktywacja - recenzja filmu

Harry Potter i Komnata Tajemnic - recenzja filmu

artykuł6 stycznia 2003

Nastoletni czarodziej powraca ku uciesze swych młodych fanów. I tych trochę starszych też. Kolejny rok edukacji w szkole magów Hogwart przyniesie jeszcze więcej atrakcji, mikstur i zaklęć...

Harry Potter i Komnata Tajemnic - recenzja filmu

Piraci z Karaibów - recenzja filmu

artykuł8 września 2003

Piraci z Karaibów to film, któy spodoba się każdemu. Są w nim wspaniałe krajobrazy, niesamowite bitwy morskie, piekne kobiety i ogromne skarby... do tego znakomici aktorzy i świetny reżyser...

Piraci z Karaibów - recenzja filmu

Matrix Rewolucje - recenzja

artykuł7 listopada 2003

Czy „Matrix” oraz dwie kolejne części, majce być jego kontynuacją, zostały nakręcone przez tych samych reżyserów? Takie pytanie zadaje sobie zapewne niejeden widz po obejrzeniu wszystkich trzech części. A jednak, tak!

Matrix Rewolucje - recenzja

Konsole - Dreamcast

artykuł23 kwietnia 2003

Sega Dreamcast, choć może zbyt często się o tym nie mówi, miała być ostatnim kołem ratunkowym dla Segi. Niestety jak zapewne wielu z nas wie tak sie nie stało...

Konsole - Dreamcast

E3 2003: Cisza przed burzą...

artykuł13 maja 2003

Największa impreza poświęcona grom komputerowym właśnie sie zaczyna. Przez te kilka dni na bieżąco będziecie mogli przeczytać co takiego wydażyło sie na E3. Dzis zapraszamy na materiał wprowadzający.

E3 2003: Cisza przed burzą...

Turniej Colin McRae Rally 3 i TOCA Race Driver - podsumowanie

artykuł7 lipca 2003

Turnieje w Empiku dobiegły końca – trochę szkoda, bo było miło. Wraz gorąca atmosferą zawodów przeminęły panujące na zewnątrz budynku upały – i chwała im za to. Czas na podsumowanie.

Turniej Colin McRae Rally 3 i TOCA Race Driver - podsumowanie

Underworld

artykuł1 grudnia 2003

Na ziemi w ciągu wieków, niezauważone przez ludzi, wyrosły dwie rywalizujące ze sobą rasy: arystokratyczne, dobrze wykształcone Wampiry oraz brutalni i siejący grozę Lykanie.

Underworld

Worms SAGA

artykuł27 października 2003

Worms Gangsta, Skate Worms i Dres Worms przedstawia artykuł z serii: „Rybacy na Madagaskar!”

Worms SAGA

Jestem Graczem z natury

artykuł27 lutego 2003

Zapraszamy do przeczytania megawywiadu z Piotrem Pieńkowskim, redaktorem naczelnym pisma Świat Gier Komputerowych, w którym dowiecie się jak wydarzenia mające miejsce w branży gier komputerowych w przeciągu ostatnich 10 lat wpłynęły na redakcję.

Jestem Graczem z natury

QuakeCon 2003 - relacja

artykuł20 sierpnia 2003

Pod koniec sierpnia, amerykańskie miasto Dallas przeżywało prawdziwy najazd wielbicieli gier akcji/FPS. Tamtejszy Hotel Adam's Mark stał się bowiem gospodarzem siódmej edycji konwentu o nazwie QuakeCon – jednej z największych imprez „growych” na świecie.

QuakeCon 2003 - relacja

DELTA Force - relacja z drugiej imprezy GOL Adventure

artykuł16 lipca 2003

Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z drugiej imprezy pod nazwą DELTA Force, należącej do cyklu GOL Adventure.

DELTA Force - relacja z drugiej imprezy GOL Adventure

S.W.A.T. - recenzja filmu

artykuł9 grudnia 2003

Nazywając rzeczy po imieniu – SWAT to synonim zmarnowanego potencjału. Nie oznacza to jednak, że film jest zły. Wręcz przeciwnie, ogląda się go miło, łatwo i przyjemnie...

S.W.A.T. - recenzja filmu

Piknik GOL 2003

artykuł31 października 2003

Doroczne spotkania Przyjaciół GRY-OnLine stają się powoli nową, świecką tradycją ;-) Kolejna, trzecia już impreza z tego cyklu odbyła się w miniony weekend, a dokładnie w sobotę 25 października, na terenie Kasyna Wojskowego przy ulicy Praskiej w Krakowie.

Piknik GOL 2003

Konsole - PlayStation 2

artykuł29 maja 2003

Playstation 2 to kontynuatorka tradycji konsoli PSX. Godny reprezentant konsol na początku XXI w, najpopularniejsza konsola tego okresu.

