Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Lista publicystyki 2006

Zapach papieru cz. II

artykuł25 października 2006

Wysyp nowych czasopism o grach w „złotym pięcioleciu” stanowił poważny problem i ostrzeżenie dla starszych wydawnictw, zadomowionych już na rynku. Środowisko czytelników nie jest bowiem z gumy i jeśli jedni przyciągną ich do siebie, to inni na tym stracą.

Zapach papieru cz. II

Zapach papieru cz. III

artykuł16 listopada 2006

Przełom wieku i tysiąclecia był decydujący dla wielu prasowych tytułów o grach. Mimo iż pluskwa milenijna okazała się jedynie sprytnym chwytem marketingowym i nie ona zadecydowała o losach niektórych gazet, dla wielu czasopism nadeszły ciężkie czasy.

Zapach papieru cz. III

Świat wiekowo skategoryzowany

artykuł18 stycznia 2006

Istnieje szereg organizacji zajmujących się oceną treści gier komputerowych oraz ich klasyfikacją ze względu na wiek i zdolności percepcyjne graczy. Zważywszy toczące się ostatnio dyskusje o szkodliwości gier, warto wiedzieć, jak świat sobie z tym radzi.

Świat wiekowo skategoryzowany

Zapach papieru cz. I

artykuł4 października 2006

Historia pism komputerowych w Polsce sięga czasów PRL-u, historia magazynów o grach jest nieco młodsza, choć równie bogata. W pierwszych latach komputeryzacji w Polsce nikt nie ryzykował tworzenia i wydawania czasopisma o grach.

Zapach papieru cz. I

Kieszonkowy Przewodnik: Gry Massively Multiplayer Online 2006-2007

artykuł23 czerwca 2006

Znowu przyszło lato i jak co roku czas na zestawienie fikcji, faktów i pobożnych życzeń na temat nowych, wspaniałych gier MMO, które zobaczymy w najbliższym czasie oraz opisanie w co właściwie możemy sobie zagrać już teraz.

Kieszonkowy Przewodnik: Gry Massively Multiplayer Online 2006-2007

Karima - Lara Croft na żywo

artykuł5 czerwca 2006

O trzcinie, Karimie i o Hitmanie, czyli spotkanie z Larą Croft na żywo, czyli rozmowa z Karimą Adebibe.

Karima - Lara Croft na żywo

E3 2006 - Sprawozdanie cz. 2

artykuł19 maja 2006

Tam, gdzie zabawa staje się biznesem, czyli: wojna na papierowe torby, tygrysy rządzą wirtualnymi światami, kto wygrywa duszę graczy i WoW w formacie XXXXL.

E3 2006 - Sprawozdanie cz. 2

XBOX 360 - Czy warto?

artykuł7 lutego 2006

Wielu nadal głowi się, czy nowa konsola Microsoftu warta jest swojej ceny. Czy prawdą jest, że nikt wcześniej nie zaproponował graczom tak wiele za tak niewiele? I dlaczego pudło z nowym Xboxem otwiera się niczym czarodziejską skrzynię pełną skarbów?

XBOX 360 - Czy warto?

Była sobie gra...

artykuł5 kwietnia 2006

Współczesne gry trójwymiarowe liczą sobie 10 lat, gry obdarzone 'dostrzegalną' grafiką ze 20. Pierwsze, w które dało się tak naprawdę grać mają ponad 30 lat. A co było wcześniej, co doprowadziło do powstania gier w ogóle?

Była sobie gra...

Dreamfall: Wywiad z Edytą Olszówką

artykuł4 maja 2006

Za spolszczenie gry odpowiada firma Cenega i prace nad nim idą pełną parą. Głosu Zoe udziela Agnieszka Grochowska, a April Ryan – Edyta Olszówka. Właśnie dziś, 13 kwietnia, przypadł dzień nagrań pani Olszówki w Genetix Studios.

Dreamfall: Wywiad z Edytą Olszówką

Testujemy Wii i uprawiamy Sports

artykuł21 grudnia 2006

Nie każdy chce je kupić, nie każdemu się ono w ogóle podoba, ale ze świecą szukać takiego, co by się nie zastanawiał jak to całe Wii się naprawdę sprawdza w praktyce.

Testujemy Wii i uprawiamy Sports

Z czym pod Choinkę?

artykuł1 grudnia 2006

Jak co roku, nadchodzi czas Mikołajków i świąt Bożego Narodzenia. Kuzyn / syn / tata / babcia / wujek lubi sobie pograć od czasu do czasu, może by tym razem kupić jakąś gierkę zamiast dezodorantu?

Z czym pod Choinkę?

Świat według Microsoftu cz. 2

artykuł2 października 2006

Dzień drugi imprezy X06 teoretycznie rozpoczął się o godzinie 8:00 mini dyskusją, czy rzekłbym „snuciem wizji” o przyszłości tworzenia fabuły gier i technikach narracji.

Świat według Microsoftu cz. 2

Wywiad z twórcą Half-Life'a

artykuł29 sierpnia 2006

Half-life 2: Episode 2 to bez wątpienia jeden z najlepiej zaprezentowanych na Games Convention tytułów. EA wiele zrobiło, by zrobić wrażenie – aż po sprowadzenie na miejsce twórcy tego, co nazwać możemy uniwersum Half-life, Gabe’a Newella.

Wywiad z twórcą Half-Life'a

Online: wirtualne społeczeństwa

artykuł5 lipca 2006

Przeciętny miłośnik gier sieciowych spędza 25 godzin tygodniowo w wybranym przez siebie świecie gry. Następne 15 godzin zajmuje mu przeglądanie poświęconych jej witryn, łącznie 40 godzin – tydzień pracy na pełnym etacie w firmie.

Online: wirtualne społeczeństwa

Graliśmy na PlayStation 3

artykuł27 listopada 2006

W piątek mieliśmy niekłamaną przyjemność pograć na PlayStation 3. Nie ulega wątpliwości, że mamy do czynienia z konsolą nowej generacji.

Graliśmy na PlayStation 3

Broadband World Forum - Paryż 2006

artykuł18 października 2006

W oczekiwaniu na kolejne targi elektronicznej rozrywki, odwiedziliśmy Broadband World Forum, czyli wystawę poświęconą nowym technologiom i komunikacji.

Broadband World Forum - Paryż 2006

E3 2006 - Sprawozdanie cz. 1

artykuł19 maja 2006

Tegoroczne targi zdominowały bądź tytuły zapowiedziane dawno temu, bądź odwlekane z roku na rok. Spójny obraz wtórności udanie zburzyła nowa konsola Nintendo – Wii.

E3 2006 - Sprawozdanie cz. 1

GC 2006 - Nasz punkt wiidzenia

artykuł26 sierpnia 2006

Kolejne targi, które nawet jeśli nie mijają pod znakiem Wii, to właśnie Wii stanowi tę obowiązkową atrakcję, bez zaliczenia której czuć byśmy mogli, że umknęło nam coś bardzo istotnego. A prócz Wii? Sporo dobrze zapowiadających się gier. No i hostessy. :)

GC 2006 - Nasz punkt wiidzenia

TGS 2006 - fotorelacja cz. 2

artykuł22 września 2006

Tokijskie targi gier komputerowych – wersja 2006 – wystartowały. Impreza to cokolwiek dla nas, Europejczyków, odległa i dystansowo, i merytorycznie. :-) Niemniej postanowiliśmy przełamać lody i udać się do tokijskiej Makuharu Messe.

TGS 2006 - fotorelacja cz. 2

Raport z Poznań Game Arena 2006

artykuł28 listopada 2006

Najistotniejszym wydarzeniem tegorocznej Poznań Game Areny była polska prezentacja Wii. Jednak również miłośnicy rozrywek bardziej ekstremalnych znaleźli tu coś dla siebie.

Raport z Poznań Game Arena 2006

Piknik Przyjaciół GOL 2006

artykuł3 października 2006

W sobotę 30 września odbył się szósty Piknik Gier-OnLine. Przed Piknikiem zaś odbyliśmy wojnę na kulki. Oto sprawozdanie z obu tych imprez.

Piknik Przyjaciół GOL 2006

TGS 2006 - podsumowanie

artykuł25 września 2006

Centrum prasowe powoli pustoszeje, dziennikarze z całego świata pakują sprzęt i kończy się darmowa kawa. Pisząc te słowa, czuję się jak korespondent wojenny – nikt co prawda do mnie nie strzela, ale zmęczenie daje się we znaki.