Konsole - PlayStation 2

E3 2003: Dzień zero...

artykuł14 maja 2003

Oto kolejna część naszej relacji z targów E3 2003. Tym razem opisujemy co można było zobaczyć w tzw. dniu "zerowym" czyli pokazach przeznaczonych jedynie dla mediów.

E3 2003: Dzień zero...

Konsole - GBA

artykuł7 maja 2003

Nintendo jest mocne w dziedzinie konsol przenośnych, tzw. kieszonkowych – tego faktu nikt nie zaprzeczy. Cała seria konsol Gameboy osiągała bardzo wysokie wyniki sprzedaży na całym świecie i nie inaczej historia ma się z Gameboyem Advance...

Konsole - GBA

Teraz Polska Mowa

artykuł3 marca 2003

Gry wydawane w polskiej wersji językowej stają się powoli w naszych sklepach codziennością. Biało-czerwony znaczek „PL” na pudełku nie jest już żadnym ewenementem, a raczej twardą rynkową koniecznością.

Teraz Polska Mowa

Chrome - tuż przed premierą...

artykuł11 czerwca 2003

Chrome – chyba każdy polski gracz zetknął się z ta nazwą choć raz. Polski projekt, rozpoczęty prawie dwa lata temu wzbudził duże zainteresowanie nie tylko w naszym kraju, ale również poza jego granicami.

Chrome - tuż przed premierą...

QuakeCon 2003 - relacja (cz.2)

artykuł21 sierpnia 2003

Druga część relacji z imprezy pod nazwą QuakeCon 2003 - najwiekszej tego rodzaju na świecie. Tekst poświecony jest pozostałym grom, które poza Doom III, zostały zaprezentowane na tej imprezie.

QuakeCon 2003 - relacja (cz.2)

Red Baron - relacja z trzeciej imprezy GOL Adventure

artykuł7 sierpnia 2003

Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z trzeciej imprezy pod nazwą Red Baron, należącej do cyklu GOL Adventure.

Red Baron - relacja z trzeciej imprezy GOL Adventure

Konsole - podsumowanie

artykuł23 lipca 2003

Konsole zdążyły zając na rynku elektronicznej rozrywki swe wyeksponowane miejsce. Granie w gry komputerowe i wideo stało się popularnym sposobem na spędzanie wolnego czasu...

Konsole - podsumowanie

Władca w świecie gier komputerowych

artykuł30 stycznia 2003

Wywiad z Piotrem Orcholskim, człowiekiem od prawie 10 lat związanym z redakcją Świata Gier Komputerowych, od 6 lat pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Największy fan prozy J.R.R. Tolkiena wśród redaktorów ŚGK.

Władca w świecie gier komputerowych

Konsole - Xbox

artykuł17 lipca 2003

Microsoft przebojem wszedł na rynek konsol stacjonarnych. Ogromne zaplecze finansowe pozwoliło Billowi Gatesowi na dalekosiężne planowanie strategii rozwoju jego produktu, z którego zresztą szef firmy był i jest bardzo dumny…i nie należy mu się dziwić...

Konsole - Xbox

Gorky Zero - wywiad z twórcami

artykuł10 czerwca 2003

O historii firmy Metropolis, o dziwnych kolejach losu polskiej gry „Archanioł”, która nigdy nie trafi do naszych sklepów, niskich wymaganiach sprzętowych najnowszej gry i wreszcie o tym, dlaczego „Gorky Zero” ma szansę być lepszym aniżeli Splinter Cell...

Gorky Zero - wywiad z twórcami

Patch w modzie, czyli gry strategiczne w bandażach

artykuł18 kwietnia 2003

Coraz cześciej gry pojawiające sie na rynku wymagaja natychmiastowych uaktualnień w postaci łatek, gdyż w przeciwnym razie zabawa staje sie bezsensowna a czasem w ogóle nie możliwa.

Patch w modzie, czyli gry strategiczne w bandażach

Wielkie łowy za wielkie pieniądze czyli Przyszłość gier sieciowych

artykuł15 stycznia 2003

Gry online są coraz bardziej popularne i wydaje się, że już za kilka lat klasyczne produkcje do rozgrywki dla pojedynczego gracza znikną zupełnie z rynku...

Wielkie łowy za wielkie pieniądze czyli Przyszłość gier sieciowych

Piraci - relacja z czwartej imprezy GOL Adventure

artykuł22 sierpnia 2003

Zapraszamy do zapoznania się z krótką relacją z czwartej imprezy pod nazwą Piraci, należącej do cyklu GOL Adventure.

Piraci - relacja z czwartej imprezy GOL Adventure