TGS 2006 - podsumowanie

Tylko zabawka?

artykuł24 maja 2006

Człowiek się starzeje, a gry komputerowe jakoś wydorośleć nie umieją. I nie chodzi o same gry czy o samych graczy. Chodzi o ich postrzeganie w tak zwanym „cywilizowanym” społeczeństwie.

Tylko zabawka?

Silent Hill - recenzja filmu

artykuł30 maja 2006

Rzadko która gra ma tak oddanych zwolenników jak cykl o Cichym Wzgórzu. Producenci filmu wzięli sobie ten fakt mocno do serca i dla fanów Silent Hill jego kinowa wersja jest pozycją całkowicie obowiązkową.

Silent Hill - recenzja filmu

Polscy Herosi - wywiad z revoltage

artykuł28 marca 2006

Polacy nie gęsi, i swoich Heroesów mają? Odpowiedź próbujemy uzyskać od firmy revoltage, autorów nadchodzącego miarowym krokiem Soul Questa.

Polscy Herosi - wywiad z revoltage

Star Heritage: Wywiad z twórcami

artykuł6 stycznia 2006

Star Heritage to prawdziwie kosmiczna przygodówka, która w dodatku posiada elementy wyróżniające ją spośród innych produkcji (elementy RPG, system walki, zmiany cyklu dnia i nocy). Przede wszystkim jednak zawiera dużo zagadek w starym, dobrym stylu.

Star Heritage: Wywiad z twórcami

Świat według Microsoftu cz. 1

artykuł2 października 2006

27 września, rozpoczęła się jedna z najbardziej oczekiwanych imprez branżowych tego roku, czyli X06. Jedyna i niepowtarzalna okazja zapoznania się z planami firmy Microsoft.

Świat według Microsoftu cz. 1

GC 2006: Blaski i trzaski

artykuł31 sierpnia 2006

Games Convention to nie targi, na których wydawcy licytują się na ilość szokujących nowinek, ale precyzyjnie skonstruowany show, którego jedynym prawdziwym celem jest rozrywka.

GC 2006: Blaski i trzaski

Uwe Boll - czarodziej kinematografii

artykuł26 stycznia 2006

Trudno zaprzeczyć, że Uwe Boll zrobił w ciągu kilku ostatnich lat oszałamiającą karierę. Niestety, wielu graczom oglądającym wypociny niemieckiego reżysera daleko do oddawania pokłonów na jego cześć. I doprawdy, trudno im się dziwić...

Uwe Boll - czarodziej kinematografii

DirectX 10 - Co nam da?

artykuł14 czerwca 2006

Wiemy już, że największy na świecie producent nie żartuje, a zapowiedzi rewolucji nie są czcze. No dobrze, ale jakie są konkrety? Przede wszystkim Microsoft wyszedł – jak to się ładnie mówi – na przeciw oczekiwaniom producentów aplikacji i gier.

DirectX 10 - Co nam da?

ESWC 2006 - etap polski

artykuł6 czerwca 2006

3 czerwca w Poznaniu odbyły się polskie eliminacje do Electronic Sports World Cup 2006. Oto sprawozdanie z ich przebiegu.

ESWC 2006 - etap polski

Zombie na rozdrożu

artykuł23 sierpnia 2006

Strach jest najstarszym i najsilniejszym uczuciem człowieka, a lęk przed nieznanym jest jego najpotężniejszą odmianą – napisał kiedyś Howard Phillips Lovecraft. Czym dziś jest, skąd się wziął i doką zmierza horror?

Zombie na rozdrożu

GC 2006 - Dzień pierwszy

artykuł23 sierpnia 2006

GC rosną w siłę - 30% co roku! Organizatorzy spodziewają się 150 tys. odwiedzających (136 tys. w minionym roku), do tego 2500 dziennikarzy z 30 krajów oraz 368 wystawców, którzy zaprezentują 200 premierowych produkcji.

GC 2006 - Dzień pierwszy

TGS 2006 - fotorelacja cz. 3

artykuł23 września 2006

Tokyo Game Show trwa w najlepsze. Dziś hale otwarte zostały dla szerokiej publiczności, a dziennikarze zostali dosłownie zadeptani.

TGS 2006 - fotorelacja cz. 3

Xbox 360 wkracza pod strzechy!

artykuł18 października 2006

Rok po swojej premierze światowej, pół roku przed europejską premierą PS3, Xbox 360 wkracza na polski rynek.

Xbox 360 wkracza pod strzechy!

Co o Xboksie 360 musisz wiedzieć

artykuł3 listopada 2006

Wybrałem 5 najczęściej pojawiających się pytań i postarałem się odpowiedzieć na nie w sposób najprostszy i przystępny dla każdego. Wyjaśniam także podstawowe pojęcia, bez których nie sposób wejść w posiadanie bardziej szczegółowej wiedzy o nowym Xboksie.

Co o Xboksie 360 musisz wiedzieć

Kiedy będzie Matrix?

artykuł12 lipca 2006

„Wirtualna rzeczywistość nadchodzi!”. „Atari Jaguar bestsellerem wszech czasów!”. „Koniec dominacji Microsoftu!” Wielu próbowało przewidzieć przyszłość i wielu się nie udało. No to teraz ja spróbuję.

Kiedy będzie Matrix?

TGS 2006 - fotorelacja cz. 4

artykuł24 września 2006

Dziś ostatnia część naszej fotorelacji z Tokyo – nieco krótsza, gdyż co było do sfotografowania, sfotografowane zostało, niemniej cztery tuziny miłych dla oka fotek serdecznie Waszej uwadze polecamy.

TGS 2006 - fotorelacja cz. 4

World Cyber Games - Polska 2006

artykuł12 września 2006

Dla zdobywania szacunku przez polski e-sport imprezy takie jak WCG mają kolosalne znaczenie. Nie chodzi tu o szacunek wśród graczy, ale o tak zwanych „normalnych” ludzi.

World Cyber Games - Polska 2006

HoC: Centrum treningowe graczy

artykuł23 maja 2006

12 kwietnia, nieopodal Sztokholmu, odbyła się impreza inaugurująca działalność Home of Chrome, centrum treningowego dla żeńskiej drużyny profesjonalnych graczek – Girlz 0f Destruction. Również my byliśmy obecni na otwarciu Home of Chrome.

HoC: Centrum treningowe graczy

Dzień małego gracza

artykuł31 maja 2006

Czy jest ważniejsze święto, niż pierwszy czerwca? Wszyscy obywatele urodzeni po 1988 roku na pewno wspólnie i ochoczo zakrzykną – NIE! Jest to bowiem jedyny dzień w roku, w którym dzieci są najważniejsze – i słusznie.

Dzień małego gracza

Imperatory rozdane

artykuł1 grudnia 2006

Rozdanie Imperatorów nazywane bywa w oficjalnych materiałach „Wielką Galą”. Byliśmy zobaczyć to na własne oczy. A tak w ogóle wygrał F.E.A.R.

Imperatory rozdane

TGS 2006 - fotorelacja cz. 1

artykuł22 września 2006

Tokijskie targi gier komputerowych – wersja 2006 – wystartowały. Impreza to cokolwiek dla nas, Europejczyków, odległa i dystansowo, i merytorycznie. :-) Niemniej postanowiliśmy przełamać lody i udać się do tokijskiej Makuharu Messe.

TGS 2006 - fotorelacja cz. 1

Dzień pracy (wirtualnego) pilota

artykuł28 czerwca 2006

Marzyłeś kiedyś, aby zasiąść za sterami samolotu pasażerskiego i pod okiem doświadczonych kontrolerów lotu odbyć nim lot? Dzięki wyspecjalizowanym sieciom komputerowym, takim jak VATSIM czy IVAO oraz symulatorom takim jak MS Flight Sim jest to możliwe.

Dzień pracy (wirtualnego) pilota

Gry wielkie, okejowe i inne

artykuł9 lutego 2006

Nawet pośród graczy zawodowo parających się ocenianiem gier często nie ma zgody co do tego, który tytuł należy postrzegać w kategoriach hitu, a który był niczym więcej jak rozczarowaniem.

Gry wielkie, okejowe i inne